Litteris et Virtuti. Educatia prin ochii tinerilor (2012) – Un nou studiu SMARK Research, realizat de Youth Monitor

Litteris et Virtuti. Educatia prin ochii tinerilor (2012) – Un nou studiu SMARK Research, realizat de Youth Monitor

A fost lansat cel de-al saptelea studiu sub umbrela SMARK Research si primul dintr-o serie de studii realizate de Youth Monitor cu focus pe perceptiile tinerilor legate de sistemul actual de invatamant: Litteris et Virtuti. Educatia prin ochii tinerilor (2012).

Studiile Litteris et Virtuti furnizeaza evaluari actuale, relevante, din perspectiva tinerilor, identificand zone fierbinti ale relatiei tinerei generatii cu sistemul educational si alcatuind astfel un instrument actionabil pentru factorii de decizie care pot impacta viata tinerilor, atat din sectorul public, cat si din cel privat.

Data fiind relevanta lor pentru societate, cercetarile incluse in acest demers prezinta interes major pentru:
• Administratie si factori de decizie in spatiul public, pe teme legate de educatie, tineret, integrare pe piata muncii
• Organizatii non-guvernamentale cu focus pe educatie si tineret, organizatii studentesti, de elevi sau profesori
• Companii private, romanesti sau corporatii internationale, care pot fi interesate de subiect din mai multe perspective. Dintre acestea, se detaseaza componenta de responsabilitate sociala corporatista (CSR) si cea de resurse umane (angajare, voluntariat, internship, etc)
• Tinerii din Romania, care vor gasi aici elemente factuale privind evaluarea sistemului educational
• Cadrele didactice si toti angajatii implicati in sistem care sunt interesati de mai buna intelegere a mediului in care profeseaza

Primul studiu Litteris et Virtuti: Educatia prin ochii tinerilor (2012) a fost realizat cantitativ, pe un esantion de 410 respondenti, reprezentantiv la nivel national pentru tinerii cu varsta intre 14 si 26 de ani. Studiul cantitativ pe baza de sondaj statistic este imbogatit la nivel de date si interpretativ cu un demers specific cercetarii de birou si cuprinde, de asemenea, o analiza in profunzime a datelor empirice, din perspectiva antropologica, realizata de Prof. Univ. Dr. Vintila Mihailescu, seful catedrei de sociologie a Facultatii de Stiinte Politice din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative din Bucuresti (SNSPA).

Luand in calcul atat contextul tranzitoriu al societatii romanesti, cat si mediul tehnologic si macrosocial la nivel global, studiul Litteris et Virtuti. Educatia prin ochii tinerilor (2012) isi propune sa raspunda urmatoarelor intrebari:
• Care este situatia inregistrata la nivel global si european in ceea ce priveste integrarea tinerilor pe piata muncii? Cum se reflecta aceasta situatie in cazul tinerilor din Romania? Ce viziuni si mecanisme exista cu privire la integrarea tinerilor pe piata muncii?
• Cati tineri leaga scopul scolii de crearea unei culturi generale? Cand apare nevoia de specializare? Exista diferente regionale in evaluarea scopului invatamantului?
• Care sunt pricipalele perceptii si evaluari ale sistemului de invatamant din Romania?
• In ce domeniu se pregatesc tinerii cel mai mult in afara scolii? Cati tineri au participat la actiuni de voluntariat? Cati tineri lucreaza sau au lucrat?
• Ce planuri de viitor au tinerii din Romania?

Cateva informatii extrase din raport:
• Mai putin de 1 tanar din 10 continua sa asocieze invatamantul universitar cu elemente de cultura generala. Majoritatea tinerilor leaga scopul invatamantului de acumularea de cunostinte in perspectiva evolutiei viitoare catre statusul de angajat.
• 73% dintre tineri apreciaza ca utile sau foarte utile concursurile scolare. Indiferent daca sunt sau nu olimpici, utilitatea acestor demersuri este evaluata de catre tineri in mod pozitiv.
• 71% dintre tineri afirma ca le ramane suficient timp in afara scolii, doar 18% opinand ca scoala le absoarbe tot timpul. In plus, o mare parte dintre ei au diverse activitati extracuriculare, din care, pe prima pozitie, se detaseaza manifestarile sportive.
• Peste 80% dintre tineri apreciaza sistemul de invatamant ca fiind mai degraba teoretic, cu putine inclinatii practice.
• Peste o treime dintre tineri declara ca au participat la actiuni de voluntariat. Utilitatea activitatilor practice este neindoielnica, 79% dintre ei apreciindu-le "utile" sau "foarte utile".

Cei care doresc sa afle mai multe informatii despre studiu sau sa il comande au la dispozitie site-ul dedicat raportului.

Litteris et Virtuti. Educatia prin ochii tinerilor (2012) este cel de-al saptelea studiu sub umbrela SMARK Research si primul dintr-o serie de studii realizate de Youth Monitor cu focus pe perceptiile tinerilor legate de sistemul actual de invatamant. Partenerii media ai studiului sunt IQads, The Industry, Cariere, Zumzi si Retail & FMCG.
Din seria studiilor SMARK Research mai fac parte:
Ghid de conversatie de la roman la roman (2012), realizat impreuna cu Unlock Market Research
Timpul liber la romani. Preferinte, asteptari, consum (2012), realizat impreuna cu E-research
Tanarul in Romania. Profil urban de marketing (2012), realizat impreuna cu Youth Monitor
Romanii, asa cum sunt. Puls si de la capat (2011), realizat impreuna cu ISRA Marketing Center
CREME (Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement, 2010), realizat impreuna cu Daedalus Millward Brown
Femeia ca target - ce e relevant acum (2009), realizat impreuna cu Brennan Research & Consultants

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate cele mai relevante trenduri ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Litteris et Virtuti este parte a platformei Youth Monitor si, implicit, pastreaza caracterul ei dinamic si efervescent. Lucrarea de fata este o prima initiativa. In desfasuratorul de proiecte Litteris et Virtuti vor aparea, in viitorul apropiat, alte lucrari care vor completa imaginea complexa a sistemului educational din Romania cu noi perspective. De asemenea, se vor urmari in dinamica anumiti indicatori, pentru a furniza tuturor celor interesati o dimensiune evolutiva.

Youth Monitor este prima platforma dedicata tinerilor din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani. Youth Monitor este o initiativa a Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related