Studiu ISRA Center: Beneficiile de imagine NU sunt principalii driveri ai dorintei romanilor de a detine "luxury goods"

Studiu ISRA Center: Beneficiile de imagine NU sunt principalii driveri ai dorintei romanilor de a detine "luxury goods"

ISRA Center a finalizat un raport de cercetare dedicat pietei de lux din Romania, urmarind perceptiile si atitudinile romanilor vizavi de lux. Pana sa fie dezvaluite toate rezultatele studiului la conferinta Luxury & aspirational brands, de pe 8 octombrie, am vorbit cu Alice Mihai  (Business Development Director, ISRA Center) despre nevoia unui astfel de raport, structura lui si cum le poate fi util celor prezenti la eveniment, dar si despre cateva dintre concluziile rezultate in urma cercetarii. 

Alice Mihai lucreaza in cercetarea de piata de 12 ani, este psiholog si Membru QRCA ca Moderator Profesionist si are MA in Psihologie Economica si Organizationala la Universitatea din Bucuresti. Ea va deschide primul panel al conferintei Luxury & aspirational brands, unde va discuta alaturi de Ionut Bonoiu (Redactor Sef, Forbes), Marian Marcu (Managing Partner, Novel Research) si Dinu Bumbacea (Advisory Partner, KPMG) despre piata de lux din Romania in context international

SMARK: Cum ati ajuns la decizia de a face un studiu dedicat produselor si brandurilor de lux?
Alice Mihai: Actuala criza economica actioneaza in general ca un "game changer" pentru piata si consumatori deopotriva, iar tematica luxului in contextul recesiunii este unul dintre subiectele susceptibile a fi usor sau rapid impactate de presiunea repercusiunilor rezultate din declinul financiar. Astfel, desi aparent sectorul de "luxury goods" este unul vulnerabil, la fel de plauzibil este si faptul ca ar putea fi un teritoriu chiar imun fata de deprecierea generala. Prin urmare este important a lua pulsul pietei de lux azi, asa cum se resimte in Romania la momentul actual.

SMARK: Ce teme abordeaza studiul? Cum a fost el realizat (metodologie, perioada, numar de respondenti, profil)
Alice Mihai: Studiul realizat de ISRA Center pe tema "luxury" isi propune sa abordeze 4 teme mari:
• Cine este viitorul consumator de marci de lux din Romania pornind de la apetitul pe care il manifesta fata de aceasta piata in prezent
• Ce inseamna luxul astazi pentru consumatorii romani si care sunt diferentele de perceptie si atitudinale intre generatii in privinta acestuia
• Care sunt categoriile de lux cel mai bine pozitionate in "wish list-ul" consumatorilor romani comparativ cu trend-ul global
• Care sunt driverii care alimenteaza dorinta de achizitie a bunurilor de lux si ce diferente exista in privinta acestora intre generatii

Studiul a fost realizat in aceasta vara pe baza de chestionar F2F aplicat prin metoda CAPI (computer assisted phone interviews), avand un esantion de start de 1091 persoane, reprezentativ la nivelul populatiei investigate (18-64 ani) din mediul urban, in orase cu peste 50.000 locuitori, din cadrul acestuia fiind identificate si selectate 343 persoane care au fost considerate de interes pentru tema studiul nostru "luxury & aspirational brands" si asupra carora au fost focalizate prelucrarile ulterioare.

SMARK: Cum le poate fi el util marketerilor?
Alice Mihai: Realitatea este ca nu exista prea multe informatii rezultate din studii pe consumator in zona de "luxury goods" si prin urmare, pentru marketeri simplul acces la acest tip de informatii si insight-uri actuale si fresh nu poate fi decat oportun. Cu atat mai mult cu cat, dupa cum am mentionat mai sus, este vorba despre un teritoriu care oricand poate oferi surprize in privinta modului in care consumatorii isi gestioneaza relatia cu luxul.

SMARK: Sunt niste finding-uri pe care poti sa ni le impartasesti in momentul asta? Ceva ce te-a surprins sau o banuiala confirmata?
Alice Mihai: Un outcome inedit pe care studiul l-a evidentiat, de exemplu, este faptul ca in, contrast cu asteptarile initiale, nu beneficiile de imagine sunt principalii driveri care motorizeaza dorinta romanilor de a detine "luxury goods", ci acea valoare speciala si calitate ireprosabila pe care consumatorii o atribuie acestora. In plus, studiul a indicat si existenta altor driveri importanti care actioneaza la nivel de fiecare generatie in parte si isi pun amprenta asupra modului in care acestea reactioneaza particular fata de lux.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related