Branduri de lux locale confirmate international

Branduri de lux locale confirmate international

Brandurile de lux sunt produse in serii limitate, sunt promovate "neintentionat" de celebritati, nu oricine si le poate permite, mai mult, nu oricine stie de unde si le-ar putea achizitiona. Misterul le confera exclusivisim, iar expunerea scurta si sumara a catorva piese in reviste, pe site-uri sau in emisiuni TV nu pot decat sa starneasca curiozitatea si sa ii ispiteasca pe cei care se incumeta sa le priveasca. Cam acestea par sa fie elementele comune brandurilor locale de lux sumarizate mai jos si care au reusit sa atraga atentia la nivel international.

Cu brandul MLH, Maria Lucia Hohan "a cucerit Hollywood-ul", asa cum relateaza publicatiile de moda, devenit un nume constant pe covorul rosu. Jennifer Lopez, Nicole Scherzinger, Selena Gomez, Demi Lovato sau Eva Longoria sunt doar cateva dintre celebritatile care aleg sa se prezinte in lumina reflectoarelor cu tinute apartinand brandului romanesc MLH.

Maria a studiat moda la Paris, a lucrat pentru branduri precum Krizia, iar in 2004 a revenit in Romania lansand prima sa colectie sub marca MLH.

Creatoarea romanca a fost inclusa in editorialele de fashion din editiile franceze ale publicatiilor Citizen K, Jalouse, Marie Claire sau In Style, dar si in portofoliul celui mai prestigios concept store din Paris - L'Eclaireur, precum si in portofoliul Luisa Via Roma, al doilea cel mai mare fashion retailer online de lux din lume.

Dupa ce blogul Cherry Blossom Girl a publicat o serie de materiale despre atelierul MLH, povestea a fost preluata si de alte site-uri de moda, iar site-ul www.mlh-shop.com a ajuns la peste 30.000 de vizitatori pe luna.

Romanca Andreea Badala, designerul care a lucrat pentru Alexander McQueen, Richard Nicoll, Tata-Naka, Emilio de la Morena, a lansat in 2010 brandul Murmur, deschizand si un showroom pe strada Icoanei, nr. 75 din Bucuresti. Cu siguranta experienta ei internationala a adus un aport imaginii Murmur, insa nici modul de abordare a business-ului nu a lasat brandul sa se rataceasca in multime. Ilustrativ abordarilor neconventionale Murmur sta evenimentul de lansare a showroom-ului ce a avut ca tema centrala "patul", unele piese fiind expuse pe un pat alb. De asemenea, participantii puteau face poze pe un pat vertical.

Stephan Pelger este un alt brand de succes atat in tara cat si in strainatate. Tanarul creator a crescut in Brasov si provine dintr-o familie de nationalitate germana. Pasiunea pentru moda s-a exprimat la inceput subtil prin decorarea vitrinele magazinului Benetton, intriga avand loc in anul 1998, cand a primit o bursa in Viena, unde a urmat studiile in domeniul modei. Stephan s-a intors in Romania unde a lansat brandul ce ii poarta numele pe podiumul Romanian Fashion Week. Succesul international l-a cunoscut insa dupa ce a castigat titlul de Chief Designer al brandului "Golden Cut" la competitia internationala Fashion&Fame "Design your dream" organizata de postul de televiziune german PRO 7 si OTTO. Ca urmare a acestui premiu, timp de un an de zile creatiile sale au putut fi comandate din celebrul catalog OTTO, disponibil in 7 milioane de exemplare.

Prezenta brandului pe podiumurile de la New York International Fashion Fair "The train", Pret-a-Porter Fashion Fair in Paris, dar si Mercedes Benz Fashion Week Berlin, au fost doar cateva dintre momentele care au confirmat brandul pe plan internatonal.

I.D. Sarrieri a fost inclus in topul Forbes al celor mai luxoase modele de lenjerie de dama. Fondatoarea companiei, Iulia Dobrin, si-a inceput activitatea in retailul de lenjerie intima in 1993, ca urmare a constatarii ca piata romanesca de lenjerie a acelor vremuri era dominata de culori si forme anoste. Ambitia de a crea o lenjerie avangardista a determinat-o pe Iulia sa cumpere la varsta de 25 ani o fabrica de lenjerie din Bucuresti veche de 55 de ani. In 2000 a lansat primele modele de corsetarie, urmand ca cinci ani mai tarziu produsele sale sa fi prezente in mari capitale ale lumii.

Sub conceptul "fashion lenjerie", brandul I.D.Sarrieri vinde circa 95% din pe pietele externe, iar businessul cuprinde sase companii. Colectiile I.D. Sarrieri sunt vandute in boutique-uri si magazine exclusiviste din Paris, New York, Londra, Tokyo, Roma, Sydney, Bruxelles, Shanghai, Moscova si nu numai.

