Se lansează prima comunitate educativă de suport, informare și networking pentru mamele care caută să se reorienteze profesional după naștere: MATCA Social Club

Se lansează prima comunitate educativă de suport, informare și networking pentru mamele care caută să se reorienteze profesional după naștere: MATCA Social Club

Mamele care nu se mai regăsesc profesional după concediul de creștere a copilului și care caută o schimbare de carieră au acum o comunitate de suport, networking și informare în care să-și construiască visele, cu ajutor de la experți, consilieri și antreprenori: MATCA Social Club.

România se situează în primele locuri în ceea ce privește durata concediului parental, însă pe ultimele locuri în ceea ce privește accesul la servicii de îngrijire și educație timpurie (potrivit UNICEF), ceea ce nu favorizează deloc reintegrarea mamelor în câmpul muncii. Mai mult, prezența copiilor afectează în mod semnificativ rata de ocupare a forței de muncă a femeilor: la nivelul Uniunii Europene, în 2021 România se număra printre țările care au înregistrat cele mai mari diferențe dintre rata de ocupare a forței de muncă a femeilor fără copii și rata de ocupare a forței de muncă a femeilor cu copii (sursa: Eurostat).

În acest context, Alexandra Corbu și Cătălina Bucur - două mame cu background în marketing, jurnalism și comunicare, care deja au strâns în jurul lor două comunități de părinți relevante în Social Media - au fondat MATCA Social Club, o comunitate care oferă, lunar, o serie de conferințe offline în care participantele învață, de la speakeri de top, cum să-și construiască o imagine de brand autentică și puternică, cum să strângă în jurul lor o comunitate unită, cum să-și descopere și să monetizeze adevărata voce în Social Media, cum să crească și să aducă valoare. MATCA este un sistem de suport în care mamele pot să își construiască proiectul având parte de ajutor, informație și solidaritate.

„MATCA Social Club este o comunitate de femei care simt că viața lor profesională de dinainte de maternitate nu le mai împlinește și că au nevoie să facă o schimbare radicală. Să construiască. Să ridice de la zero un proiect care să le aducă împlinire, validare și identitate. Să muncească – dar nu pentru alții, ci pentru ele însele.”, spune Cătălina Bucur, co-fondatoare MATCA Social Club.

Lună de lună, la #MATCAMeets participă speakeri care vor ajuta participantele să își crească visul și să nu pornească de la zero: manageri de social media, creatori de conținut, specialiști în imagine de brand, manageri de PR, branduri puternice, influenceri și impresarii lor, graphic designeri sau specialiști în digital marketing.

„Să jonglezi cu viața profesională și cu viața personală este o adevărată provocare. Mai ales când te pricepi atât de bine în rolul de profesionist, dar faci primii pași în rolul de părinte. Se zice că e nevoie de un sat pentru a crește un copil. Eu cred că asta se aplică și pentru afacerea ta – tot «copilul» tău – investești timp, energie, vise, speranță, dar și resurse financiare. Și ai nevoie de oamenii potriviți alături care să aibă încredere în tine, care să te susțină și să te ghideze. «Satul» de care ai nevoie pentru primii pași ai afacerii tale este MATCA. Susținere, sprijin, îndrumare,” - Livia Dianu-Buja, membră MATCA Social Club.

Pe 6 aprilie, între 9:00 și 12:00, la Blooming Events din București, are loc lansarea oficială MATCA Social Club și prima întâlnire #MATCAMeets - „Let’get Beezy! Cum să construiești o comunitate online activă și relevantă, care să atragă atenția brandurilor”.

 La prima ediție #MATCAMeets vor participa:

  • Anca Arău, Specialist PR la ZazkePR;
  • Bianca Picu, Social Media Manager;
  • Alexandra Corbu, Co-fondatoarea MATCA Social Club, Specialist în Marketing și fondatoarea comunității online „De Vorbă cu Mami”;
  • Cătălina Bucur, Co-fondatoarea MATCA Social Club, Jurnalist și fondatoarea comunității online „Sunny Side Up”.

Alături de speakeri, participantele vor discuta pe 6 aprilie despre strategie social media, construirea unei comunități online valoroase, algoritmul Instagram, creștere organică și monetizare, dar și despre ce înseamnă parteneriatele cu branduri, de câte tipuri sunt, cum putem intra în vizorul companiilor, ce caută acestea într-o colaborare sau cum putem ajunge la colaborări plătite. 

Ce oportunități găsiți la evenimentele #MATCAMeets:

  1. Panel de experți: Participantele vor lua parte la discuții interactive și informative alături de experții invitați la fiecare ediție. Vor fi discuții deschise, oneste și orientate spre a oferi sprijin imediat. La prima ediție, pe 6 aprilie, speakerii vor vorbi despre cum să construiești în Social Media o comunitate online activă și relevantă, care să atragă atenția brandurilor.
  2. Oportunități de Networking: MATCA Meets oferă oportunități de networking pentru ca participantele să se conecteze cu colegi, influenceri din industrie și colaboratori potențiali. Fie în cadrul sesiunilor dedicate de networking sau în timpul activităților practice, participantele pot schimba idei, pot stabili parteneriate și își pot extinde rețelele profesionale.
  3. Studii de caz și Povești de Succes: Câștigați insight-uri din studii de caz reale și povești de succes împărtășite de branduri, creatori de conținut, specialiști în Social Media sau agenții de PR. Inspirați-vă din experiențele, provocările și reușitele lor și descoperiți strategii acționabile de aplicat în propriile inițiative de social media.

„Am observat că multe femei, odată ce devin mame, caută să se reorienteze în carieră, să-și deschidă o afacere, să lucreze pentru ele. Așa este și cazul meu. Un sondaj făcut în comunitatea «De Vorbă cu Mami» a arătat faptul că peste 80% dintre mame s-au gândit la o schimbare în carieră după naștere, dintre motive numărându-se nevoia de flexibilitate în programul de lucru, dorința de a petrece mai mult timp în familie, discriminarea la locul de muncă după întoarcerea din Concediu de Creștere Copil, ori curajul de a începe un proiect la care s-au gândit de mult timp, dar pe care nu l-au prioritizat până atunci. Prin munca mea am misiunea de a le oferi un sprijin real mamelor, iar odată ce am identificat nevoia de sprijin în carieră, s-a născut proiectul MATCA.”, Alexandra Corbu, Co-fondatoarea MATCA Social Club

Alexandra Corbu este Specialist în Marketing și Președintele Asociației „De Vorbă cu Mami”. Cu o experiență internațională în marketing și social media, organizare de evenimente și lucrul cu ONG-uri în Anglia și Austria, Alexandra s-a întors în România și a construit o comunitate online de 30,2K de mame, cărora le oferă suport prin resurse și informații documentate despre maternitate, creșterea și siguranța copiilor. Prin Asociația pe care a înființat-o organizează grupuri de sprijin pentru mame, evenimente și cursuri pentru părinți, dar și proiecte caritabile care se adresează familiilor din medii vulnerabile.

Cătălina Bucur este jurnalist și fondatoarea comunității „Sunny Side Up”. După o experiență de peste 10 ani în jurnalism și producția de televiziune, Cătălina a schimbat redacția pe antreprenoriat și din 2015 muncește pe cont propriu ca Social Media Manager, Content Writer și Marketing Specialist. Adevărata ei pasiune a ieșit însă la suprafață odată cu crearea comunității Sunny Side Up, un spațiu de informație, resurse și suport pentru mamele care navighează prin greul și frumosul maternității.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related