Fundația Comunitară București anunță o nouă rundă de finanțări în Platforma de mediu pentru București: 500.000 de lei pentru proiecte ce țin de zone naturale urbane și spații verzi pentru comunități de cartier

Fundația Comunitară București anunță o nouă rundă de finanțări în Platforma de mediu pentru București: 500.000 de lei pentru proiecte ce țin de zone naturale urbane și spații verzi pentru comunități de cartier

Fundația Comunitară București deschide a doua rundă de finanțare în cadrul Platformei de Mediu pentru București, pentru proiecte din două arii: zone naturale urbane și spații verzi pentru comunități de cartier.

Ariile de interes pentru apelul de proiecte au fost stabilite în urma mapării problemelor și soluțiilor de mediu, din București și Ilfov, care pot fi adresate de societatea civilă, și a unui proces de consultare și prioritizare cu principalii actori din domeniu.

Conform Raportului de cercetare privind starea mediului în București, publicat de Fundația Comunitară București la începutul anului, în Capitală sunt mai multe autoturisme (1.838.869 în 2020) decât copaci (1.717.339 în 2011). Bucureștiul devine un oraș sufocat de lipsa de verdeață și deconectat de la natură, ceea ce contribuie la poluare, stres, creșterea temperaturii prin fenomenul insulei de căldură, spațiu restrâns pentru recreere și sport. Bucureștiul are puține spații verzi, neîngrijite și adesea inaccesibile public, sub limita de 26 m2/locuitor, impusă de cerinţa Uniunii Europene transpusă în OUG nr. 114/2007, ceea ce afectează calitatea vieții. Zonele periferice ale orașului, inclusiv cele unde sunt proiecte rezidențiale noi, au o accesibilitate foarte redusă la spații verzi. 80% din locuințele rezidențiale construite după 2015 nu au în vecinătate un parc.

Runda de finanțare are o valoare totală de 500.000 de lei și va finanța între trei și cinci proiecte: un proiect de 250.000 de lei din Aria I - Zone naturale urbane, și între două și patru proiecte din Aria II - Spații verzi pentru comunități de cartier, în valoare totală de 250.000 de lei.

Prima arie vizează intervenții strategice pentru a conserva biodiversitatea și pentru a crește gradul de protecție al zonelor mari cu natură urbană, neamenajate încă ca spațiu verde public (București/ Ilfov). Aria a doua acoperă intervenții de amenajare sau reamenajare a spațiilor verzi existente din cartierele bucureștene.

Proiectele selectate pot fi susținute cu bugete suplimentare pentru o perioadă de trei ani. Ele vor fi evaluate integral la finalul fiecărui an de implementare, iar în baza rezultatelor obținute și a capacității Platformei de mediu pentru București de a atrage fonduri, se va negocia și semna următoarea etapă de finanțare. 

Selecția proiectelor este realizată de un juriu format din persoane cu experiență în domenii legate de calitatea mediului, organizare comunitară, coordonare și implementare de proiecte și soluții, un reprezentant al Fundației Comunitare București, precum și câte un reprezentant al finanțatorilor ING Bank România, respectiv FAN Courier. Termenul limită de depunere a proiectelor este 31 august 2022.

Platforma de mediu pentru București, inițiată de Fundația Comunitară București împreună cu ING Bank România, urmărește dezvoltarea participativă a unei viziuni de mediu pentru București și Ilfov. Platforma aduce împreună organizații non-profit, grupuri de inițiativă civică, autorități publice și companii, pentru a crea impact colectiv în oraș. Scopul comun este ca bucureștenii să ducă o viață sănătoasă, companiile să reducă riscurile legate de mediu, iar autoritățile să poată construi politici sustenabile pe termen lung.

Platforma de mediu pentru București este un program dezvoltat în parteneriat cu ING Bank și este deschis implicării tuturor companiilor care vor să participe. Pentru această rundă de finanțare fondurile au fost puse la dispoziție de ING Bank și FAN Courier.

Primele inițiative cu care a pornit Platforma de mediu sunt Raportul de cercetare privind starea mediului în București și proiectele pilot legate de Parcul Natural Văcărești, Aerlive.ro și Verde citadin, care au fost finanțate din 2021 și urmează să fie dezvoltate în continuare.

Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În 10 ani, a finanțat peste 600 de proiecte și burse din București și Ilfov, cu peste 3 milioane de euro (14,094 milioane de RON). Fundația  Comunitară București este parte dintr-o mișcare națională, alături de alte 17 fundații comunitare  din țară. 

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internațională globală, care oferă  servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii  din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală,  oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare,  mici antreprenori și persoane fizice. 

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În  România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la pilonii  strategici de sănătate financiară și protecția mediului, dar și prin implicarea în proiecte sociale ce  își propun susținerea comunităților locale și a persoanele care se află în situații dificile.

FAN Courier este o afacere 100% românească și liderul serviciilor de curierat din România încă din anul 2006 și ne dorim să rămânem în continuare partenerul de încredere al tuturor celor care aleg serviciile noastre, cu aceeași pasiune și dăruire pentru fiecare livrare efectuată. În fiecare noapte, mașinile FAN Courier străbat peste 110.000 de kilometri acoperind 150 de trasee pe întreaga suprafață a țării. Micșorăm distanțele dintre oameni și nu încetinim niciodată ritmul pentru că avem cei mai dedicați curieri, o echipă minunată, investim și inovăm constant pentru a oferi cea mai bună experiență clienților noștri.

Credem în implicare socială și în a da înapoi societății, în care compania noastră, FAN Courier, s-a dezvoltat. Susținem prin proiectele noastre, independente și în parteneriat: antreprenoriatul, protejarea mediului și educația în România pe termen lung, pentru că acestea sunt modalitățile viabile prin care societatea noastră se poate dezvolta și progresa sănătos, creând o Românie mai bună și mai puternică.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related