Cazul DermaStyle: dezvoltarea si promovarea unui business in domeniul medical-cosmetic

Cazul DermaStyle: dezvoltarea si promovarea unui business in domeniul medical-cosmetic

De la tratarea acneei, chirurgie plastica si pana la metode avansate de vindecare a cancerului cutanat, clinica DermaStyle este dedicata sanatatii pielii, prin toate activitatile care se desfasoara aici. Centrul de sanatate a pielii a fost infiintat de Dr. Mihaela Leventer in anul 2000 si a venit ca o dezvoltare a primului cabinet dermatologic deschis de catre medic in 1996. Inca de la inceput, compania s-a bazat pe filosofia "O piele perfecta este o piele sanatoasa".

Membru fondator si manager al clinicii, medicul primar dermatolog Mihaela Leventer are peste 20 de ani de experienta in domeniu, imbogatiti de cursuri si titluri internationale. In acelasi timp, este fondator al Societatii Romane de Medicina Estetica si Dermatologie Cosmetica si Chirurgicala. Pe parcursul unui an, clinica pe care o conduce are peste 10.000 de pacienti, iar cele mai frecvente interventii realizate aici sunt operatiile pentru alunitele cu probleme si tratamentele bolilor de piele care necesita folosirea de aparate speciale (lasere, UV si alte tehnologii). In ceea ce priveste zona estetica, cele mai solicitate servicii sunt injectiile cu toxina botulinica, substanta folosita pentru atenuarea ridurilor sau tratarea transpiratiei excesive, si acid hialuronic, folosit pentru mentinerea elasticitatii si tonicitatii pielii. Cat despre cele mai frecvente interventii , acestea sunt operatiile estetice: marirea de sani si blefaroplastia laser, ce corecteaza aspectul de "ochi cazuti" prin eliminarea excesului de piele din aceasta zona.

In 2012, clinica a realizat aproximativ 350 de operatii de cancer de piele prin tehnica Mohs, tot mai cautata pentru eficienta sa, care are sanse de vindecare pentru 99% dintre cazuri si a fost introdusa in Romania de catre DermaStyle.

DermaStyle si piata clinicilor private din Romania
Dr. Mihaela Leventer considera ca medicina estetica a fost usor de implementat in tara noastra datorita interesului romancelor pentru frumusete, Romania fiind in top 25 al tarilor cu cele mai multe proceduri efectuate. De asemenea, crede ca Romania este o piata anti-aging traditionala, "daca ne gandim la scoala de medicina impotriva imbatranirii instituita de Ana Aslan".

"Vorbim despre o piata in continua crestere in care concurenta s-a ascutit. Pe de o parte, numarul cabinetelor de dermatologie sau a celor de medicina estetica a crescut, pe piata serviciilor medicale existand deja si mari investitori privati care, pe langa dezvoltarea multidisciplinara, se intind acum si asupra activitatilor de nisa", descrie Mihaela Leventer piata in care DermaStyle activeaza.

In acelasi timp, publicul tinta al clinicilor de dermatologie are asteptari mai mari si cerinte mai sofisticate decat in anii anteriori, datorita cresterii gradului de informare asupra problemelor dermatologie si a standardului de viata. De aceea, calitatea serviciilor oferite, rezultatele bune si eficienta, precum si dezvoltarea permanenta in concordanta cu noile descoperiri din domeniu, sunt elemente cheie in diferentierea fata de competitori si mentinerea companiei in top.

Contand pe o echipa care in prezent numara 6 medici, pe parcursul dezvoltarii sale clinica a devenit trensetter pentru businessurile medicale specializate in dermatologie. DermaStyle este centrul in care s-a realizat primul tratament de epilare laser si cu IPL din tara si este prima clinica din Europa de Sud-Est specializata in chirurgie Mohs de tratare a cancerului de piele. Printre alte inovatii introduse de companie in Romania se afla si restructurarea cutanata cu laser Fraxel si Activ FX, tratamente chirurgicale cu laser CO2 ultrapulsat sau reducerea laxitatii pielii prin radiofrecventa.

Mihaela Leventer spune ca DermaStyle a introdus in Romania conceptul de clinica dermatologica privata si a creat un model in ceea ce priveste serviciile oferite, preturile si echipamentele folosite. A cautat intotdeauna utilizarea celor mai performante produse medicale, ceea ce i-a adus increderea pacientilor, dar si a medicilor, care au inceput sa vada in DermaSt yle un loc in care "se poate invata in mod real partea practica a meseriei".

Scoala DermaStyle: Investitie in inovatie
Considerand ca nu poate sa invete atat de mult pe cat isi doreste in Romania, Dr. Leventer a ales supracalificarea in afara tarii si cautarea unui mentor in fiecare loc in care a studiat. A folosit cunostintele pe care le-a castigat atat pentru dezvoltarea profesionala si a companiei, dar si pentru formarea altor medici. "Trebuie sa fiu mandra ca oamenii care au trecut pe la mine performeaza in continuare. In general, am transmis cunostintele pe care le-am acumulat de-a lungul anilor", spune Mihaela Leventer.

Pentru a fi in permanenta in contact cu mediul stiintific international si a introduce proceduri medicale noi in piata in Romania, clinica faciliteaza medicilor de aici traininguri in diferite specializari.

