Daikin: Pompele de căldură devin o alegere din ce în ce mai populară pentru încălzirea casei, în România. Costurile mici de funcționare și durabilitatea, cele mai mari beneficii

Daikin: Pompele de căldură devin o alegere din ce în ce mai populară pentru încălzirea casei, în România. Costurile mici de funcționare și durabilitatea, cele mai mari beneficii

7 din 10 locuințe la nivel european vor fi  încălzite cu o pompă de căldură până în 2030. 

Eficiența ridicată, rentabilitatea investiției pe termen lung și impactul redus asupra mediului sunt principalele motive pentru care tot mai mulți români consideră că merită să investească în pompe de căldură de înaltă calitate, arată datele unui studiu recent GfK, inițiat de Daikin Central Europe în România și în alte opt țări din Europa Centrală și de Est (ECE). Fiind o soluție de până la patru ori mai eficientă decât centralele termice pe gaz, pompele de căldură devin alegerea preferată pentru încălzirea casei, atât în rândul respondenților care planifică în viitorul apropiat achiziția unei proprietăți, cât și printre cei care caută să înlocuiască echipamente de încălzire existente.

Fiecare kilowatt de energie electrică utilizat de o pompă de căldură generează între 3 și 4 kilowați de căldură regenerabilă din aer, ceea ce reprezintă o sporire a eficienței cu 300-400% și, implicit, o reducere semnificativă a costurilor anuale pentru încălzire, conform specialiștilor Daikin, lider de piață în tehnologia pompelor de căldură. Dacă pentru respondenții din România eficiența ar fi principalul beneficiu pentru care ar alege instalarea unei pompe de căldură, în Austria, 45 % dintre respondenți au menționat pompele de căldură ca fiind sistemul lor de încălzire preferat deoarece sunt ecologice, asigură economie de energie și sunt ieftine. Pentru 40% dintre respondenții polonezi un argument puternic pentru o astfel de alegere este respectarea mediului, iar cei mai mulți dintre respondenții cehi (35%) și slovaci (29%), ar prefera o pompă de căldură datorită economiei oferite de această tehnologie și caracteristicile de economisire a energiei.          

Prețul este principalul argument convingător în rândul a 59% dintre respondenții din Slovenia, care preferă o pompă de căldură ca sistem de încălzire pentru viitor, pe când în Croația, în afară de prețul rezonabil, pentru 33% dintre respondenți există și așteptarea ca aceasta să fie ecologică. Preferințele sunt uniforme în Ungaria, 24% dintre respondenți preferând o pompă de căldură ca soluție de încălzire datorită impactului redus asupra mediului și eficienței în materie de costuri, în timp ce 23% preferă în continuare centralele termice pe gaz datorită prețului și confortului oferit. La polul opus, în Bulgaria, aparatele de aer condiționat reprezintă cel mai popular sistem de încălzire și răcire (51% dintre respondenți), iar în România, 50% dintre respondenți ar opta în continuare pentru o centrală termică pe gaz, datorită accesului facil la rețea și prețurilor plafonate.

Dincolo de contextul viziunii strategice pe termen lung adoptate de Comisia Europeană privind impactul asupra climei, un stimul important pentru creșterea cererii de pompe de căldură este reprezentat de înlocuirea centralelor termice existente. Aceleași date GfK arată că intenția cea mai puternică de a trece de la centralele termice pe gaz la pompe de căldură este în Austria, dar și în Polonia, pompele de căldură se dovedesc a fi în viitor un înlocuitor eficient pentru termoficarea centralizată. Și în Cehia, Slovacia, Croația, Slovenia, Ungaria și România, preferința pentru pompele de căldură este în creștere, spre deosebire de Bulgaria, unde această tehnologie este cel mai puțin populară.

„Pompele de căldură reprezintă una dintre tehnologiile cheie pentru a realiza tranziția energetică în Europa, prin urmare, în multe dintre piețele europene, guvernele oferă stimulente și subvenții atractive pentru a face mai ușor pentru proprietarii de locuințe procesul de înlocuire a vechilor sisteme de încălzire, cu petrol și gaz sau pe bază de alți combustibili fosili poluanți. Daikin își consolidează poziția de lider în piața pompelor de căldură, atât prin investiții în extinderea capacităților de producție, cât și prin extinderea continuă a gamei de sisteme de acest tip. De altfel, noua noastră campanie de brand, Exact cum îți place, pune în prim plan nevoile individuale cu privire la confortul de acasă, în ceea ce privește încălzirea, răcirea, aerul curat din interior și prepararea apei calde menajere”, subliniază Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.

