Brandul turistic al Țării Hațegului, în finala competiției europene de branding Transform Awards

Brandul turistic al Țării Hațegului, în finala competiției europene de branding Transform Awards

Proiectul de brand turistic al Țării Hațegului și orașului Hațeg este finalist în competiția Transform Awards 2024, una dintre cele mai importante competiții de branding din Europa, la categoria “Cel mai bun brand de loc sau de țară”.

Brandurile turistice ”Țara Hațegului – Istorii Vii” și ”Hațeg – Capitala Dinozaurilor”, precum și strategia de branding a regiunii au fost create în 2023 de Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV) și GMP CommUnity, în urma unui proces participativ derulat de Asociația de Turism Retezat, împreună cu Primăria Orașului Hațeg, administrații de arii protejate, situri UNESCO (Parcul Național Retezat, Parcul Natural Grădiștea Muncelului – Cioclovina și Geoparcul Internațional UNESCO Țara Hațegului) și reprezentanți ai comunităților locale. Procesul a durat opt luni și a venit ca un răspuns la nevoia de a reuni sub o umbrela unică de comunicare, bogăția și diversitatea obiectivelor turistice din Țara Hațegului, pentru a dezvolta sustenabil turismul în regiune, dar și de a crește sentimentul de apartenență al localnicilor la zonă.

GMP CommUnity a semnat identitatea vizuală și sloganul brandului, iar Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), specialiști în branding de destinații (place branding), au dezvoltat strategia de branding. 

Gala de anunțare a câștigătorilor va avea loc la Londra, pe 17 aprilie 2024. Competiția aflată la cea de-a cincisprezecea ediție este organizată de Transform Magazine, singura publicație globală de branding și evaluează strategia, dezvoltarea și execuția de brand. Printre finaliștii ediției de anul acesta, la alte categorii, se numără companii prestigioase precum Colgate Palmolive, Sky și Coca-Cola. 

Felix Tătaru, Președinte Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV): ”Efectul principal al unui proces de place branding este coagularea comunității în jurul unor ambiții pe termen lung. Echipa Țării Hațegului a dovedit curaj și perseverență și iată că rezultatele vin. "Capitala Dinozaurilor" pentru orașelul Hațeg și "Istorii Vii" pentru Țara Hațegului cuprind esența ambiției și curajului hațeganilor implicați în Consiliul Strategic de Brand. Felicitări și succes!"

Anca Rusu, Asociația de Turism Retezat - Manager Destinația Ecoturistică Țara Hațegului – Retezat: ”Țara Hațegului este, fără îndoială, una dintre cele mai bogate regiuni turistice ale  României. Grație atât numărului mare de obiective naturale, culturale și istorice existente pe acest teritoriu restrâns, cât și muncii de dezvoltare și promovare depuse în ultimii opt ani prin intermediul unui parteneriat din ce în ce mai activ între societatea civilă, instituțiile publice și operatorii în turism, Țara Hațegului a fost desemnată Destinația anului 2023 la capitolul "Comori naturale" în cadrul celei mai importante competiții din turismul românesc.

După numeroase studii, monitorizări ale fluxului de turiști, strategii de dezvoltare și promovare, ne-am dorit și am și realizat o strategie de branding local, fiind una dintre puținele zone din țară care se pot mândri cu un asemenea document. Procesul de scriere a strategiei a fost unul participativ, alături de oameni-cheie din comunitatea locală, iar la final putem afirma că, în spatele unui logo și un slogan, avem un set de acțiuni clare, care să poată susține, în maximum 10 ani, promisiunea vizuală a brandului.” 

Misiunea Institutului pentru Orașe Vizionare (IOV) este de crea branduri puternice de oraș, bazate pe o legatură strategică între realitățile curente ale localității, potențialul neexplorat, identitatea locuitorilor și viziunea pe termen lung. Institutul folosește instrumente specifice domeniilor de place branding, marketing strategic și placemaking pentru a dezvolta identitatea competitivă vizionară a orașelor și regiunilor.

GMP CommUnity (fostă GMP Advertising) este o o agenție de comunicare cu impact social, dedicată promovării proiectelor și cauzelor în beneficiul comunitatilor, pentru a le amplifica impactul pozitiv. Din 2021, agenția s-a specializat în proiecte strategice de place branding, contribuind astfel la întărirea identității locale și la creșterea coeziunii sociale.

Înființată în urma cu 25 ani, GMP CommUnity face parte din GMP Group, grup independent de comunicare din România, alături de GMP&U, Webstyler, Point Public Affairs și Chapter 4.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related