un interviu cu Camelia Badea, Country Manager, Logitech Romania
A studiat banci si burse de valori dar domeniul in care face performanta este cu totul altul. De aproape trei ani, Camelia Badea este country manager Logitech Romania, la numai 28 de ani.
Anca Dumitrescu: Cum ati ajuns sa lucrati in brand management?
Camelia Badea: Sa spun "cu multa munca" ar insemna sa ignor sansele care mi-au fost oferite si norocul pe care l-am avut uneori aflandu-ma la locul potrivit la momentul potrivit. Sa spun "cu mult noroc" ar insemna sa ignor faptul ca fructificarea sanselor care mi-au fost oferite am realizat-o cu multa munca ... Sa spun ca asta mi-am dorit dintotdeauna ar suna frumos dar nu ar fi deloc adevarat. Mi-am dorit la un moment dat. Si am avut sansa sa mi se ofere provocarea de a construi brandul Logitech in Romania. Dincolo de asta, multa munca si din nou norocul de a lucra cu oameni la fel de pasionati ca si mine de ceea ce fac.
Anca Dumitrescu: Cat de mult au contat studiile pentru cariera dumneavoastra? Ce experienta de studiu v-a ajutat cel mai mult in practica?
Camelia Badea: Desi nu profesez in domeniul studiat (banci si burse de valori), m-a ajutat mult faptul ca am o imagine completa si coerenta asupra aspectelor financiare ale afacerii. Care raman mereu importante. Pe partea de marketing, m-am autoeducat citind mult. Din pacate in Romania s-a tradus prea putin si in general titlurile comerciale. Amazon ramane pentru mine o sursa importanta de carte de marketing. Si anumite librarii au inceput sa aduca titluri proaspete, in limba engleza - o initiativa laudabila si cu siguranta apreciata de multi.
Anca Dumitrescu: Care sunt oamenii care v-au ajutat sa promovati? Care v-au fost modelele din punct de vedere profesional?
Camelia Badea: Am avut sansa sa lucrez alaturi de oameni valorosi si am invatat cate ceva de la fiecare dintre ei. Mi-au marcat insa cariera trei lectii importante : lectia curajului - de la Loutfallah Sarkis din Interbrands, lectia bunului simt (si in plus tot ce stiu astazi despre key accounting) - de la Florin Frasineanu (astazi la L'Oreal) si lectia tenacitatii si marketingului ca stil de viata - de la Ilona Ciausoiu din Philips. Nu pot spune ca am avut modele profesional - am insa puncte de referinta.
Anca Dumitrescu: Care e consumatorul ideal pentru dumneavoastra?
Camelia Badea: Conceptul de consumator ideal depinde mult de brandul pe care il reprezinti intr-un moment sau altul. Consumatorul ideal din perspectiva Logitech este cel cu o puternica orientare catre calitate. Din perspectiva mea personala, consumatorul ideal este cel pe care il inteleg si il cunosc cel mai bine instinctiv : femeia.
Anca Dumitrescu: Care e cea mai satisfacatoare experienta profesionala si ce considerati a fi un esec in munca dumneavoastra?
Camelia Badea: Ma bucur cand vad consumatori multumiti. Uneori se intampla sa primesc feed-back pozitiv de la persoane care nu stiu ca am logo Logitech pe cartea de vizita - si atunci ma bucur si mai mult. Eu consider esec pasivitatea - si regret lucrurile pe care nu le-am facut, nu lucrurile pe care le-am facut si au iesit prost. Acestea din urma au macar o parte buna, reprezinta o experienta.
Anca Dumitrescu: Care e brandul dumneavoastra preferat/pentru care ati vrea sa lucrati?
Camelia Badea: Logitech e un brand care imi place mult. Insa daca ar fi sa fac o schimbare, cred ca prima optiune ar fi un brand din segmentul FMCG - intotdeauna mi s-a parut o provocare. Si in zona de servicii sunt cateva branduri care imi plac.
Anca Dumitrescu: Ce sfaturi le-ati da celor care vor sa lucreze in domeniu?
Camelia Badea: Sa creada in brandul pe care il reprezinta - asta e o conditie esentiala. Si sa-si cunoasca si inteleaga consumatorul, nevoile si dorintele lui.
Anca Dumitrescu: Cum va organizati timpul? Cate ore va petreceti la job si cu ce le umpleti?
Camelia Badea: Nu am un program fix de lucru, si nu am un tipar de zi de munca - de fapt, rareori am doua zile in care sa ma ocup de aceleasi lucruri. Singura constanta e ca imi incep ziua citind mailurile , indiferent unde sunt si care e agenda zilei.
Anca Dumitrescu: Pentru cate proiecte reusiti sa lucrati in acelasi timp si cum va stabiliti prioritatile?
Camelia Badea: Niciodata nu exista un singur proiect - mereu sunt mai multe. Stabilirea prioritatilor e o provocare zilnica. Nu am o reteta pentru asta, si nici nu cred sa aiba cineva. Cred ca tine mult si de instinct - si poate fi ceea ce diferentiaza un manager bun de unul slab...
Anca Dumitrescu: Cate zile rezistati fara sa va ganditi la job?
Camelia Badea: Cred ca nici una. Si e normal sa fie asa. Insa m-am educat ca in timpul liber sa nu ma gandesc la problemele legate de job . Dar jobul e undeva in fundal tot timpul. Dupa cum si familia e in fundal tot timpul, atunci cand muncesc.
Anca Dumitrescu: Ce ati face daca ar trebui sa va reprofilati?
Camelia Badea: Cu siguranta as face ceva care sa ma inspire si sa ma pasioneze. Imi place advertising-ul. Sau m-as apuca de scris
Anca Dumitrescu: Ce carte de marketing v-a influentat profesional?
Camelia Badea: Sales and Marketing the Six Sigma Way de Michael Webb.
Anca Dumitrescu: Ce va luati cu dumneavoastra cand plecati in concediu (legat de viata profesionala)?
Camelia Badea: Laptopul , hard-ul extern, modemul. Chiar daca nu le folosesc intotdeauna. Anul trecut am avut cea mai lunga vacanta - aproape o luna - in care nu am trimis nici un mail. Insa daca ar fi aparut vreo urgenta, as fi putut interveni exact ca si cum as fi fost in Bucuresti la birou.




















