Brico Depot localizat în Iași a fost vândut către Rădăcini Grup, într-o tranzacție intermediată de Colliers

Brico Depot localizat în Iași a fost vândut către Rădăcini Grup, într-o tranzacție intermediată de Colliers

Tranzacția continuă trendul din 2022, când capitalul românesc a reprezentat aproximativ jumătate din volumul tranzacționat, nivel record pentru piața locală.    

Colliers a consiliat vânzarea proprietății imobiliare Brico Depot Iași către divizia imobiliară a Grupului Rădăcini. Echipa de avocați Schoenherr a participat la tranzacție pentru consiliere juridică, de partea vânzătorului. În volumul total de tranzacții generat anul trecut, de peste 1,25 miliarde de euro, capitalul românesc a reprezentat aproximativ jumătate, fiind de peste 4 ori mai mare decât media anuală din 2015 până în 2021.

Situat în zona de retail și logistică a orașului, magazinul de bricolaj Brico Depot din Iași are o suprafață de vânzare de aproximativ 8.000 de metri pătrați, beneficiază de circa 200 de locuri de parcare și a fost inaugurat în 2007 sub brandul Praktiker. Brico Depot, parte a companiei britanice de bricolaj Kingfisher, a intrat pe piața din România în iunie 2013, prin preluarea celor 15 magazine Bricostore, iar în decembrie 2017 și-a consolidat poziția pe piața locală prin achiziționarea întregii rețele de magazine Praktiker România, devenind numărul 2 pe piaţa locală de bricolaj, cu 35 de magazine, în 23 de locații.

„Interesul pentru achiziția proprietății închiriate către Brico Depot din centrul orașului Iași a fost semnificativ, dată fiind cererea crescută a investitorilor pentru produse care produc venit stabil pe termen mediu-lung, în orașe mari. Acest lucru demonstrează că economia românească este solidă în general, nu numai în București, iar capitalul se acumulează progresiv, pe măsură ce economia se maturizează la nivel de țară. Iașul este un oraș cu o dezvoltare impresionantă în ultimii ani, care a atras sute de milioane de euro din fonduri europene și investiții private, și are un potențial bun de dezvoltare economică și imobiliară”, spune Simina Niculiță, Director | Partener| Retail Agency la Colliers.

„Suntem încântați că am consiliat Vânzătorii într-un proces structurat de vânzare a acestei proprietăți și ne bucurăm să vedem capital autohton investind în sectorul imobiliar comercial local. Centrele economice regionale ale țării au mult potențial și așteptăm creșterea activității investiționale în principalele orașe din România”, adaugă Robert Miklo, Director | Investment Services la Colliers.

Valoarea investițiilor cu capital autohton a reprezentat anul trecut aproximativ jumătate din totalul investițiilor imobiliare realizate în România, nivel de peste 4 ori mai mare decât media anuală din 2015 până în 2021, urmat la mare distanță de capitalul sud-african și austriac, cu circa 20%, respectiv 10%. În perspectivă, există un potențial important de creștere a investițiilor locale în real estate, iar odată cu maturizarea graduală a pieței prind elan tot mai mulți investitori locali, inclusiv antreprenori cu business-uri puternice în principalele centre economice din țară.

Piața românească de investiții a înregistrat anul trecut tranzacții de peste 1,25 miliarde de euro, cu mult peste rezultatul de 890 de milioane de euro din 2021, bifând cea mai mare valoare din 2007 încoace, arată raportul anual publicat de Colliers. Mai departe, nici 2023 nu se anunță un an rău, chiar dacă volumul de tranzacționare pe piață este posibil sa se reducă având în vedere volumul record de anul trecut.

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în servicii de consultanță imobiliară și de management al investițiilor. Cu operațiuni în 63 de țări, cei 18.000 de specialiști lucrează împreună pentru a oferi consultanță de specialitate pentru clienți. Timp de peste 27 de ani, echipa noastră experimentată de management a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproximativ 20%. Cu venituri anuale de 4,6 miliarde de dolari și active gestionate de 92 de miliarde de dolari, Colliers maximizează potențialul proprietăților și activelor imobiliare și accelerează succesul clienților, investitorilor și al angajaților.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related