"Lucrul intr-un domeniu complex si profesionist [...] ofera intotdeauna o perspectiva fascinanta"

un interviu cu Oana Ailenei, Brand Manager, International Worthmore Brands, Peroni si Pilsner Urquell

A absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Relatii Economice Internationale, iar acum este unul dintre oamenii din spatele brandurilor premium de bere Peroni si Pilsner Urquell. Oana Ailenei, Brand Manager Peroni, gaseste marketingul fascinant si i se dedica in intregime, iar pentru a ajunge in pozitia actuala a facut pasi mici, dar siguri.

Anca Zaharia: Povestiti-ne mai multe despre cum v-ati inceput cariera si despre cum ati ajuns in functia actuala la Peroni? Care au fost pasii pe care i-ati urmat?
Oana Ailenei: Pe principiul "one good thing at a time" am facut o alegere constienta de a nu lucra in facultate si de a lua maximul posibil de experienta si expertiza teoretica. Dupa absolvirea facultatii, am inceput sa lucrez in domeniul cel mai apropiat de formatia mea profesionala, comert exterior. Experienta a durat doar trei luni, dupa care am concluzionat ca intre modul de functionare al domeniului si structura mea de abordare exista putina rezonanta. A urmat pasul urmator, de intrare intr-o multinationala – CBR, parte a SABMiller (Compania de Bere Romania – la momentul respectiv), cu obiectivele principale de a acumula cat mai multa experienta de business si respectiv de a gasi specializarea potrivita.  Cele doua directii investigate au fost: Financiar si Marketing-Research. Am inceput in departamentul de Operatiuni cu o experienta de sase luni care a insemnat foarte mult pentru mine la nivel de integrare in structura de companie mare si cunoastere minima de mod de functionare a structurii de vanzari si operatiuni. A fost o experienta pe care o consider foarte valoroasa pentru un om de marketing. Pe structura URSUS Breweries, care incurajeaza promovarea interna, a urmat apoi o experienta de aproximativ un an in departamentul Marketing, in echipa de Research ca Trade Research Analyst. Aveam in plan sa imi consolidez experienta in Marketing Research cel putin inca un an cand a venit propunerea de a intregi echipa de Brand Management al IWB (International Worthmore Brands - Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell) ca Junior Brand Manager. Propunerea era flatanta, dar implica multa responsabilitate fata de un job pentru care nu aveam experienta concreta si fata de dezvoltarea profesionala proprie la acel moment. Experienta mea in Research la momentul respectiv atingea doar un minim necesar pentru a trece la pasul urmator. Am decis sa accept provocarea, lucru ce mi-a adus si cea mai mare oportunitate in dezvoltarea mea ca om de Marketing. Echipa de brand pe IWB a structurat modul de lucru foarte democratic, eu am preluat partea de research de brand , precum si implicarea in toate proiectele de brand in limite stabilite impreuna cu Senior Brand Manager–ul. Cei 2 ani si jumatate de experienta ca Junior Brand Manager IWB au reprezentat un cumul de experienta foarte bogat si foarte profesionist mai ales ca si contextul in care am activat a fost unul foarte plin din toate perspectivele – comunicare de brand, comercial, organizational intern si cu echipa de la Brand Central, si restul de aspecte din mix. Promovarea mea ca Brand Manager IWB a venit dupa promovarea pe laterala a Senior Brand Manager-ului. Experienta in plus, dobandita in cei aproape doi ani de cand sunt pe aceasta pozitie este cea de People Management, dezvoltare a oamenilor din echipa cu care lucrez.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Related