eUn digiArticol despre iAgentii.

un editorial de Serban Alexandrescu

Zilele astea, toata lumea mizeaza pe internet. Dar mizeaza ca un novice care intra prima oara intr-un cazinou, cu un jeton primit gratis pe aeroport de la o promoterita. Adica mizeaza putin si prost. Dupa care se grabeste sa traga concluzii.

Fiind atent la “miscarile” din domeniu din ultima vreme, am identificat doua pericole care mi se par mai mari decat altele. Evitarea unuia din ele tine de agentii, evitarea celuilalt tine de clienti.

Primul pericol se refera la “specializarea” digitalului. Specializare care, organizatoric, se traduce in separarea unui brat de corpul agentiei - brat care capata brusc competenta digitala. Exagerand, asta inseamna ca aceiasi oameni care teoretic nu stiau digital cata vreme erau in Agentie, brusc devin experti in digital dupa detasarea la iAgentie. Cum asta e mai greu de crezut, poate ca n-ar strica putin sa adancim fenomenul.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

Daniel Truica
acum 15 ani
Serban,

cred ca s-a creat aceasta perceptie (nu neaparat gratuit in multe din cazuri) cum ca agentiile de advertising nu stiu "sa lucreze digital" (se intampla si in tari mai civilizate cum e UK-ul). Si atunci cand vine vorba de a-si alege agentia pentru ca pe internet e mare parte din target, clientii prefera sa fie "safe" si sa stie ca lucreaza si cu o agentie digitala care intelege sigur mediul, pentru ca e specializata. Si atunci cauta sa angajeze astfel de agentii. In contextul dat, pe termen scurt, nu e oare mai profitabil pentru Agentie sa isi faca totusi iAgentie ca sa nu piarda business?

Sorin Axinte
acum 15 ani
Costin, adevar grait-ai :) Motivul infiintarii iPravaliei este interesul pe termen scurt - dar numai al agentiei. Fie ca niste clienti fara discernamint se lasa pacaliti doar din eticheta (lasa, sa vada si ei cum e), fie ca se confectioneaza niste turnover suplimentar la nivel de grup (nimic nou), fie ca overhead-ul unei intregi agentii e mai generos cu marja de profit (decit overhead-ul unui departament). Chestiile astea nu-s nici crime si nici nu afecteaza prea tare business-ul clientilor, in prima faza. Dar inevitabila lipsa de coordonare (strategica, tactica sau de executie) intre "vechii" aia de la comunicare clasica si "noii" de la comunicare interactiva sigur nu face bine la ficati - aia ai brandurilor. In plus, faptul ca noua agentie are o litera in plus in nume nu e o garantie a faptului ca "intelege sigur mediul". Si chiar daca-l intelege, nu inseamna si ca e capabila sa-l foloseasca performant...
Ciprian Stavar
acum 15 ani
Mult adevar in spusele lui Serban. As merge mai departe pe ideea de competente. Care trebuie crescute, indiferent ca ele raman in cadrul agentiei mama sau la i-pui. Ori din experienta mea de trainer, dragoste si educatie cu de-a sila nu se prea poate face. Ma rog, mai este si orgoliul celui care le stie pe toate.

Cum se imbraca competentele este o chestiune de pozitionare, speri sau nu sa castigi mai multi clienti daca ai iAgentie. Dar acest lucru nu inseamna ca ii ajuti sa atinga succesul.

Mergand la o extrapolare a celor exprimate in articol, rezulta ca agentiile care sunt strict specializate pe web/online/digital au o mare problema (sau nu) pentru ca le lipsesc competentele de baza pe care le are o agentie de tip vechi (traditionala)? Usor cu pianul pe scari, am pus o intrebare, nu un verdict...

Alexandru Gugurel
acum 15 ani
Sunt de acord cu Ã…žerban. Cred că cele mai multe "agenții online" din România au o mare problemă. Nu au cunoștințe de advertising. Lucru care le transformă mai curând în ateliere de creație sau companii de producție publicitară.


Branded


Related