Piața pompelor de căldură, care a crescut într-un ritm constant în perioada 2010 - 2020, a accelerat pe fondul introducerii Green Deal și sub influența planului REPowerEU, atingând 1,6 milioane de unități instalate în 2022. Tendința ascendentă va continua și în următorii ani, subliniază experții Daikin, care estimează că în Europa vor fi instalate 14 milioane de unități până în 2030, dintre care aproximativ 10 milioane vor fi de tip aer-apa. Astfel, 7 din 10 locuințe la nivel european vor fi dotate cu o pompă de căldură, comparativ cu 2 din 10 în prezent, majoritatea fiind tip aer-apa. România se aliniază tendințelor de creștere, cu o triplare a vânzărilor în ultimul an. 

Daikin, lider de piață în tehnologia pompelor de căldură, a instalat 1,2 milioane de pompe de căldură tip aer-apa în Europa din 2006 până în prezent și susține creșterea accelerată a pieței prin investiții continue în dezvoltarea capacităților de producție și în produse inovatoare. Astfel, cu o experiență de peste 90 de ani în proiectarea și fabricarea de tehnologii inovatoare de încălzire și răcire, își extinde gama de sisteme de acest tip cu Altherma 3 R MT, creată special pentru proiecte de renovare. Printre multe alte caracteristici de ultimă generație, cea mai nouă alternativă  pentru înlocuirea centralei termice vechi din portofoliul de pompe de căldură Daikin poate fi conectată la caloriferele existente, la încălzirea prin pardoseală, la un rezervor de apă caldă compatibil sau chiar și la panourile solare.

O comparație a eficienței realizată de Daikin indică faptul că pompa de căldură Daikin Altherma 3 R MT, lansată recent, este de trei până la patru ori mai eficientă decât o centrală termică pe gaz sau lemne.

*Calculele de mai sus se bazează pe coeficientul sezonier de performanță (SCOP) de 3,43 al pompelor de căldură, pentru condiții climatice medii,  cu temperatura de ieșire a apei de 55°C și un randament al centralei termice pe gaz/lemne de 93%. Valoarea reală a coeficientului SCOP poate varia în funcție temperatura exterioară și cea a agentului termic. Prin urmare, ar trebui efectuat întotdeauna un calcul mai precis al consumului anual de energie de către un specialist, de exemplu Daikin sau unul dintre partenerii săi.

Studiul GfK privind comportamentul de cumpărare și de luare a deciziilor cu privire la sistemul de încălzire preferat al proprietarilor de case și al celor care planifică o achiziție/renovare, în viitorul apropiat, a fost desfășurat în mai 2023, pe un eșantion de 1.000 de respondenți din fiecare țară - în Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Polonia, Bulgaria, Croația, Slovenia și Ungaria. Majoritatea respondenților locuiesc în familii cu doi până la patru membri, au studii superioare și se încadrează în intervale de venituri superioare.

Compania Daikin Airconditioning Central Europe a fost fondată în 1999, cu sediul central la Viena, Austria, ca o subsidiară a Daikin Europe N.V. Portofoliul companiei cuprinde produse și soluții pentru încălzire, răcire, ventilație, purificarea aerului și refrigerare. Peste 700 de angajați și 2.500 de parteneri sunt responsabili pentru activitățile de vânzări și servicii în 16 țări din Europa Centrală și de Est (Austria, Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Moldova, Macedonia de Nord, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia). Cu „Your Daikin World” de la sediul central din Viena, industria sistemelor de încălzire, ventilație, climatizare și refrigerare și sectorul construcțiilor au acces la un centru de experiență modern pentru crearea de soluții personalizate pentru hoteluri, spații comerciale, birouri și aplicații comerciale de mari dimensiuni. De asemenea, include unul din cele nouă centre de instruire din regiunea Daikin Europa Centrală.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related