[Tinerii din Romania] Miruna Smeureanu (Coca-Cola Romania) si arta conversatiei in dialogul cu noua generatie

[Tinerii din Romania] Miruna Smeureanu (Coca-Cola Romania) si arta conversatiei in dialogul cu noua generatie

Fiecare noua generatie e o specie aparte. E randul ei sa schimbe lumea, in functie de vise si ambtii proprii. Ce ii diferentiaza pe tinerii din Romania? Ce isi doresc? Ce consuma?

Raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum - 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research, incearca sa raspunda la aceste intrebari.

Cateva date: tinerii de peste 18 ani consuma mai mult alcool, iar peste 40% se declara fumatori. Daca, in general, cheltuielile pentru haine, tehnologie sau petrecerea timpului (la concerte sau terase) au scazut, fata de anii trecuti, bauturile alcoolice si cafeaua inregistreaza cele mai mari cresteri. Alte concluzii ale raportului aici.

In paralel, am intrebat cativa brand manageri din Romania, unde isi cauta noua generatie de consumatori? Cum ii vorbeste? Pe ce canale comunica?

Miruna Smeureanu (Public Affairs and Communication Manager Romania & Moldova si Communication Manager Central & Southern Europe Coca-Cola) spune ca vara este perioada propice pentru a activa comunitatile de tineri. Cum? Cu ajutorul muzicii.


Profilul tanarului targetat

Conectati la universul virtual, atrasi de experiente inedite si de continutul vizual, noua generatie de tineri este, inainte de toate, una a vitezei si a multitasking-ului. Ceea ce vad, citesc sau aud devine, in timp real, un subiect de discutie distribuit pe canalele de social media.

Tinerii carora ne adresam sunt, cu siguranta, foarte bine informati, adevarati lideri de opinie in cercurile lor.

Astfel, in dialogul cu ei, arta conversatiei reprezinta mai mult decat simple cuvinte si ia forma unui continut integrat, declinat in imagini, video-uri, povesti relevante.

Ne bucuram ca reusim in mod constant sa oferim un continut atractiv si sa atragem un numar mare de consumatori.


Activari reusite

Campaniile de vara sunt intotdeauna printre cele mai atractive pentru tineri, iar un exemplu in acest sens sunt cele pe care le-am dezvoltat in ultimul an pentru brand-urile Coca-Cola, Fanta si Sprite.

Stim ca tinerii folosesc muzica pentru a-si exprima mai usor sentimentele, astfel, in 2014 am lansat campania ”Spune-i cu o Coca-Cola si un cantec”. In cadrul acesteia, dozele au fost insotite de versurile sugestive ale unor melodii celebre si au dat startul conversatiilor in online.

Tot dozele au devenit principalul instrument de a invita tinerii la dialog si in cadrul campaniilor Fanta si Sprite. Fie ca vorbim despre mesaje curajoase si amuzante, precum cele folosite in campania Sprite #AdevarulRacoritor, fie ca vorbim despre ilustratiile jucause din campania #FantaFotoBomb - gata sa dea viata fotografiilor de pe internet - acestea au fost instrumentele potrivite pentru a crea continut amuzant in social media si nu numai.

 

Nu trebuie sa iti mai zica nimeni: esti un magnet de situatii amuzante. Urmareste clipul de mai jos, apoi posteaza in...

Posted by Fanta on Friday, May 15, 2015


Canale de comunicare

Facebook ramane principalul canal de comunicare - locul in care tinerii vorbesc, impartasesc idei si interactioneaza. In completarea sa vine video blogging-ul – un trend care castiga din ce in ce mai mult teren si la noi in tara.

Mai mult, in ultimul an, continutul scris este inlocuit de cel vizual, prin platforma Instagram – aici tinerii folosesc imaginile si fotografiile pentru a-si impartasi toate experientele cu cei din jur.


Schimbari de comportament. Evolutie

Noua generatie a crescut o data cu retele de socializare, iar preferintele tinerilor au evoluat o data cu schimbarile tehnologice.

Astazi, datorita canalelor social media, cuvintele tinerilor pot fi auzite mai tare decat oricand, lucru care a influentat comportamentul lor. In 2015, vorbim despre tineri independenti, grabiti sa faca schimbari in jurul lor si intotdeauna conectati.


Un brand care vorbeste pe limba tinerilor

La fel ca si consumatorii nostri, avem o pasiune pentru brandurile de tech si urmarim inovatiile din acest domeniu. Tehnologia influenteaza activitatea noastra de zi cu zi, modul in care interactionam si cu siguranta este unul dintre domeniile cele mai apropiate de consumatorii tineri, atragand prin dinamism, experiente emotionale si prin beneficiile functionale oferite.


Top 3 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand targetezi tinerii

In dialogul cu tinerii trebuie sa tinem cont de canalul de comunicare, de mesajul oferit si de emitatorul acestuia. In acest sens, pentru fiecare campanie ne intrebam, din nou, care este cea mai eficienta retea de social media pentru promovarea noului concept, cum definim noul val de influenceri si, totodata, care sunt trendurile la nivel de continut.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related