Omul negru nu e cumparatorul. Prima regula din shopper marketing

un interviu cu Alan Thys, Storyteller si co-fondator, FutureLab

Pentru ca marketingul are nevoie sa se reinventeze prin cuvinte noi, a aparut shopper marketingul. Un concept vechi, de altfel, dar pe care marketerii au uitat sa-l enunte, e de parere Alan Thys, Storyteller si co-fondator al FutureLab, agentie de consultanta din Bruxelles.

Ruxandra Gubernat: Unde ati plasa centrul de interes al shopper marketingului?
Alan Thys: Cred ca shopper marketingul ar trebui sa fie o unealta cheie pentru toate companiile, indiferent daca sunt mari sau mici. Adica, shopper marketingul este doar un alt buzz al termenilor din marketing – subit, este numit “shopper marketing”; se numea doar “cum sa ai grija de consumatori”, cum sa-ti asculti, intr-adevar, consumatorul, si lucrul asta e ceva ce fiecare brand sau retailer ar trebui sa faca, dupa parerea mea, indiferent daca este mare sau nu. Prea multe companii au ales strategia asta, atunci cand vorbim despre retail sau sales, ca totul trebuie sa fie bazat pe promotii, cat mai multe, sa impinga cat mai mult zona asta, care poate sa fie o modalitate de a atrage putina atentie, dar daca nu poti face asta pe termen lung, atunci totul isi pierde valoarea. e ca si cand ti-ai construi o relatie cu o alta persoana si i-ai spune “uita-te la mine, ce grozav sunt”, sau ceva de genul asta, lucru care poate functiona pentru cateva minute, dar dupa, cealalta persoana vrea sa inteleaga mai multe despre tine. Pana la urma, shopper marketingul este despre intelegerea brandului – ce il face pe acel consumator, cumparator, sa ia in calcul produsul meu, in primul rand; ce trebuie sa schimb ca brand sau ca retailer ca sa raspund asteptarilor si cum fac, exact, lucrul asta. Asta este cheia atragerii consumatorului catre marca ta.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Sectiune



Related