TikTok adoptă obligațiile legate de transparență din Legea Serviciilor Digitale

TikTok adoptă obligațiile legate de transparență din Legea Serviciilor Digitale

În doar câțiva ani, TikTok a devenit destinația principală a creativității, culturii și a divertismentului pentru 134 de milioane de oameni din toată Europa[1], care ajung pe platformă în fiecare lună. Acest număr aduce cu sine și o responsabilitate semnificativă, prin urmare TikTok anunță astăzi modul în care adoptă Legea Serviciilor Digitale (Digital Services Act, prescurtat DSA), noua legislație europeană menită să consolideze siguranța oamenilor pe platformele digitale.

În concordanță cu obligațiile DSA pentru „Platformele Online Foarte Mari” („Very Large Online Platform”), peste o mie de persoane din diversele departamente ale TikTok au implementat modificări semnificative în ultimele 12 luni. Acestea includ noi funcții create pentru a spori transparența în publicitate, moderarea conținutului și sistemele de recomandare. TikTok a creat, de asemenea, o nouă funcție pentru a asigura respectarea reglementărilor aduse de această nouă legislație privind siguranța conținutului.

Pentru a facilita cât mai mult înțelegerea acestor schimbări în rândul utilizatorilor TikTok, platforma lansează European Online Safety Hub. Acest hub nou va fi disponibil în douzeci și trei de limbi europene și va servi drept ghișeu unic (one stop shop) pentru comunitate, permițându-le utilizatorilor să învețe mai multe despre reglementările platformei în conformitate cu DSA, dar și cum influențează aceste reglementări experiența personală pe TikTok.

Principalele schimbări includ:

  • Raportarea conținutului ilegal: această opțiune adițională permite oamenilor să raporteze conținutul (inclusiv reclamele) pe care ei îl consideră ilegal în Europa. Tot conținutul raportat va fi verificat în conformitate cu Regulile Comunității și șters la nivel global în cazul în care nu respectă politica platformei. Dacă nu încalcă aceste reguli, o echipă suplimentară de moderatori și specialiști în domeniul legal vor decide dacă nu respectă legislația locală a țării unde a fost postat, iar în acest caz conținutul va fi restricționat pe teritoriul respectiv. Atât persoana care l-a postat, cât și cea care l-a raportat vor fi informate în legătură cu decizia finală, având posibilitatea de a contesta decizia.
  • Feed popular: utilizatorii din Europa au acum posibilitatea să oprească personalizarea și să primească pe paginile Pentru Tine și LIVE videoclipuri populare la nivel local și global, în loc să vadă recomandări bazate pe interesele lor. De asemenea, când utilizează căutarea nepersonalizată, utilizatorii vor vedea rezultatele realizate pe baza conținutului popular din regiunea lor, în limba preferată. Paginile Urmărești și Prieteni vor arăta creatorii pe care utilizatorul îi urmărește în ordine cronologică. Această caracteristică se adaugă opțiunilor de personalizare deja existente, cum ar fi „Reîmprospătare”, care propune un nou set de videoclipuri populare pe care utilizatorul le vede ca și cum ar fi prima data pe TikTok, și „De ce videoclipul acesta”, care oferă utilizatorului opțiunea să verifice de ce vede acest tip de videoclip în feed.
  • Biblioteca Conținutului Comercial – această bază de date oferă informații despre publicitatea plătită pe TikTok și despre reclamele de tip „metadata” – cum ar fi creativitatea reclamelor, datele de rulare a reclamelor și parametrii principali utilizați pentru alegerea publicului țintă.
  • Acces de cercetare API – aplicațiile deschise la începutul lui august pentru academicienii europeni care își doresc să facă cercetare pe platformă, cu scopul de a spori transparența conținutului de pe TikTok.
  • Etichetarea conținutului comercial – pentru a clarifica comunității globale ce conținut este de natură comercială, TikTok oferă acum o gamă mai largă de opțiuni pe care persoanele sau afacerile le pot menționa în conținutul lor. Acestea includ: „ad/sponzorizat” (conținut plătit de agențiile de publicitate), „parteneriat plătit” (un parteneriat comercial între individ și brand) sau „conținut promoțional” (conținut organic realizat de o persoană sau o afacere pentru a promova propriul brand, produs sau serviciu).
  • Limitarea reclamelor personalizate pentru utilizatorii minori – din luna iulie, utilizatorii din Europa cu vârsta cuprinsă între 13 și 17 ani nu vor mai vedea reclame personalizate bazate pe activitatea lor pe TikTok sau în afara utilizării aplicației.

În concordanță cu regulamentul DSA, TikTok va publica în curând primul său Raport de transparență, care va include o analiză lunară a numărului de utilizatori activi din fiecare țară membră UE, dar și perspective noi în ceea ce privește activitatea de moderare a conținutului.

Dezvoltarea unor noi moduri de a păstra siguranța utilizatorilor este una constantă, iar prin intermediul colaborărilor cu partenerii din industrie, autoritățile de reglementare și societatea civilă, TikTok dorește să îmbrățișeze spiritul transparenței și sprijinul utilizatorilor pe care DSA le setează pentru cetățenii europeni.

TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are birouri globale în Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Polonia, Israel, Dubai, Singapore, Jakarta, Seul și Tokyo.

[1] Europa se referă la Zona Economică Europeană; comunitatea europeană se referă la utilizatorii din țările ce fac parte din Zona Economică Europeană.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related