STUDIU OLX: cum a afectat inflația prețul cadourilor de Crăciun

STUDIU OLX: cum a afectat inflația prețul cadourilor de Crăciun

Bugetul pe care românii îl alocă pentru cadourile de sărbători a scăzut cu aproximativ 10% comparativ cu anul trecut, arată un studiu de piață OLX. În acest context, OLX lansează un ghid pentru cadourile de Crăciun cu ajutorul căruia se pot cumpăra produse mai ieftine decât anul trecut.

Studiul privind intențiile de cumpărare a cadourilor pentru Crăciunul 2022 a fost realizat de OLX, cea mai mare platformă de anunțuri generaliste din România, și curatoriat de  Sabina Teodora pentru categoria de Modă și Frumusețe, Ela Crăciun pentru categoria de Casă și Grădină și de Marian Andrei pentru categoria de tehnologie. Cu toate că inflația a afectat majoritatea sectoarelor economice, există produse care își rețin valoarea în timp și sunt în continuare o investiție bună, dar și produse cărora le-au scăzut prețurile comparativ cu anul trecut.

Datele OLX arată o scădere de prețuri la electrocasnicele de mici dimensiuni, comparativ cu anul trecut. Cea mai mare scădere, de 21%, o înregistrează categoria prăjitoarelor de pâine și sandwich-makerelor. Acestea sunt urmate de mixere, tocătoare și roboți de bucătărie cu o scădere de 7% și cuptoare cu o scădere de 6,3%. Costul plitelor a scăzut și el cu 4,2%, iar cel al stațiilor și aparatelor de călcat a scăzut cu 1,7%. 

Cu toate că în ultima perioadă prețurile au crescut semnificativ la majoritatea categoriilor de produse, în ultimul nostru raport am observat că pe platformă avem categorii cărora le-au scăzut prețurile sau cel puțin au rămas la același cost. Ne așteptam ca bugetul alocat cadourilor de Crăciun să scadă, iar în acest context am creat un ghid prin care îndrumăm cumpărătorii să fie atenți la prețurile produselor și să economisească folosind serviciul de Livrare prin OLX pentru a beneficia de transport gratuit. Pentru trei produse cumpărate cu transport gratuit, un român economisește în medie 50 de lei anul acesta.” a spus Andreea Stoican-Popescu, PR & Campaign Manager OLX.

Scăderi semnificative se înregistrează și pentru categoria de telefoane mobile. În perioada 2021-2022, criza de containere și criza de semiconductoare a scumpit telefoanele noi. Din datele OLX reiese că sunt de prețuri la majoritatea mărcilor de telefoane listate, chiar și branduri de top cum ar fi: Xiaomi, Motorola sau LG.

Deși produsele vestimentare de lux din noile colecții ale designerilor înregistrează o creștere de preț de 5% per sezon, în platforma OLX prețurile produselor fashion din categoria de lux s-au păstrat la nivelul anilor trecuți, fără să se înregistreze o creștere sau o scădere semnificativă de preț.

OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieței locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI. Pe OLX se găsește o gamă largă de categorii printre care electronice și electrocasnice, mașini, proprietăți imobiliare, obiecte de vestimentație sau pentru casă și grădină. Platforma se poate accesa atât de pe desktop, cât și din aplicațiile mobile pentru iOS, Android.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


OLX Group

At OLX we improve people’s lives by bringing them together for win-win exchanges. Sellers win. Buyers win. Communities win. OLX wins. And most of all, you win. Being part of something special. In an open... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related