Alain Thys (FutureLab): de la consumatori la promotori

Cu o experienta in Retail Marketing inceputa in 1991, Alain Thys este in prezent Managing Partner, Futurelab, un boutique de management al inovatiei, ce ofera solutii companiilor pentru a gasi noi oportunitati de promovare. Alain Thys va tine workshop-ul “From Sales Promotions to Sales Promotors” la prima editie Promotions 360. In cadrul workshop-ului, Alain va dezbate problemele aparute in cazul promotiilor traditionale lipsite de profitabilitate si eficienta si va impartasi cu participantii informatii si cunostinte de care un om de marketing are nevoie pentru a transforma clientul in promotor.

Pentru a ne face o ideea despre ceea ce se va discuta intre 29-30 septembrie in cadrul primei editii Promotions 360, Alain Thys a vorbit pe scurt despre cum poti sa transformi consumatorii in promotori, cat si despre cum sa fim eleganti si rafinati in defavoarea disperarii ostentative "buy me, buy me". Nu in ultimul rand, Alain Thys a lamurit cateva subiecte abordate in #ChangeMarketing Manifesto.

Carmen Mihu: In #ChangeMarketing Manifesto spui ca decat sa le fure minute pretioase, oamenii de marketing ar trebui sa se conecteze la clientii sai patrunzand in vietile lor. Cum pot face asta?

Alain Thys: Multe initiative de marketing si comunicare vorbesc despre ce brandul sau businessul considera important, fara un interes real pentru ce consumatorii vor sa auda. Oamenii de marketing ar trebui sa se uite la subiectele conversatiilor si a continutului “de interes” pentru consumatori, iar apoi sa gaseasca modalitati prin care sa se integreze pe ei insisi in aceste conversatii. Intr-un sens practic, asta ne-ar putea duce catre teme precum "branded entertainment", utilitatea brandului si programe de sprijin al comunitatii.


Carmen Mihu: Cum poate transforma marketingul consumatorii in promotori?

Alain Thys: Prin a incepe activ sa gestioneze cel mai mare mecanism de comunicare pe care compania il are la dispozitie: comportamentul organizatiei si angajatii sai. Prin a se asigura ca toate elementele organizatiei sunt concentrate pe satisfacerea consumatorului, acesti consumatori vor deveni probabil atat de pozitivi fata de brandul de la care cumpara incat le vor spune si prietenilor, membrilor familiei si colegilor. Ca unul dintre jucatorii cei mai apropiati de reputatia brandului si de vocea consumatorului, marketingul poate juca un rol major in a face acest lucru posibil.


Carmen Mihu: Este stiut faptul ca uneori rolul promotiilor este de a stimula comportamentul de consum impulsiv si vanzari pe termen scurt. Cum putem construi loialitate fata de brand prin intermediul promotiilor?

Alain Thys: Cred ca doar cateva promotii traditinale pot crea in realitate clienti loiali. As spune ca le poti folosi sa creezi loialitate facand aceste promotii relevante relatiei cu consumatorul. Daca imi dai un voucher de discount de 10%, asta nu o sa imi faca mai apropiata relatia cu brandul tau. Pe de alta parte, daca vad ca iti tratezi consumatorii fideli cu favoruri speciale de care nu pot dispune, asta s-ar putea sa ma castige.


Carmen Mihu: Cum pot agentiile sa convinga oamenii de marketing sa fie eleganti si rafinati, “sa faca din marketing un lucru frumos”, asa cum spuneai in #Change Marketing Manifesto, odata ce criza economica a facut aproape toate brandurile sa recurga la campanii "buy me, buy me"?

Alain Thys: Prin a prezenta cifre si a demonstra ca “buy me buy me” este un mod de abordare de scurta durata care genereaza mult mai putina valoare pentru companie decat ar construi o abordare pe termen lung. Asta le va arata oamenilor de marketing orientati pe termen scurt ca ar trebui sa lucreze la acest lucru astazi, sau vor fi amintiti in calitate de baietii care “au ruinat brandul”. A te concentra pe “a obtine vanzari” si “a fi rafinat” nu este neaparat o contradictie (iar provocarea agentiei este sa obtina acest nivel de calitate).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related