PepsiCo investește 13 milioane de dolari în fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești, inaugurând cea mai modernă linie de producție a companiei din Europa

PepsiCo investește 13 milioane de dolari în fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești, inaugurând cea mai modernă linie de producție a companiei din Europa

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, a anunțat astăzi o investiție de 13 milioane de dolari în instalarea unei linii de producție de ultimă generație complet automatizate, situată în fabrica de băuturi răcoritoare din Dragomirești.

Linia de producție este considerată cea mai automatizată din portofoliul PepsiCo din Europa și poate atinge performanțe remarcabile, producând aproximativ 1 milion de sticle pe zi. Consumul de energie al acestei linii este redus cu aproximativ 30% în comparație cu liniile convenționale, în timp ce eficiența în consumul de energie per litru produs este cu 30% mai mare. De asemenea, noua linie produce cu 60% mai multe băuturi pe unitatea de timp, utilizând cu 20% mai puțin dioxid de carbon și reducând consumul de apă cu 30% per litru de băutură produs. În același timp, aceasta contribuie la scăderea cantității de plastic utilizat cu aproximativ 30 de tone pe an.

Investiția în automatizare reflectă angajamentul nostru față de inovație, sustenabilitate și eficiență. Noua linie poate produce aproximativ 1 milion de sticle pe zi, consumând în același timp cu 30% mai puțină energie  în comparație cu o linie convențională. Gradul înalt de automatizare a liniei permite angajaților noștri să se concentreze pe îmbunătățirea proceselor, dezvoltarea profesională și personală, precum și pe simplificarea continuă a operațiunilor. Această investiție ne va ajuta să ne consolidăm poziția de hub regional de producție și distribuție pentru Europa Centrală și de Sud-Est.”, a declarat Radu Berevoescu, General Manager & Senior Commercial Director East Balkans, PepsiCo.

Noua linie de producție este echipată cu tehnologii de ultimă generație, oferind un grad impresionant de automatizare. Aceasta este integrată complet în fluxul automatizat din depozit, prin intermediul roboților ghidați automat, care preiau și stochează paleții. În acest fel, produsul trece printr-un proces complet automatizat, de la îmbuteliere până la încărcare în camioane, fără intervenția umană. Tot automat se realizează și majoritatea operațiunilor legate de schimbarea de format sticlă, inclusiv schimbarea matrițelor, ceea ce duce la creșterea eficienței în procesul de producție.

Investiția de 13 milioane de dolari făcută de PepsiCo reprezintă o componentă esențială a planului lor de dezvoltare pe 5 ani, implementat în fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești, cu o valoare totală de 40 de milioane de dolari. Acest plan a presupus îmbunătățirea liniilor de producție și creșterea capacității de producție la peste 800 de milioane de litri pe an. De asemenea, a inclus construirea unui depozit complet automatizat pe o suprafață totală de 15.000m2, cu o valoare de 15 milioane de dolari. În ultimii 10 ani, PepsiCo a investit direct 320 de milioane de dolari în România, consolidându-și rolul de hub de producție și distribuție regională.

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 86 miliarde dolari în 2022, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.  Principiile PepsiCo sunt în linie cu viziunea noastră de a fi lider global în industria alimentară și de băuturi răcoritoare conform conceptului Winning with PepsiCo Positive (pep+). pep+ este transformarea noastră strategică completă, care pune sustenabilitatea și capitalul uman în centrul modului în care vom crea valoare și creștere, prin operarea în limitele planetare și inspirând schimbări pozitive pentru planetă și oameni. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related