[Tinerii din Romania] Andrei Botescu (Pegas): Tinerii apreciaza branduri si proiecte mici produse de oameni cu care impartasesc aspiratii comune: ecologie, hand-made, organic

[Tinerii din Romania] Andrei Botescu (Pegas): Tinerii apreciaza branduri si proiecte mici produse de oameni cu care impartasesc aspiratii comune: ecologie, hand-made, organic

Fiecare noua generatie e o specie aparte. E randul ei sa schimbe lumea, in functie de vise si ambtii proprii. Ce ii diferentiaza pe tinerii din Romania? Ce isi doresc? Ce consuma? Raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum - 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research, incearca sa raspunda la aceste intrebari. 

Cateva date: tinerii de peste 18 ani consuma mai mult alcool, iar peste 40% se declara fumatori. Daca, in general, cheltuielile pentru haine, tehnologie sau petrecerea timpului (la concerte sau terase) au scazut, fata de anii trecuti, bauturile alcoolice si cafeaua inregistreaza cele mai mari cresteri. Alte concluzii ale raportului aiciIn paralel, am intrebat cativa brand manageri din Romania, unde isi cauta noua generatie de consumatori? Cum ii vorbeste?

Andrei Botescu, care se recomanda pionier la Atelierele Pegas, explica cea mai mare schimbare care a intervenit in comportamentul noii generatii: tinerii au inceput sa aiba incredere in branduri locale, in proiecte mici. Si tocmai pe aceasta incredere au mizat cei de la Pegas in abordarea lor.


Portretul tanarului targetat

Noi incercam sa ajungem la cat mai multe segmente de tineri pentru ca avem vocatia unui brand national. Totusi, pentru ca deocamdata suntem un brand de biciclete de oras, ne indreptam atentia catre noua generatie urbana care impartaseste valori eco, iubeste miscarea si isi doreste sa mearga cu bicicleta la munca sau la plimbare cat mai des si, nu in ultimul rand, apreciaza si sustin valorile si brandurile romanesti.


Activari reusite

In ultimul an am dezvoltat o aplicatie de Ios si Android, denumita Culoare Urbana.

Pegas inseamna biciclete de oras. Si noi am zis "n-ar fi tare sa avem Pegas-uri in culorile orasului?". Dar culorile astea sunt peste tot. Asa ca lasam publicul sa le gaseasca pe cele mai tari cu o aplicatie de mobil creata special pentru asta. Cu Pegas Culoare Urbana poti sa-ti alegi orice nuanta, de oriunde din orasul tau. Vezi cum da pe modelul tau preferat de Pegas si ii poti pune un nume interesant.

Aplicatia „Culoare urbana” ajuta oamenii sa imortalizeze peisaje unice din arealul urban si mediaza un dialog intercultural intre comunitatile urbane din diferite orase. In spatele perdelei de blocuri gri din Romania se ascund peisaje minunate care de multe ori sunt necunoscute chiar locuitorilor din acel oras.

Am vrut sa provocam participantii la concurs sa descopere si sa ofere versiunea lor asupra culorii care caracterizeaza cel mai bine orasul sau cartierul in care locuiesc. Am preluat aceste culori incarcate de semnificatie si le-am folosit pentru colectia de biciclete Pegas 2015.

Daca acum ne rezumam la culoare, in anii urmatori ne dorim sa democratizam cat mai multe procese ale fabricatiei de biciclete astfel incat sa ne apropiem de o bicicleta "facuta de popor pentru popor".


Canale de comunicare

Cele mai eficiente canale sunt cele online si cu precadere comunitatile online. Avem o pagina de Facebook – Bicicletele Pegas – care a ajuns la peste 160k fani si este fereaastra noastra de dialog cu fanii nostri, acolo unde testam permanent reactia la noi modele, produse sau prototipuri pe care vrem sa le dezvoltam.

Avem si un cont de Instagram care functioneaza foate bine, probabil pentru ca bicicleta e foarte fotogenica si, nu in ultimul rand, un canal de YouTube unde postam productiile noastre video, dar si videoclipurile in care Pegas este invitat ca personaj principal :)

Nu trebuie sa uitam totusi si offline-ul. Evenimentele culturale urbane frecventate de tineri sunt foarte importante pentru pozitionarea unui brand in randul acestora. De asemenea, exista posibilitatea de a te apropia de comunitati specifice, culturale sau locale.

Mergem la festivaluri de muzica, la targuri, si de obicei incercam sa organizam sau sa sprijinim cel putin 2 evenimente culturale mari la sediul nostru in cladirea Ciclop. In ultimul timp, am avut la Ciclop un festival international de stickere, un festival de film si o expozitie de arta.


Schimbari de comportament

Noi am mizat de la inceput pe o schimbare de abordare a consumatorului tanar. Astfel sezizam o mai mare incredere acordata brandurilor autentice, care au in spate o poveste reala cu care intr-o mai mica sau mai mare masura se pot identifica.

Observam ca desi concurenta din partea brandurilor internationale este acerba, tinerii sunt tot mai dispusi sa incerce si experienta brandurilor si produselor construite in tara sau mai specific in orasul in care locuiesc.

De asemenea observam ca ei apreciaza branduri si proiecte mici produse de oameni cu care impartasesc aspiratii comune: ecologie, hand-made, organic, etc.

Catalizatorii care stau la baza schimbarilor survenite vin in principal din nevoia de apartenenta si de identitate nationala resimtite puternic de noile generatii care traiesc experienta unui gol identitar ce a aparut dupa revolutie cand ne-am trezit impinsi in piata globala fara a avea ceva de oferit la schimb la nivel de branduri care sa ne reprezinte si sa ne sustina identitatea in dialogul cultural global.

Chiar daca exista un numar branduri mari care monopolizeaza economia globala, fiecare tara dezvoltata are cateva branduri consacrate dupa care este cel mai des recunoscuta si apreciata.


Un brand care vorbeste pe limba lor

Probabil Red Bull este un brand care reuseste sa comunice extraordinar sustinand evenimentele de nisa - atat culturale cat si sportive. Acest tip de evenimente sunt foarte apreciate de tineri in ultimul timp pentru ca exista o deschidere mare catre diversitatea si originalitatea acestei generatii.


Top 3 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand targetezi tinerii

- Trebuie sa ai in echipa oameni care cunosc trendurile culturale in randul comunitatilor de tineri;
- Sa identifici valorile cu care se identifica si sa incerci sa incerci sa generezi un dialog cultural al brandului cu acele valori;
- Sa iei contact cu comunitatile locale, cel putin din marile orase.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related