Dan Oprescu: Inspiratia vine din partea oamenilor cu care lucrez

un interviu cu Dan Oprescu (Director de Marketing, Hochland Romania)

Dan Oprescu, Directorul de Marketing al Hochland Romania, si-a inceput cariera profesionala in anul 1995, activand ca si Client Service si mai apoi ca Sales Manager in cadrul companiei AC Nielsen. Este un profesionist ce si-a dezvoltat aptitudinile si competentele intr-un mediu de business international, avand o buna experienta si expertiza in planificarea strategica si comerciala in mediul pan-European. In trecut, Dan Oprescu a ocupat diferite pozitii cheie in companii precum: Japan Tabaco Intl Romania si Unilever.  Zonele sale de expertiza sunt dezvoltarea strategica, leadership, designul si re-engineering de procese, precum si construirea de brand. In interviul acordat SMARK, puteti afla mai multe despre omul din spatele unor branduri de succes.

Anca Zaharia: De cati ani faceti parte din “familia” Hochland si care a fost conjunctura care v-a adus in aceasta companie?

Dan Oprescu: Fac parte din familia Hochland de mai mult de doi ani. Ce m-a adus aici este faptul ca la Hochland lucrurile nu se fac de mantuiala, pe graba, fiecare proiect al nostru are o idee speciala in spate, in fiecare investim emotional, ne dorim sa iasa cat mai bine, cu cele mai bune rezultate.

Anca Zaharia: Cum se desfasoara o zi din viata dumneavostra la job?

Dan Oprescu: Ziua mea de munca se desfasoara intr-un ritm foarte alert, pentru ca stilul de lucru in compania noastra este in general unul extrem de dinamic. Cum strategia de marketing a Hochland Romania s-a bazat intotdeauna pe o politica a pasilor marunti, atent si riguros planificati, programul meu zilnic graviteaza in jurul unei analize atente a ceea ce se intampla pe piata, a modului cum performeaza produsele noastre si a ideilor pe care le avem pentru a aduce mereu surprize cat mai placute consumatorilor. Lucrul cu colegii din departamentul pe care il conduc, dar si cu cei din departementele conexe este dublat de intrunirile echipei de management si de stransa colaborare cu colegii din sediul central din Germania. Foarte frecvent intreaga echipa de management a companiei se intruneste la Sighisoara sau la Sovata, acolo unde Hochland detine cele doua unitati de productie din Romania. Impreuna cu directorii celor doua fabrici, dar si cu specialistii nostri in branzeturi, purtam discutii in cadru larg despre ce inovatii, ce produse si oferte noi putem oferi consumatorilor.

Anca Zaharia: Pe parcursul carierei profesionale ati avut si esecuri din care ati invatat? Cum v-au ajutat ele?

Dan Oprescu: Pot spune ca in parcursul meu profesional nu am inregistrat esecuri rasunatoare, dar cu siguranta am facut o serie de greseli, in care am reusit mereu sa gasesc invataminte, perspective, solutii la care anterior nu ma gandisem. Pe toate insa le-am privit cu maxima responsabilitate, chiar daca din cele mai multe am invatat cum sa fac mai bine data urmatoare. De altfel, exista o vorba care spune ca “numai cine nu munceste nu greseste” si eu cred foarte mult in ea.

Anca Zaharia: Care credeti ca sunt atu-urile dumneavostra care va ajuta la job?

Dan Oprescu: Cred ca placerea de a lucra cu oamenii, deschiderea de a face mereu pase de idei cu ei, capacitatea de a evita “retetele” clasice si de a cauta de fiecare data idei inovatoare sunt cele care ma ajuta cel mai mult in aceasta profesie.

Anca Zaharia: Ce anume va inspira, gasiti inspiratie in anumite moto-uri sau in carti?

Dan Oprescu: Inspiratia mea vine mai putin din motto-uri sau din carti si, mai degraba, din partea oamenilor cu care interactionez - fie ca sunt colegii mei, consumatorii nostri sunt partenerii de afaceri. De la fiecare dintre acesti oameni invat ceva important, fiecare ajunge sa ma inspire cumva in ceea ce fac. Pana la urma, trebuie doar sa observi cu atentie si sa nu ai idei preconcepute despre nimic si atunci cu siguranta te vei simti inspirat.

Anca Zaharia: Imbinati viata profesionala cu cea personala? Se mai intampla sa va luati problemele de la serviciu acasa cu dumneavoastra?

