Ferma „Sol și Suflet”: trei ani de inovație care au dus la un model autosustenabil în agricultura regenerativă românească

Ferma „Sol și Suflet”: trei ani de inovație care au dus la un model autosustenabil în agricultura regenerativă românească

După trei ani de inovație și cercetare, Ferma Sol și Suflet, un pionier în agricultura regenerativă din România, a ajuns la un model de producție autosustenabil. Inițiativa a fost dezvoltată de Institutul de Cercetare în Permacultură din România, cu un suport financiar de 1,25 milioane de lei din partea Kaufland România.

Sol și Suflet se bazează pe principiile agriculturii regenerative, un sistem care prioriotizează sănătatea solului și biodiversitatea. Prin practici precum rotația culturilor, compostarea și utilizarea îngrășămintelor naturale, ferma produce legume de cea mai înaltă calitate, fără a compromite mediul înconjurător.

Suntem mândri că, după trei ani de muncă și cercetare, am demonstrat că agricultura regenerativă este un model viabil și scalabil, cu beneficii atât pentru mediu, cât și pentru comunitățile locale. Prin extinderea acestui model, ne propunem să creăm o rețea de ferme care să producă fructe și legume de cea mai bună calitate – regenerativ organică, într-un mod sustenabil și responsabil”, a spus Ionuț Bădică, co-fondatorul Institutului de Cercetare în Permacultură.

Pe lângă producția de legume, ferma funcționează și ca centru educațional, oferind programe de internship și voluntariat pentru noile generații de fermieri și pasionații de agricultură regenerativă. Cunoștințele dobândite în urma cercetărilor derulate la fermă sunt disponibile gratuit în cadrul unei biblioteci de resurse educaționale online.

„La Kaufland, credem în puterea exemplului și a parteneriatelor care ne împărtășesc viziunea unui viitor durabil. Sol și Suflet a reușit să demonstreze că putem avea în continuare pe mese legumele după care am fost nostalgici, care nu dăunează mediului. Acesta este doar unul dintre miile de producători locali, care pot schimba evoluția industrei alimentare, dacă au parte de susținere. Ne dorim să promovăm cât mai des produsul românesc pentru că numai în acest fel ajutăm fermierii locali să evolueze”, explică Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland și Republica Moldova.

Cu o suprafață de șase hectare în județul Dâmbovița, ferma Sol și Suflet cultivă circa 50 de soiuri de legume pe tot parcursul anului, furnizând săptămânal produse proaspete către cei 200 de clienți actuali, inclusiv în regim de abonament cu livrare la domiciliu. Sortimentul include legume precum fasole verde, varză, mărar, dovleac, sfeclă, cartofi, salate, broccoli, conopidă și multe altele.

Prin abordarea inovatoare și activitățile conexe de cercetare și educație, ferma Sol și Suflet se profilează ca un potențial model de urmat și deschide calea către o agricultură mai durabilă, mai echilibrată și mai prietenoasă cu natura în România.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 178 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro. 

Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro - unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la [email protected] sau la numărul de telefon 021.9132.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related