COSI BUONO: Gelato ca în sufletul Italiei chiar în Iași. Investiție de 120.000 euro, pasiune, determinare și o inaugurare la final de sezon

COSI BUONO: Gelato ca în sufletul Italiei chiar în Iași. Investiție de 120.000 euro, pasiune, determinare și o inaugurare la final de sezon

COSI BUONO e gelateria care aduce în Iași gustul autentic al înghețatei artizanale – gelato. Viziunea businessului s-a născut în urmă cu peste un deceniu, când fondatorii Mihai și Raluca Petrilă s-au îndrăgostit de cultura gelatoului din Italia. În 2025, au transformat ceea ce era un vis într-o realitate pentru sutele de mii de ieșeni.

Secretul gustului COSI BUONO este cât se poate de simplu: ingrediente de calitate, rețete realizate împreună cu un gelatier italian cu experiență și prepararea zilnică pentru cel mai ridicat nivel de prospețime. Astfel, nu folosește baze prefabricate, coloranți sau conservanți care prelungesc artificial durata de viață a produsului, dar afectează gustul.

Din momentul inaugurării (august 2025) până în prezent, gusturile preferate au fost cele de fistic, lămâie și mentă, dar și mango. Totodată, gelateria a oferit clienților în fiecare weekend o aromă nouă, în ediție limitată, sub forma „gustului surpriză”. Acesta nu s-a repetat în nicio săptămână.

 

Gelato cu piper timut, ricotta sau busuioc

La COSI BUONO, pe lângă cele 16 gusturi permanente, au fost preparate alte 18 gusturi noi, exact câte săptămâni sunt de când a fost fondată gelateria.

Printre cele mai curajoase gusturi merită menționate: lămâie cu busuioc, zabaione al marsala (cu vin), fructul pasiunii cu piper timut, matcha, orez cu lapte, migdale și ciocolată, ricotta cu smochine, sau cafea.

Pentru a asigura cel mai ridicat nivel de calitate, COSI BUONO colaborează cu furnizori locali pentru lapte și fructe proaspete, iar în următorul sezon vizează folosirea fructelor crescute în livada proprie, inaugurată în urmă cu 2 ani tocmai cu acest scop.

„Pentru noi, un gelato bun era echivalentul unei mici recompense în rutina vieții. Am descoperit gustul în Torino și am știut că dacă vom porni vreodată un business va fi fix acesta. Și cum Iași e «acasă» pentru noi, ne-am dorit să aducem acea stare de bine, acel sentiment de mini-vacanță pe care ți-l dă un gelato bun chiar la noi în oraș. Reacțiile de până acum au fost copleșitoare și ne-au confirmat că am luat cea mai bună decizie”, a declarat Raluca Petrilă, fondatoare COSI BUONO.

 

Peste 25.000 de clienți au descoperit gustul gelato autentic

Investiția inițială în COSI BUONO a fost de 120.000 euro, bani proveniți din fonduri proprii și împrumuturi, iar cea mai mare parte a fost direcționată către echipamentele de preparare a înghețatei. Până acum, fondatorii estimează că au vândut peste 2.000 de kilograme de înghețată artizanală, 500 de affogato și au avut peste 25.000 de clienți.

„«Cosi buono!» e ce a spus fiul nașilor noștri că ar vrea să mănânce la noi. Adică o înghețată «atât de bună». Ne-a rămas în minte și ne-am dat seama că e mai mult decât o exclamație, e o dorință pe care o putem transforma în realitate. Nu doar pentru el, ci pentru mii de alte persoane care ne trec pragul. Reacțiile ieșenilor de până acum ne-au confirmat pariul. Unii ne-au spus chiar că am adus Italia în Iași, iar asta ne face mândri”, a declarat Mihai Petrilă,  fondator COSI BUONO.

Având în vedere că în România consumul de gelato încă scade considerabil pe parcursul sezonului rece, merită observat curajul fondatorilor de a inaugura gelateria în august, spre finalul sezonului. Majoritatea gelateriilor se pregătesc să reziste în sezonul rece cu resursele financiare obținute pe timpul sezonului cald.

COSI BUONO se reinventează însă constant, astfel încât iarna va aduce constant produse noi, care să-i îndulcească și încălzească pe clienți.

Gelato rămâne produsul principal, deoarece unul dintre obiectivele gelateriei este să încurajeze consumul iarna, așa cum se întâmplă în alte țări. Primul produs nou lansat pentru sezonul rece este brioșa cu gelato, inspirată de brioșa siciliană (brioche col tuppo), care are textura unui cozonac și este realizată în parteneriat cu o brutărie locală.

Printre gusturile special create pentru sezonul rece se numără: ciocolată cu portocale confiate, cheesecake cu măr, scorțișoară și biscuiți, sau dovleac cu scorțișoară.

Înghețata artizanală poate fi consumată și în confortul locuinței, deoarece poate fi cumpărată și to go, iar, în curând, gelateria va fi prezentă și pe platformele de livrări.

Încă de la început, gelateria COSI BUONO a dorit să fie parte din viața orașului și a comunității prin implicarea în evenimente, unde și-a propus să aducă bucurie, zâmbete și să unească oamenii. Deoarece, cred fondatorii, „Viața e mai frumoasă cu o înghețată atât de bună!”.

COSI BUONO este gelateria de familie fondată în Iași de Mihai și Raluca Petrilă, dedicată producerii de gelato autentic italian, realizat exclusiv din ingrediente naturale și proaspete, fără aditivi sau baze semipreparate. Misiunea COSI BUONO este de a oferi un produs premium, de a susține comunitatea locală și de a promova bucuria gustului autentic, deoarece „Viața e mai frumoasă cu o înghețată atât de bună!”

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded