OLX Group („OLX”), lider global în domeniul anunțurilor online și parte a grupului Prosus N.V., care operează în România brandurile OLX, Autovit.ro și Storia, a raportat rezultate solide pentru anul financiar 2025 (aprilie 2024 - martie 2025). Compania a generat venituri de 777 milioane de dolari, în creștere cu 18% față de anul precedent. EBIT ajustat (aEBIT¹ - profitul operațional ajustat) a fost de 270 de milioane de dolari, reprezentând o creștere de 61% (în moneda locală) comparativ cu anul anterior, iar marja aEBIT a fost de 35%, în creștere semnificativă față de 25% în anul financiar 2024.
Performanța solidă a fost determinată în principal de categoriile de bază – Auto, Imobiliare și Locuri de muncă – în piețele cheie, cu ritm accelerat de creștere, printre care și România. De asemenea, compania continuă să valorifice investițiile majore în produs, punând accent pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor și clienților prin soluții bazate pe inteligență artificială de ultimă generație.
Categoriile principale care susțin creșterea și profitabilitatea OLX
Pe toate platformele sale, OLX a înregistrat un nivel ridicat de interacțiune din partea utilizatorilor și clienților. Platformele OLX, care operează nouă branduri în nouă piețe la nivel global, au găzduit zilnic aproape 64 de milioane de anunțuri active și au înregistrat 29 de milioane de utilizatori lunari ai aplicațiilor – cifre care reflectă amploarea și impactul considerabil al platformelor. Categoriile Auto, Imobiliare și Locuri de muncă s-au remarcat în mod deosebit:
- Auto: A înregistrat o creștere de 24% a veniturilor de la an la an, susținută de instrumente inovatoare pentru dealeri și funcționalități care consolidează încrederea, precum rapoartele de istoric al vehiculului și sistemele de evaluare. OLX continuă să facă procesul de vânzare-cumpărare auto mai sigur și mai eficient.
- Imobiliare: A generat o creștere de 23% a veniturilor față de anul precedent, susținută de îmbunătățirile de produs, precum lansarea unei platforme unificate, o aplicație mobilă reproiectată și instrumente optimizate pentru agenți. Investițiile în soluții dedicate profesioniștilor deschid perspective semnificative de creștere.
- Locuri de muncă: OLX și-a consolidat prezența pe piețele-cheie din Polonia, România și Ucraina pentru joburi din domeniile blue și grey collar, prin investiții în funcționalități de employer branding și în soluții bazate pe inteligență artificială, care facilitează potrivirea eficientă între candidați și angajatori. OLX Locuri de muncă continuă să se extindă și să se dezvolte într-un ritm accelerat.
Christian Gisy, CEO OLX Group: „Sunt foarte mulțumit de performanța noastră din anul financiar 2025. Observăm un ritm puternic și profitabil de creștere în toate categoriile și piețele-cheie. Acest lucru confirmă că am făcut alegerea strategică potrivită, concentrându-ne mai ferm pe segmentele noastre B2C de bază – Auto, Imobiliare și Locuri de muncă – în piețe selectate, cu potențial ridicat de creștere. Investițiile noastre în inteligența artificială încep să dea rezultate și ne vor permite să valorificăm și mai bine potențialul pentru o creștere profitabilă. Privind înainte, avem încredere că vom atinge o creștere sustenabilă a cifrei de afaceri de peste 20%, cu marje de profit care se apropie de 50% – sau chiar mai mult.”
Fabricio Bloisi, CEO Prosus Group: „OLX a livrat din nou un set de rezultate remarcabile, reconfirmându-și poziția de lider în domeniul anunțurilor online pe multiple piețe. OLX, ca parte esențială a ecosistemului nostru de ecommerce orientat către nevoile de zi cu zi, face ca procesul de cumpărare și vânzare să fie mai simplu, mai inteligent și mai de încredere pentru milioane de utilizatori. Strategia clară și performanța echipei demonstrează ritmul ascendent al companiei, iar eu sunt nerăbdător să văd ce vor realiza în continuare Christian și echipa sa.”
