Un loc în care prieteniile se leagă la un brunch servit în timp ce te reconectezi cu arta. Asta e ceea ce au avut în minte Alexandra Gaisteanu-Melinte și Cătălin Alionte când au pornit în călătoria a ceea ce se numește astăzi Miss Ale. Au vrut să fie mai mult decât un alt local a cărui ofertă se găsește deja pe piață, așa că spațiul a luat forma unui hub cultural gândit ca un all-day-brunch place. E locul care oferă o platformă artiștilor pentru a-și expune lucrările, vine în întâmpinarea nevoii de relaxare a oamenilor cu muzică și filme accesibile într-un micro-cinema și oferă experiențe culinare diverse.
"Noi am gandit Miss Ale Central Culture ca pe un spatiu de socializare, o experienta. Pentru noi este important ca oamenii sa ne treaca pragul si sa ne cunoasca, sa se cunoasca intre ei, sa nu uitam ca omul este un “animal social”. Sa petrecem mai mult timp offline decat online, in viata reala, chiar daca suntem constienti ca viata sociala online ia amploare din ce in ce mai mare".
Singura certitudine în industria asta este că nu există o rețetă a succesului. Totuși, Alexandra și Cătălin și-au dat seama că atunci când când îți propui să oferi o experiență complexă și diferită clienților, începi să aduni comunitatea pe care o dorești. Despre cum a arătat acest proces pentru ei ne-au povestit în rândurile de mai jos.
Cine sunteți
Ale: Suntem Ale si Cat, prieteni foarte buni, care s-au cunoscut la primul miss Alé, cel mic, asa cum ne place sa ii spunem, si legati de o viziune asemanatoare in cum ar trebui construit si sa arate un business, plus multe pasiuni comune, am decis sa ne punem toata experiența si dorințele intr-un local care sa ne satisfacă toate cerintele.
Cat: Ne-am cunoscut odata cu un eveniment din seria Record Store Day, ziua magazinelor de muzica, un eveniment pe care acum il organizam la Miss Ale Central Culture in fiecare an. In acel moment eu lucram pentru o casa de discuri din Romania si calatorisem, la fel ca si Ale, destul de mult. Miss Ale Espresso Bar mi-a placut de la prima vizita, s-a adunat acolo o comunitate de oameni pe care am apreciat-o si am simtit ca avem loc sa dezvoltam ideea intr-un spatiu un pic mai incapator si in care sa sustinem aceasta comunitate prin expozitii si evenimente.
Ce aduceți nou în zona de localuri
Ale: Nu suntem doar un local/ restaurant, suntem un hub cultural, care îmbina locul de brunch, cafeaua de specialitate, mixologia, magazinul de viniluri si mai nou un micro cinema.
Cat: Incurajam un mix de culturi, de aceea si meniul nostru este in continua schimbare si este influentat de locurile vizitate de noi si de echipa noastra. Asa se explica aparitia in meniu a influentelor asiatice, de exemplu. Dar nu ne limitam la asta, punem localul la dispozitia artistilor pentru expozitii, de exemplu. Avem constant cel putin doua colectii de tablouri expuse.
Cel mai mare obstacol
Ale: As spune clar pandemia. Nici nu am apucat bine sa deschidem o parte din local si in 2 saptamâni a început lockdown-ul. Din punctul meu de vedere, orice credeam ca stiu înainte de acest eveniment, nu a mai contat. Adaptarea la situațiile curente fara sa iti pierzi din determinarea si sa iti susții moral echipa mi s-au părut cele mai grele lucruri.
Cat: Alte obstacole si provocari apar zilnic, mi se pare ca birocratia inca exista intr-o forma ce incurca orice afacere, in special o afacere de mica dimensiuni unde resursele umane sunt mult mai limitate.
Despre design-ul locului
Ale: Amândoi am calatorit foarte mult atat separat cat si împreuna, asa ca ne-am concentrat toata inspirația intr-un moodboard pe care Catalin a adus-o la viata cu mult velvet si auriu.
Cat: Design-ul este foarte important, poate da caldura unui loc si asta am cautat pentru spatiul nostru, pentru ca oricare dintre noi sa ne simtim acasa odata ce calcam pragul, fie ca lucram acolo sau suntem doar in vizita. Spatiul era segmentat in mai multe zone si am ales ca fiecare sa aiba o influenta a sa, fara a pierde unitatea. Pe scurt, in zona de bar am mers pe o influenta mid-century american cu catifea, pereti albi si parchet de lemn, in zona de cafea influenta este usor coloniala cu un gri-verde ce aminteste de boaba de cafea neprajita si mult lemn plus un ventilator de tavan cu frunze de palmier naturale, terasa are o influenta marocan-mexicana in culori calde si trepte multicolore, iar microcinematograful are multe nuante de albastru si foarte multa catifea.
Meniul vostru
Ale: De la început am vrut sa fim un all day brunch place, asa ca am construit meniul incepand cu asta, dar si cu toate retetele pe care le aveam in cap si voiam sa le încercam.
Cele mai populare item-uri din meniu sunt clar cele cu oua in toate felurile posibile.
Ne-am propus sa schimbam in fiecare sezon meniul, lasand item-urile populare dar adaugand si unele preparate noi, in funcție de ce ingrediente sunt specifice acelei perioade din an.
