Cum sa combati sezonalitatea

un editorial de Stefan Teodorescu (Director de Marketing, Fabryo)

In industria berii se spune ca intotdeauna cel mai bun director de vanzari de pe piata este soarele. Ce e rau este ca soarele actioneaza absolut democratic, asa ca daca vrei sa cresti in market share trebuie sa te mai agiti un pic.

Sezonalitatea este un fenomen caracteristic multor industrii – ai 3-4 luni pe an de caldura sau de frig, de la caz la caz, care livreaza 50-60% din vanzarile anuale ale categoriei. Efectele in business nu sunt dintre cele mai placute. In special lantul de productie si logistica este solicitat la maximum. Acuratetea forecastului de vanzare este si ea critica: daca sub-evaluezi, ramai out-of-stock; daca supra-evaluezi, te alegi cu tone de produs care vor expira in extra-sezon.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Branduri

Sectiune



Related