A vrut sa produca obiecte de purtat usoare ca aerul, de fapt chiar in timp ce zbura cu avionul i-a venit ideea business-ului pe care il are. Produse care pot fi purtate oricand, si prin care oamenii sa poata face si declaratii de dragoste, daca asta isi doresc. Dana Păun a creat brandul Aer Wear, iar anul trecut a deschis si un magazin fizic, aproape de Piata Victoriei din Bucuresti. Tricourile imprimate cu mesaje simple si printurile detasabile au devenit imediat vedetele magazinului.
"Prin produsele pe care le creez, dau o forma de simplitate emotiilor, le arat asa cum sunt, le spun pe nume, direct si aparent foarte simplu, de cele mai multe ori printr-un cuvant scris de mana, cum este Hope, sau Feel, sau Te iubesc", spune Dana.
Povestim cu Dana Păun despre brandul Aer Wear si despre campania „Te iubesc”, care-a adus prin Bucureștiul gri un tramvai roz, numai bun pentru zambit cand il intalnesti in trafic.
Despre tine
Eu sunt Dana Paun, parcursul meu profesional nu este unul clasic, am lucrat in corporate, am facut fotografie, am jucat teatru, am facut productie video si styling. Am studiat ASE-ul si am invatat sa spun Da tuturor experientelor despre care am crezut ca pot aduce plus valoare vietii mele.
Cum a aparut Aer Wear
Aer Wear a aparut in timpul unui zbor cu avionul, aveam deja in minte ideea de a deschide o afacere si mi-am dat seama ca vreau sa fie ceva atat de simplu si usor ca Aer-ul, dar totusi atat de necesar. Asa a aparut numele. Apoi am adaugat wear pentru a comunica ca asta facem, haine, usoare ca aerul. Asa a inceput acest brand. Acum nu facem numai haine, dar metafora e aceeasi.
Echipa
Acum suntem 3 fete, am plecat singura si apoi multa vreme intr-o echipa de 2. Anul acesta vom dezvolta si mai mult echipa, suntem in plin proces de crestere.
Cresterea brandului
A crescut foarte mult si ma bucur ca a crescut organic. Mixul pe care mizez intotdeauna: consecventa, atentie la detalii si concentrare la propriul drum. Plus curajul de a experimenta.
Campania „Luna Iubirii”
Impreuna cu Andreea Esca si cu Alistmagazine am gandit un concept pentru intreaga „luna a iubirii”, in perioada 10 februarie-10 martie. Am creat Te iubesc, o campanie care inglobeaza mai multe directii: am dezvoltat o serie de produse in editie limitata pentru ca am gandit un pop-up shop la magazinul nostru de pe Bd Al Ioan Cuza nr 35, am „colorat” un tramvai pentru a indulci un pic viata celor ce il vor intalni, avem un parteneriat cu mai multe cafenele din oras, de unde, pe perioada campaniei, cafeaua to go se serveste in paharele Te iubesc.
Parcursul tau catre antreprenoriat
Mi-am dat seama ca vreau sa fiu antreprenor in timp ce lucram in asigurari, acum mai bine de 11 ani. Incepusem usor-usor sa realizez ca locul meu nu este acolo, ca pot oferi mai mult lumii, dar si mie. A fost un proces, foarte greu la inceput, dar acum, privind in spate, ma bucur ca am avut curajul sa o fac. Sunt in punctul in care, desi muncesc enorm, pot spune cu mana pe inima, ca fac ceea ce imi place si nu as schimba cu nimic alceva.
Investitia in Aer Wear
Am investit fara un plan. Initial am investit tot ce aveam pentru a lansa prima colectie, apoi, tot ceea ce am produs am reinvestit. Chiar si acum, cea mai mare parte a ceea ce producem se reinvesteste in business.
Nu am neaparat un plan de business, fac ceea ce simt si ceea ce imi place.
Magazinul fizic
Mi-am dorit foarte tare sa deschid un magazin fizic, timp de cativa ani a fost doar la stadiul de dorinta, apoi am inceput sa caut un spatiu potrivit pentru asta, iar cand l-am gasit, m-am speriat. In cele din urma, am tras aer in piept si am zis: let’s do this. Si uite asa, dupa doar 4 luni de cand am inchiriat spatiul, am deschis. Reactiile oamenilor care ne calca pragul sunt amuzante dar toate pozitive. „Nu ma asteptam sa gasesc asa un magazin in zona asta” auzim cel mai des.
