un editorial de Serban Alexandrescu
Zilele astea, toata lumea mizeaza pe internet. Dar mizeaza ca un novice care intra prima oara intr-un cazinou, cu un jeton primit gratis pe aeroport de la o promoterita. Adica mizeaza putin si prost. Dupa care se grabeste sa traga concluzii.
Fiind atent la “miscarile” din domeniu din ultima vreme, am identificat doua pericole care mi se par mai mari decat altele. Evitarea unuia din ele tine de agentii, evitarea celuilalt tine de clienti.
Primul pericol se refera la “specializarea” digitalului. Specializare care, organizatoric, se traduce in separarea unui brat de corpul agentiei - brat care capata brusc competenta digitala. Exagerand, asta inseamna ca aceiasi oameni care teoretic nu stiau digital cata vreme erau in Agentie, brusc devin experti in digital dupa detasarea la iAgentie. Cum asta e mai greu de crezut, poate ca n-ar strica putin sa adancim fenomenul.
Comentarii
cred ca s-a creat aceasta perceptie (nu neaparat gratuit in multe din cazuri) cum ca agentiile de advertising nu stiu "sa lucreze digital" (se intampla si in tari mai civilizate cum e UK-ul). Si atunci cand vine vorba de a-si alege agentia pentru ca pe internet e mare parte din target, clientii prefera sa fie "safe" si sa stie ca lucreaza si cu o agentie digitala care intelege sigur mediul, pentru ca e specializata. Si atunci cauta sa angajeze astfel de agentii. In contextul dat, pe termen scurt, nu e oare mai profitabil pentru Agentie sa isi faca totusi iAgentie ca sa nu piarda business?
Cum se imbraca competentele este o chestiune de pozitionare, speri sau nu sa castigi mai multi clienti daca ai iAgentie. Dar acest lucru nu inseamna ca ii ajuti sa atinga succesul.
Mergand la o extrapolare a celor exprimate in articol, rezulta ca agentiile care sunt strict specializate pe web/online/digital au o mare problema (sau nu) pentru ca le lipsesc competentele de baza pe care le are o agentie de tip vechi (traditionala)? Usor cu pianul pe scari, am pus o intrebare, nu un verdict...