Ca exemplu, in 2007 a avut loc un curs sustinut de 9 profesori de la unele dintre cele mai importante centre universitare americane: Princeton, Yale, Stanford, University of California – Los Angeles, New York University. Timp de o saptamana, cu echipamentul si asistenta profesorilor din Statele Unite, acestia i-au initiat pe colegii romani in metoda Mohs de tratare a cancerului de piele. Cazurile au fost operate gratuit, iar pe baza acestora medicii romani si-au obtinut omologarea in utilizarea acestei proceduri de microchirurgie. In acest an, DermaStyle pregateste traininguri dedicate tehnicii si in Bulgaria.

Clinica a adunat peste 500 de cazuri operate cu ajutorul procedurii Mohs. Fiind inca un centru mic si avand costurile sustinerii unei astfel de interventii trebuie sa fie sustinute de celelalte departamente de dermatologie ale clinicii.

Venituri
"Veniturile Dermastyle reprezinta surse pentru noi investitii, specializari si aducerea de noi tehnologii unice in Romania", declara Mihaela Leventer. Fara a da o cifra despre veniturile clinicii, medicul spune ca DermaStyle a performat in ultimul an in linie cu tendintele pietei, contextul economic actual punandu-si amprenta in activitatea din mediul privat.

Cu toate acestea, DermaStyle a avut o crestere continua anul trecut, ce i-a adus cu 15% mai mult profit decat in 2011.

Dezvoltare si promovare
"Imi doresc foarte mult ca impreuna cu aceasta echipa sa ajungem sa crestem, sa pasim din zona de butic medical", declara managerul general al clinicii.

DermaStyle a urmarit o strategie de dezvoltare verticala, prin introducerea mai multor specializari in cadrul clinicii, si nu una orizontala, care sa includa deschiderea altor centre DermaStyle. Mihaelei Leventer i s-au propus de-a lungul timpului diferite asocieri de business si chiar de vanzare a companiei. In 2009, un comunicat anunta ca DermaStyle si Medlife vor lansa un spital privat specializat in dermatologie si chirurgie estetica, insa proiectul nu s-a concretizat.

Dr. Leventer considera ca brandul nu a ajuns inca la maturitate si isi propune sa il creasca in continuare, consolidandu-i pozitia de centru de excelenta in dermatologie.

Momente importante au fost intotdeauna marcate si de schimbarea sediului. De la o garsoniera aflata in Dorobanti, in care Mihaela Leventer se astepta sa aiba un pacient sau doi pe zi, clinica a crescut si a fost nevoie de mutarea sediului in Cotroceni, iar apoi in zona Victoriei, care sa ofere suficient spatiu cabinetelor, salilor de operatie si laboratorului.

Pana acum, Dr. Mihaela Leventer a dezvoltat si promovat intuitiv compania, bazandu-se in acest sens si pe cursurile de marketing si management urmate in Statele Unite. Insa de cateva luni, medicul a recunoscut ca promovarea trebuie lasata pe mana profesionistilor. Astfel, managementul a fost incredintat unui consiliu de administratie, care se va ocupa de gestionarea DermaStyle in ceea ce priveste brandingul si marketingul.

Inca de la inceputul activitatii DermaStyle, 4 ACE a fost agentia de PR a companiei, iar colaborarea continua.

Comunicare pe intelesul publicului
In comunicarea cu pacientii si potentialii clienti, compania si-a asumat un rol educativ. "Am participat foarte mult la educarea publicului, desfasurand o munca de adevarat ziarist", spune Dr. Mihaela Leventer. "Cred ca asta este cheia succesului nostru: am gasit o cale de comunicare prietenoasa cu pacientii nostri", a adaugat medicul dermatolog, care incearca sa transforme publicul intr-unul avizat, ce intelege importanta problemelor legate de sanatatea pielii.

In relatia medic-pacient este necesara existenta increderii, care se construieste prin ajutorul pe care medicul il poate oferi si profesionalismul de care acesta da dovada, mai crede Dr. Leventer.

Persoanele cu business personal sau angajate, cu venituri medii sau peste medie, educate, informate si care isi doresc siguranta si profesionalism sunt cele care se incadreaza in profilul pacientului DermaStyle. Din publicul tinta fac parte "cei care cauta oferta cea mai buna sau rezultate imediate", iar cand este vorba de interventii estetice, pentru alegerea unei clinici conteaza foarte mult calitatea serviciilor, profesionalismul practicat in clinica si renumele medicului.

Campanii
Prin intitiativa Alerta la soare!, sustinuta prima data in 2005 si realizata cu ajutorul  4 ACE pe litoral, DermaStyle a organizat aproape in fiecare an campanii de informare legate de protectia impotriva razelor solare si prevenirea cancerului cutanat, prin impartirea de flyere sau oferirea de consultatii gratuite celor care stateau la plaja pe parcursul zilei.

DermaStyle s-a implicat si in campania Act Smart, Be Cool, derulata de Societatea Romana de Medicina Estetica si Dermatologie Cosmetica si Chirurgicala impreuna cu agentia 4 ACE, ce l-a avut ca ambasador pe Liviu Teodorescu, membru al trupei Lala Band. Prin sustinerea a 18 seminarii in scoli si licee din Bucuresti si Sibiu, peste 1.500 de adolescenti au aflat de la medici dermatologi despre cauzele, efectele si tratarea corecta a acneei, cea mai frecventa boala de piele.

DermaStyle are in vedere si comunicarea online, care a ajutat clinica sa  se adreseze  publicului mai tanar, si pregateste schimbari in structura site-ului. La fel ca in presa scrisa sau televiziune, si in cazul online-ului, DermaStyle isi asuma rolul educativ in comunicarea cu pacientii, oferind informatii despre sanatatea pielii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related