[CSR in Romania] Sabina Stirb (Samsung Electronics): Suntem implicati activ in proiecte concentrate pe doua directii principale: educatia si dezvoltarea profesionala a tinerilor, prioritare pentru compania noastra pe plan european

Nuantele CSR-ului pornesc de la motivele pentru care o companie se alatura unei anumite cauze sociale, ajungand apoi la modul in care se trece la actiuni si, ulterior, la comunicarea acestora. Cat de aliniate sunt campaniile de CSR cu valorile si strategiile de comunicare ale brandurilor? In ce fel sunt calculate beneficiile pentru brand in urma demararii unor initiative de responsabilitate sociala? 

Educatia si dezvoltarea profesionala a tinerilor sunt cele doua directii principale de responsabilitate sociala pe care se concentreaza Samsung Electronics la nivel european si care sunt respectate in alegerea proiectelor de CSR desfasurate de brand in Romania. 

Sabina Stirb (‎Public Affairs & Corporate Citizenship Manager, Samsung Electronics Romania) ne vorbeste in textul de mai jos despre proiectele locale ale companiei, dintre care amintim "Ora de Creativitate", un demers social pornit initial dintr-o nevoie de comunicare a brandului, fiind un rezultat al campaniei "Manifest pentru creativitate" (categoria Galaxy Note) .


Samsung Electronics Romania: politica de CSR

Credem ca tehnologia are un potential urias de a ne imbunatati viata si ne dorim sa contribuim, prin intermediul oamenilor din companie, a produselor pe care le dezvoltam si a serviciilor pe care le oferim, la gasirea unor solutii pentru nevoile intampinate de comunitate si la crearea unei societati mai bune.

Dezvoltam programe de CSR in Romania inca din 2011, cu misiunea de a crea noi oportunitati pentru dezvoltarea profesionala a tinerilor, oferindu-le acces la solutii educationale alternative si tehnologie de ultima ora pentru a-i ghida in construirea unui viitor mai bun.

Suntem implicati activ in proiecte concentrate pe doua directii principale: educatia si dezvoltarea profesionala a tinerilor, prioritare pentru compania noastra pe plan european.

Pentru a produce rezultate eficiente, ne concentram eforturile si alegem proiecte durabile si care se incadreaza in viziunea noastra strategica.

 

Parteneriate cu ONG-uri pe termen lung

Unul dintre parteneriatele noastre pe termen lung este cel cu Teach for Romania, un demers ce isi propune sa aduca educatia motivationala in comunitatile dezavantajate, printr-un nucleu de profesori exceptionali.

In cadrul parteneriatului, oferim training si device-uri profesorilor, pentru a aborda orele intr-un mod cat mai interactiv si a spori comunicarea dintre profesor si elev.

 

Alinierea comunicarii de CSR cu cea a brandului

Proiectele de Corporate Citizenship Samsung sustin inovatia si anticipeaza tendintele viitorului.

Programul de CSR este inspirat astfel dintr-o convingere de baza a companiei: si anume ca tehnologia ne inspira si ne imbunatateste viata, in toate aspectele ei. De aceea, in tot ceea ce facem, transpunem aceasta viziune, folosind cele mai bune resurse ale companiei: oameni, talent, tehnologie de top si inovatie.

 

Imaginea de brand si vanzarile

In ultimii ani a devenit evident ca avem de-a face cu consumatori foarte bine informati si, in acelasi timp, preocupati de prezenta unei companii in comunitate.

Din experienta noastra, ei sunt din ce in ce mai atenti la implicarea sociala si premiaza sau taxeaza, dupa caz, comportamentul companiilor.

Un alt lucru care ne bucura este faptul ca sunt foarte interesati de rezultate si impactul pe care il au actiunile de implicare in comunitate ale companiilor si ca aceste initiative pot contribui la atasamentul si relatia pe care ei o au cu brandul.

 

Bugetele de CSR: comunicare versus implementare

Bugetele de Corporate Citizenship sunt alocate in functie de strategie, necesitati si oportunitati.

Proiectele prioritare, aliniate strategiei globale, sunt Smart Classroom si Tech Institute, pe care le dezvoltam la nivel national, atat prin infrastructura (4 clase digitale si 2 laboratoare de inovatie), cat si prin continut dedicat elevilor, studentilor, dar si profesorilor.

Aceste programe se sprijina pe o strategie europeana, insa sunt adaptate in functie de specificul local.

Totodata, inca din 2011, Samsung a initiat un proiect local, inspirat si dedicat tinerilor adolescenti din Romania, pentru a-i ghida in alegerea carierei si a viitorului lor. Caravana educationala Trends of Tomorrow a crescut an de an si a castigat luna trecuta Gold Sabre in categoria CSR.   

 

O campanie recenta de CSR

Una dintre cele mai recente campanii de CSR, "Ora de Creativitate", a pornit de la o campanie cu totul speciala dedicata categoriei Galaxy Note: "Manifest pentru creativitate".

Este un exemplu fericit de proiect pornit dintr-o nevoie de comunicare de brand, care a capatat amploare si s-a transformat intr-un demers social ce isi propune sa contribuie la sistemul de educatie prin solutii alternative.


Astfel, impreuna cu partenerii nostri, Starcom MediaVest si Fundatia Friends for Friends, ne-am propus sa militam pentru o ora de creativitate aplicata in scoli. De ce?

Credem ca, daca ii ajutam pe elevi sa-si antreneze creativitata, vor capata deprinderi cheie de care au nevoie pentru dezvoltarea lor personala si profesionala: gandire analitica, abilitati de comunicare si de prezentare, lucru in echipa, etc.

In timpul Saptamanii Altfel din acest an, am promovat Ora de Creativitate, un program ce se bucura de sustinerea Ministerului Educatiei, prin intermediul site-ului oradecreativitate.ro si prin actiuni concrete dedicate profesorilor si elevilor, organizate cu sprijinul Inspectoratului Scolar Bucuresti.

Rezultatele acestui demers:

- 33 de milioane de impresii;
- Peste 2.000 de profesori au folosit resursele de pe platforma Ora de Creativitate;
- 200 de copii implicati in Saptamana Altfel.

 

Noi directii de CSR

Vom continua sa ne concentram eforturile pentru a-i sustine pe tineri in descoperirea de noi posibilitati pentru viitor si, totodata, pentru a le crea oportunitati de dezvoltare si sanse mai bune prin intermediul tehnologiei.



Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related