Decizia de cumpărare la impuls pierde teren în criză

un interviu cu Cristina Pindaru, Brand Manager Milka

Faptul ca ciocolata Milka a avut o crestere spectaculoasa pe piata din Romania, nu este un secret. Dintr-un studiu realizat de GFK in aprilie 2009 reiese ca Milka se gaseste in peste o treime din gospodariile din Romania. Avand in vedere notorietatea de care se bucura brandul, s-a trecut la un alt nivel de comunicare, axat pe beneficiile emotionale, lucru pe care il putem observa cu ochiul liber in noua campanie “Gustul care te duce in Alpi”. Acest efort de comunicare, dublat de cresterea constanta a portofoliului prin extensii de linie, sunt ingredientele care intaresc brandul Milka, desi e criza. Daca tot a venit vorba de problemele economice, de modul in care se raporteaza romanii la aceste schimbari si de faptul ca decizia de cumparare la impuls nu mai e asa frecventa, trebuie mentionat ca marcile puternice, cum e Milka, au de castigat pe timp de criza, sustine Cristina Pindaru, Brand Manager Milka. Aflati argumentele pentru aceasta afirmatie in interviu.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Pozitii

Sectiune


Comentarii

Sergiu Voicu
acum 11 ani
…pe de alta parte, se pare ca nu e deloc afectata, pentru ca desi intrebarile lasa loc unor raspunsuri inteligente, sau macar ofertante ca si continut, avem parte de clisee de exprimare in anglo-romana preferata a brand managerului de multinationala, care, dupa parerea mea, ar merita un loc in "Atlasul de mitocanie urbana" macar pentru nepasarea fata de limba romana, daca nu pentru nonsalanta cu care afiseaza statutul de specialist in comunicare, URBANA :)

Pentru ca nu mi-am propus sa desfiintez o categorie sociala, ci doar sa atrag atentia asupra unor lucruri care (ma)deranjeaza, iata pe scurt ce ne releva materialul de mai sus :

Din prima intrebare aflam ca este vorba despre o campanie de imagine ; foarte interesant, hmmm ! nu ne dadusem seama ! Cea de-a doua intrebare, care in conditiile actuale este foarte interesanta, dat fiind criza si consecintele ei asupra tarifelor pe piata de media, ramine fara raspuns ; dragilor, cu totii stim ca bugetele sint confidentiale, de ce ne chinuiti dupa-amiezele cu intrebari fara raspuns ? dati-ne macar o indicatie de ordin de marime sau raportati-va la bugetul necesar aceleasi campanii cu un an in urma si atunci vom putea spune ca am aflat ceva util ; retinem insa ca mediul « vedeta » este in continuare TV-ul ; ma intreb daca sintagma « suport util » are ceva de-a face cu promovarea sau nu este cumva doar o traducere mot a mot din engleza in care are sens.

Intrebarea a 3-a, refuza cu inversunare sa ne dezvaluie despre ce lansare este vorba, ca de altfel si despre cum au evoluat vinzarile la ciocolata. Si povestea continua, ne mai lovim de cite un « endorser » sau de cite vreo informatie mutilata, in limbaj de mobila corporatista (de ex : « ne dorim sa crestem in acelasi ritm ca si pina acum » ; care este acela ?), dar pina la final, nu aflam daca cumparaturile din impuls au scazut sau nu.

Pentru mine, ca si om interesat de marketing si comunicare, e frustrant sa citesc un titlu atit de promitator si 3 minute mai tirziu sa regret ca am citit si restul articolului. As prefera sa gasesc cifre , referinte, exemple de implementare a campaniei in diferite medii si argumente pro sau contra alegerii lor, adica sa invat. Voi nu ?



Branded


Related