Dan Oprescu: Raspunsul asteptat ar fi probabil acela ca atunci cand inchid usa biroului, las acolo si chestiunile legate de serviciu. Cu totii stim insa ca in ziua de azi, un profesionist pasionat de ceea ce face nu poate face o distinctie atat de precisa intre viata profesionala si cea personala. Asadar, corect ar fi sa spun ca sunt intotdeauna atent sa pastrez o proportie corecta intre viata profesionala si cea personala, pentru a putea ma bucura de cat mai mult timp petrecut cu sotia si cu fiul meu.

Anca Zaharia: Care sunt hobby-urile dumneavoastra si cat timp le alocati?

Dan Oprescu: Familia mea, ski-ul si calatoriile.

Anca Zaharia: Care au fost proiectele de suflet la care ati participat in cadrul Hochland Romania?

Dan Oprescu: Mi-ar fi foarte dificil sa fac o nominalizare, pentru ca in mod onest pun suflet in fiecare proiect in care ma implic. In plus, am avantajul major de a lucra pentru un brand foarte respectat, inovativ si care are in spate o companie ambitioasa si extrem de bine organizata. As putea face cateva nominalizari in functie de amploarea proiectelor, mai degraba: intrarea pe segmentul de telemea a fost o miscare strategica pe care a trebuit sa o evaluam cu atentie, apoi lansarea de telemea light - un produs singurar pe piata romaneasca, mai recent lansarea Cedar si exemplele pot continua.

Anca Zaharia: Vorbim despre un brand care nu mai are nevoie de introducere. Toata lumea a auzit de Hochland, insa putin stiu despre substanta din spatele acestui brand. Ce inseamna pentru dumneavoastra brandurile pentru care lucrati?

Dan Oprescu: Hochland este un brand care impune respect, odata ce ajungi sa afli mai multe despre istoria sa. Sunt mai bine de 80 de ani de expertiza in branzeturi in spatele acestui brand, iar acest lucru spune foarte multe despre cum stie Hochland sa se implice in relatia cu consumatorii sai.
Totul a pornit ca o mica afacere de familie, care in timp a reusit totusi sa pastreze o serie de traditii in procesul de fabricatie, desi a devenit o companie cu filiale in mai toata Europa, ca isi concepe si construieste singura echipamentele tehnologice necesare fabricarii branzeturilor. Asadar, nu vorbim despre o forma care a luat amploare doar printr-o promovare dibace, ci vorbim despre un fond extrem de solid.
In acelasi timp, faptul ca Hochland este un brand extrem de cunoscut si respectat ne obliga la inovatie, originalitate, la diversitate si la prezenta continua in piata. Este lucrul pe care il am in minte in fiecare zi, pentru ca stiu ca asta ne va pastra pe mai departe in preferintele consumatorilor nostri.

Anca Zaharia: Care sunt cele mai mari satisfactii ale muncii directorului de marketing ale Hochland Romania?

Dan Oprescu: Cele mai mari satisfactii vin de la oamenii cu care lucrez zi de zi, pentru ca avem intr-adevar un mediu de lucru excelent in Hochland. Echipa de marketing, desi nu are dimensiuni prea mari, este extrem de eficienta si foarte bine inchegata, asa incat este o bucurie sa lucrez cu acesti oameni si asta imi da o satisfactie teribila.
In plus, intreaga companie Hochland functioneaza ca o echipa: avem fabricile din Sighisoara si Sovata, la care se adauga biroul din Bucuresti, insa pot spune ca n-am simtit niciodata bariera distantei in relatia cu colegii mei.

Anca Zaharia: In trecut ati fost Board Member al companiei Japan Tobacco Intl Romania, iar mai tarziu, ati avut responsabilitati nationale si regionale, in pozitii diferite de top management al companiei Unilever. Care au fost momentele profesionale de care va aduceti aminte cu drag, din aceasta perioada?

Dan Oprescu: Unilever a fost o scoala de marketing la cele mai inalte standarde globale unde am facut pasul de la marketing-ul operational catre cel strategic fiind responsabil pentru mai multe categorii de produse atat in Romania cat si in Europa Centrala si de Est. Experienta expatrierii a fost una plina de satisfactii si de provocari care m-a ajutat sa fac pasul catre dimensiunea si perspectiva Globala a businessului.
JTI mi-a oferit o experienta comerciala si strategica a unui business in expansiune. Am avut privilegiul sa lupt cu competitori redutabili, lupta din care am invatat enorm si aici ma refer la conducerea unui business in intreg ansamblul lui.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related