Cum vrei sa se vada Dragostea in produsele tale?
Cum spuneam mai sus, nu am neaparat un business plan, eu cred ca dragostea este un limbaj universal, sunt niste emotii pe care de cele mai multe ori le complicam prea tare. Cred ca eu, prin produsele pe care le creez, dau o forma de simplitate acestor emotii, le arat asa cum sunt, le spun pe nume, direct si aparent foarte simplu, de cele mai multe ori printr-un cuvant scris de mana, cum este Hope, sau Feel, sau Te iubesc.
Produsele
Am inceput cu hainele, acum am adaugat in portofoliul nostru tot felul de alte produse (inclusiv, pentru acest pop-up shop, miere, sosete si ciocolata). Indiferent de produs, calitatea e cea mai importanta pentru mine. In cazul in care calitatea nu trece de standardele mele, nu facem.
Super puterea creatiilor tale
Unul dintre produsele noastre vedeta este tricoul. Diferenta dintre tricourile noastre si alte tricouri imprimate este ca noi le producem, le coasem din materiale premium si le imprimam inhouse. Toti clientii nostril, dupa ce poarta un tricou de la noi, inteleg si apreciaza diferenta.
Cele mai cautate articole
Tricourile imprimate si printurile detasabile. Primim zilnic poze si feedback de la clientii nostri purtand produsele noastre. Printurile detasabile sunt deja atat de reconoscibile incat ne scriu branduri din toata lumea pentru colaborari.
Etapele de creatie a unui nou produs
Idee, test, produs. Am invatat sa nu mai las ideile “ la dospit”. Daca imi vine o idee, imediat testez. Am investit intr-un studio in care putem sa punem in practica ideile imediat, putem face teste si chiar productie pe utilajele noastre in cateva ore.
Unde gasesti inspiratie
Peste tot, sunt extrem de curioasa. Ma inspir din natura, din conversatii, de la oameni. Cand nu am inspiratie, iau o pauza, nu fac nimic, nu caut, pur si simplu ma odihnesc.
Rutina ta de lucru
Cel mai mult imi place ca nicio zi nu arata ca alta. Eu cred cu tarie in “spartul” rutinelor. Cu cat mentii mai multa vreme aceeasi rutina, creatiile tale se vor limita la acelesi cercuri. Mie imi place sa experimentez cat mai mult, ceea ce nu e deloc simplu, pentru ca obosesti mult mai repede. Nu am un loc preferat de lucru, desi de cele mai multe ori lucrez in studio, seara tarziu sau noaptea, cand raman singura.
Intre procesul creativ si rigorile antreprenoriatului
Previzibil, din ce in ce mai mult imi ocupa acum partea de antreprenoriat. Lucrez la asta, incerc sa creez un sistem in care sa nu fie atat de multa nevoie de mine, astfel incat sa ma pot concentra mai mult pe creatie.
Clientii Aer Wear
Imi place sa le spun „oamenii mei”, sunt cei cu care vorbesc aceeasi limba, care nu au nevoie de lucruri complicate pentru a transmite un mesaj sau o emotie. Sunt cei care inteleg emotiile pe care le transmit eu pentru ca le simt si ei. In acelasi timp sunt cei care apreciaza calitatea produselor noastre.
Majoritatea clientilor nostri revin, nu sunt one time buyer si revin pentru tonul prietenos pe care il avem, pentru calitate si pentru ca, sper eu, nu dezamagim.
Invataturile antreprenoriatului
M-a invatat ca expresia „dupa munca si rasplata” nu este adevarata, pentru ca poti munci foarte mult si rasplata sa intarzie, m-a invatat ca nu faci nimic fara a fi consecvent, si m-a invatat sa nu mai astept, daca vreau ceva, sa fac.
Nu as face nimic diferit daca as lua-o de la capat in business-ul asta, pentru ca n-as mai fi ceea ce sunt acum. Daca as face alt business, as face lucrurile diferite, dar despre asta, data viitoare.































