Marian Seitan (Mediapost Hit Mail) despre evolutia promotiilor send & win in ultimii 8 ani

Marian Seitan (Mediapost Hit Mail) despre evolutia promotiilor send & win in ultimii 8 ani

Despre promotiile de tip send & win si cum au evoluat ele pe parcursul ultimilor 8 ani am aflat de la Marian Seitan (General Manager, Co-owner, Mediapost Hit Mail), speaker in cadrul Promotions Now 2013, un eveniment SMARK KnowHow.

Am aflat astfel ca ponderea web-ului in totalul intrarilor in promotiile de tip send & win a crescut de la 8%, cat era in 2006, la 66% in 2013. SMS-urile raman un canal semnificativ, fiind responsabile pentru o treime din totalul intrarilor intr-o astfel de promotie. Doua canale noi care au inceput anul trecut sa fie utilizate ca medii de intrare in promotii sunt Facebook-ul (2% in 2012 si 2,2% in 2013) si mobile web-ul (2,4% in 2012 si 3% in 2013).

O evolutie pozitiva au inregistrat-o si intrarile valide in promotii, procentul acestora crescand de la 60% in 2006, la 91,8% in 2013, pastrandu-se in acelasi timp aproximativ constant din 2008 pana in prezent.

Nu se remarca diferente semnificate intre rata de validitate pentru SMS versus cea pentru web, cele doua aflandu-se in linie in ultimii 6 ani pentru a ajunge acum la 90% pentru SMS si 91% pentru web.

In ceea ce priveste distributia intrarilor in functie de ziua saptamanii, Marian remarca faptul ca zilele cu cele mai multe intrari in promotii sunt luni si sambata (15%), iar ziua cea mai slaba din acest punct de vedere este marti (12,9%). El adauga si faptul ca cele mai multe intrari intr-o promotie sunt realizate la primele ore ale zile.

Rata de redemptie (numarul total de coduri care intra in promotie din totalul codurilor lansate pe piata) este acum de 18%, in scadere fata de 2010 cu 8,5 procente, dar in urcare cu 10 procente fata de 2005 sau 2006. Pentru FMCG, rata de redemptie este mult mai mica, dar constanta, si se situeaza acum la 5,5%.

In ceea ce priveste numarul de coduri inscrise in medie de un participant, daca in 2005 acesta era de 2,9 coduri, acum depaseste 5 (5,19 coduri).

Impartind campaniile in 4 cvartile, Marian a remarcat ca pana in 2010 cele mai multe intrari aveau loc in cel de-al treilea interval. S-a observat insa ca in 2013 cei mai multi participanti se inscriu in concurs in cel de-al doilea sfert (42% vs. 36% in al treilea).

Zonele cu populatia cea mai activa din perspectiva ratei de participare, raportat la numarul de locuitori, sunt Muntenia si Dobrogea (+15%), Bucuresti si Ilfov (+11%), Transilvania (+5%), Moldova si Bucovina (-4%) si Oltenia (-19%).

Partenerii media ai evenimentului Promotions now: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Mercury360, Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Promotions Now este Wave Division.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Wave Division

Wave Division e agenţia care in ultimii 16 ani a învăţat regulile advertisingului în prima linie a publicităţii, în contact direct cu clienţii. În felul acesta, agenţia şi-a însuşit... vezi detalii »

Oameni

Pozitii

Sectiune

Dictionar



Related