Avem si o parte mai speciala in meniu, cu influente puțin mai exotice si cu mai multe condimente, căreia am decis sa ii dedicam o zi, in fiecare joi având in locație Food of Asia, unde poti sa alegi dintre niste preparate speciale pe care le gasesti doar in locație.
Cat: In general tinem in meniu produsele care se cer, de la un meniu la celalalt renuntam la cele care “merg” mai putin bine decat celelalte, asta pentru a pastra meniul proaspat continuu si a nu-l mari ca numar de produse, pentru a fi usor sa faci o alegere.
Cum poti să reușești în acest domeniu
Ale: Cel mai important lucru cel putin in viziunea mea este perseverenta. Sa ai o idee bine stabilita in minte si un concept, sa crezi in el, sa iti construiesti echipa potrivita, un produs bun si o experiența cu totul nu doar un simplu alt local. Nu cred ca exista o rețeta anume, ci cred ca atâta vreme cat tu crezi si muncești pentru locul tau nu are cum sa nu iasa ceva bine.
Cat: Cred ca nu exista o reteta a succesului, insa daca vrei sa iesi in evidenta, consecventa si calitatea produsului sunt cele mai importante. Si aici nu ma refer doar la produsele din meniu.
Elementele voastre instagramabile
Ale: Elementul “instagramabil” a fost lucrul de la care am început amenajarea, motiv pentru care am făcut o colaborare cu minunata Ana Banica pentru un mural absolut fabulos care te intampina de cum intri in locație.
Cat: Avem destul de multe locuri “instagramabile”, in orice colt al localului gasesti ceva diferit de fotografiat, vara cea mai populara zona este pe terasa, pe treptele colorate unde locuiesc cactusi in vreme calda.
Cum vă promovați
Ale: Cel mai mult comunicam pe Instagram si Facebook, deoarece ne e foarte usor sa ținem legătura asa cu comunitatea, sa le arătam tot ce e nou, tot ce schimbam, ce mai adaugăm si asa s-a creat o legatură destul de stransa cu cei care ne trec pragul.
Cat: Pastram o comunicare lejera si directa si cred ca asta e cel mai important in 2022, sa arati realitatea.
Comunitatea Miss Ale
Ale: Avem noroc de o comunitate absolut minunata si creativa, cu care ne-am împrietenit, devenind un fel de familie, ce si-au lăsat amprenta de la un cântec in playlist sau polaroid la cocktailuri sau arta pe pereți.
Cat: Imi plac zilele in care ajung la Miss Ale si vad din strada pe cineva care picteaza la o masa.
Feedback-ul oamenilor
Ale: Am observat ca sunt foarte entuziasmați de ce e nou, nu numai in materie de mâncare ci de ce mai aducem nou in locație, de la viniluri la proiectiile in microcinema. Evident ca am avut si idei nu foarte strălucite, dar mereu feedbackul comunitații a fost foarte constructiv si ne-a ajutat sa creștem. Cred ca oamenii isi doresc o experiența, nu doar sa iasa intr-un simplu local.
Cat: Mai cred ca isi doresc un loc in care sa se simta relaxati, un loc familiar si unde sunt tratati cu respect, fara a fi ceva fortat.
Ce ați învățat despre oameni
Ale: Miss Alé a pornit de la ideea de comunitate ca o familie, primul Miss Alé a crescut si s-a dezvoltat foarte frumos datorită comunitații absolut minunate care s-a adunat in jurul sau.
Cat: Comunitatea are nevoie de incurajare, de socializare si chiar colaborare. Suntem atenti la experientele celor care ne trec pragul si incercam sa ajutam unde si cum putem.
Transformările din Horeca
Ale: Cred ca a început sa se puna accentul puțin mai mult pe comunicare, accesibilitate si transparenta. Partea de delivery mi se pare ca s-a schimbat mult, dar si noi ne-am schimbat percepția despre ea, folosind-0 extrem de mult in acești doi ani.
Cat: Noi am gandit Miss Ale Central Culture ca pe un spatiu de socializare, o experienta. Pentru noi este important ca oamenii sa ne treaca pragul si sa ne cunoasca, sa se cunoasca intre ei, sa nu uitam ca omul este un “animal social”. Sa petrecem mai mult timp offline decat online, in viata reala, chiar daca suntem constienti ca viata sociala online ia amploare din ce in ce mai mare.
Trendurile lui 2022
Ale: Oamenii sunt mult mai atenți si selectivi cu locurile unde aleg sa isi cheltuie banii, dupa părerea mea experiența care insoteste un simplu dish sau cocktail contează mai mult ca oricând.
In același timp sunt mult mai interesați de ingrediente si mult mai atrași pe partea de vegan, healthy dar si spre condimente.
Cat: Dieta flexitariana se pare ca ia amploare mult mai rapid si am pregatit optiuni in meniu pentru asta.
Lecții despre afacerea voastră din anul precedent
Ale: Am invatat ca oricât de mult vrei sa controlezi totul cateodata chiar nu ai cum, asa ca este foarte important sa iti adaptezi afacerea si sa te poti baza pe o echipa solida.
In 2022, dupa fix doi an suntem gata cu ultima parte a localului nostru, microcinema-ul, pe care dorim sa il crestem si sa il facem a place to be.
Cat: 2021 a fost un an complicat pentru toata lumea, lucram ca in 2022 sa aducem mai mult zona de eveniment in localul nostru si in preajma lui.



