Produsele I.D.Sarrieri se bucura de expunere in reviste de moda internationale precum Numero, Vogue, Harper's Bazaar, In Style, Elle, dar si in productii cinematografice precum "Diavolul se imbraca de la Prada". Celebritati ca Eva Longoria, Katie Holmes, Jennifer Lopez, Nicole Kidman si Cameron Diaz se numara printre femeile care aduca un plus de imagine brandului deja consacrat.

Sepala este un proiect inceput in joaca de Mihaela Glavan cu o investitie de 200 de euro in cinci perechi de botine. Ideea i-a venit dupa ce, lucrand ca asistenta a unui creator roman de haine, a observat ca exista o nisa neexploatata pe sectorul de incaltaminte. Recunoasterea brandului a venit odata cu atentia care i-a fost acordata de catre Ioana Basescu care si-a comandat la Sepala pantofii pentru nunta, fapt ce a adus brandul pe prima pagina a ziarelor in 2003. Asa au inceput sa apara si colaborarile cu designeri vestimentari cunoscuti carora le realizeaza si astazi pantofii pentru colectiilor lor. Designerul a ajuns sa vanda astazi aproape 6.000 de perechi de pantofi pe an in Romania, Elvetia si Germania.

Un alt element care contribuie la imaginea exclusivista a brandului sta in distributia in spatiile proprii sau pe internet. Astfel, linia "Mihaela Glavan" pentru cocktail si ocazii speciale se vinde in atelierul sau, in varianta personalizata pentru fiecare clienta in parte, iar linia "Sepala" se vinde in magazinul de prezentare, in magazinele Irinei Schrotter din Lugano si Kemnitz. In 2007, Mihaela a decis sa extinda portfoliul prin lansarea liniei de pantofi barbatesti RSM si a brandului pentru copii Sepala Kids.

Businessul Sepala se ridica la 600.000 de euro, in 2011, potrivit Forbes, iar pentru anul 2012, Mihaela Glavan declara pentru business24.ro ca se asteapta la o crestere de 30% a cifrei de afaceri, bazata in principal pe cresterea exporturilor si a dezvoltarii retelei de magazine din tara.

Lista de tari in care brandul este prezent s-a imbogatit in 2012 cu Spania, Anglia, Rusia, Kazahstan, Hong Kong, Italia si Belarus. Tot in 2012 a inceput si colaborarea cu doua magazine, unul in Constanta si celalalt in Cluj, magazine care vor vinde cele doua linii - Mihaela Glavan si Sepala.

Poveste brand-ului de haine masculine Twenty(2)too porneste oarecum in anul 2008, cand Mihai Dan Zaru s-a mutat in Paris pentru un master in management-ul marketing-ului de lux. Dupa un internship in urma caruia a avut sansa sa ii cunoasca pe Bernhard Wilhelm, Raf Simons si Walter Van Beirendonck, Mihai Dan Zaru a ocupat pozitia de "studio director" pentru Alain Gossuin in Paris. In octombrie 2009 a inceput crearea propriului brand. Twenty(2)too a avut prezentari in Amsterdam, Berlin si Paris.

Un alt brand de lux apreciat in afara tarii este Venera Arapu, a carei produse se bucura de mare succes in Japonia. Ingrid Vlasov a dus pe podiumul  parizian tinute inspirate din iile traditionale si operele lui Brancusi. Razvan Ciobanu are boutique-uri deschise in Miami, Irlanda, Kuweit si Arabia Saudita. Corina Vladescu a fost invitata la targurile de moda din Londra si Paris ca expozant, piesele ei vestimentare fiind prezente in magazine din Anglia, Franta, Japonia, Argentina, Liban, Noua Zeelanda. Adrian Oianu s-a lansat ca designer talentat in afara tarii, concepand colectii pentru Tween&Damat Turcia, Liz Claiborne DKNY Jeans, revenind in Romania in plin succes. In 2004, designerul a deschis un showroom local, iar colectiile sale sunt promovate discret in marile orase ale tarii, perpetuand exclusivismul caracteristic unui brand de lux.

Aceste sunt doar cateva dintre numele "de lux" locale prezente si recunoscute pe plan international care au resuit sa supravietuiasca in contextul scaderii semnificative a puterii de cumparare intampinate in ultimii 3 ani. Cum arata piata produselor de lux din Romania? Apreciaza romanii luxul? De ce majoritatea brandurilor de lux isi regasesc recunoastere doar in mediul extern? Raspunsurile la aceste intrebari vor fi date pe 8 octombrie in cadrul evenimentului Luxury & Aspirational Brands 2012, un nou eveniment SMARK KnowHow organizat pentru profesionistii din marketing si comunicare din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related