Lider de piață în România, cu branduri puternice
În România, OLX și-a consolidat poziția de lider pe piața anunțurilor online, cu performanțe remarcabile în categoriile de bază: Locuri de muncă, Imobiliare și Auto.
În 2024, OLX Locuri de muncă a facilitat peste 560.000 de anunțuri de joburi active și 6,7 milioane de candidaturi, susținute de inovații precum Panoul Angajatorului și Profilul Companiei, care au îmbunătățit vizibilitatea angajatorului și atragerea candidaților potriviți.
În același timp, Storia și-a păstrat poziția de lider în trafic în domeniul imobiliar, prin lansarea unor funcționalități precum istoricul anunțurilor și monitorizarea schimbărilor de preț, pentru a promova transparența. Totodată, Indexul Storia - Vocea cartierelor, un studiu care explorează percepțiile locuitorilor asupra cartierelor, a adunat până în prezent peste 100.000 de respondenți.
În categoria auto, Autovit.ro a depășit 1,2 miliarde de euro în valoarea totală a anunțurilor, prin adăugarea unor funcționalități precum chat-ul în timp real și verificarea automată a detaliilor mașinilor, stabilind noi standarde pentru piața auto.
Inovație prin inteligența artificială
Cu marje ridicate și piețe aflate în expansiune rapidă, OLX urmează o strategie clară de creștere, axată pe categorii atractive și pe servicii cu valoare adăugată, susținute de date și inteligență artificială.
Pentru a susține această direcție, compania investește constant în soluții AI de ultimă generație. În ultimul an, OLX a investit peste 17 milioane de dolari pentru a-și consolida capabilitățile AI, pentru dezvoltarea de instrumente avansate și pentru dezvoltarea și extinderea echipelor specializate. Cu ajutorul echipelor sale specializate în date și inteligență artificială, OLX a implementat până în prezent 55 de scenarii de utilizare a inteligenței artificiale în cadrul operațiunilor sale, îmbunătățind personalizarea, nivelul de încredere și automatizarea – atât pentru utilizatori, cât și pentru clienții corporate. De la căutări inteligente, moderarea anunțurilor, până la protecția împotriva fraudei, inteligența artificială va rămâne un pilon esențial al strategiei de creștere OLX.
OLX este lider global în zona platformelor de tip marketplace, dezvoltând soluții care facilitează comerțul. OLX deservește zeci de milioane de oameni din întreaga lume în fiecare lună și are ca misiune să le ofere cumpărătorilor acces la produse pe care, altfel, nu și le-ar permite noi, iar vânzătorilor – oportunitatea de a obține venituri suplimentare și de a-și construi propriul flux de câștiguri.
OLX face parte din Prosus, unul dintre cei mai mari investitori globali în tehnologie. Prosus activează și investește la nivel internațional, în piețe cu potențial de creștere pe termen lung și construiește companii de top din sectorul digital pentru consumatori, care oferă oamenilor mai multe oportunități și contribuie la dezvoltarea comunităților.
În România, OLX Group este reprezentat de peste 190 de angajați care lucrează pentru OLX, Storia și Autovit.ro. OLX este liderul pieței de anunțuri, ajutând zilnic milioane de oameni să facă alegerea potrivită – fie că este vorba despre eliberarea spațiului din locuință, repararea unei țevi sparte sau găsirea celui mai bun loc de muncă. Autovit.ro este liderul pieței de anunțuri auto, conectând șoferii cu mașinile care îi duc acolo unde au nevoie sau unde își doresc să ajungă. Storia este platforma de anunțuri imobiliare care își propune să aducă mai multă claritate în industrie pentru cei peste 2 milioane de vizitatori lunar și peste 2.000 de parteneri.
¹ EBIT ajustat = reprezintă profitul sau pierderea operațional(ă) din operațiuni continue, calculat(ă) pentru a include dobânda plătită pentru contractele de leasing și pentru a exclude următoarele elemente: amortizarea activelor necorporale, cheltuielile aferente opțiunilor de retenție, pierderile sau câștigurile asociate cu fuziuni și achiziții, costurile de due diligence și onorariile legale, ajustările la valoarea justă a instrumentelor financiare și pierderile din depreciere.