Cum comunica Let’s Do It, Romania!, Carturesti, Okazii.ro si Doza de Has cu membrii comunitatilor create in jurul lor

Cum comunica Let’s Do It, Romania!, Carturesti, Okazii.ro si Doza de Has cu membrii comunitatilor create in jurul lor

La Brands & Communities 2013, conferinta din seria de evenimente SMARK KnowHow, am avut ca invitati oameni care au reusit sa contruiasca niste comunitati puternice si stiu cum sa isi multumeasca sustinatorii.

Anamaria Hancu (Promotion Manager, INNA Management si Global Music Management) si Anca Banita (Internal Communication Specialist, Heineken), coordonatoarele echipei de comunicare "Let’s Do It, Romania!", au vorbit despre crearea cu succes a unei comunitati care porneste de la grija pentru mediu. Daniel Voinea (Director Marketing, Carturesti) a aratat cum implineste brandul dorintele fanilor, iar Adriana Ancuta (Category Manager, Okazii.ro) a prezentat pasii urmariti in comunicarea cu pasionatii de fashion. In final, Mihai Holhos (Audience Marketing Manager, Doza De Has) a povestit cum si-a creat propria comunitate pe YouTube si cum aceasta a devenit un spatiu in care brandurile pot fi promovate.

Let’s Do It Romania: Cum se construieste o comunitate in jurul unei cauze sociale
Dupa trei editii, "Let’s Do It, Romania!" (LDIR) a ajuns la aproximativ  650.000 de oameni implicati in proiect, care au strans in total peste 1,6 milioane de saci de gunoi. Anamaria Hancu si Anca Banita, coordonatoarele echipei de comunicare LDIR, au povestit cum au reusit sa scoata o multime de romani la curatenie, urmand patru pasi.

In primul rand, au luat in considerare continutul. Cand spun acest lucru, Anca si Anamaria se refera la generarea de stiri despre subiectul deseurilor; comunicarea evolutiei proiectului; crearea de continut foto si video (testimoniale, spot-uri, filmari de la evenimente); oferirea de informatii despre actiuni eco.

Pentru construirea comunitatii LDIR a fost importanta si distributia de informatii despre cauza. Ideea proiectului a pornit de la exemplul dat de Estonia, tara de origine “Let’s Do It, World!”, unde s-au adunat peste 50.000 de voluntari pentru a strange reziduuri aruncate necorespunzator. Apoi, cauza a fost facuta cunoscuta in online prin retelele de socializare, crearea unui site si a unui blog, trimiterea de newslettere si sustinerea bloggerilor.

Cifrele obtinute in online inainte de prima actiune de curatare, 10.000 de fani pe Facebook si 2.000 de followeri pe Twitter, au fost cele care au convins sponsorii sa se alature cauzei. Acum, pagina LDIR are peste 56.000 de Like-uri si contul de Twitter peste 6.700 de followeri. Cele doua reprezentante ale proiectului au declarat ca in preajma zilei de curatenie generala in toata tara, blogul ajunge in fiecare an pe locul 1 in ZeList.

In crearea comunitatii LDIR, au contat dialogul si implicarea. Pe de-o parte, organizatorii proiectului au raspuns comentariilor sustinatorilor si au fost create aplicatii de Facebook care sa implice utilizatorii in cauza eco. La randul lor, echipe de voluntari au distribuit continutul creat de echipa LDIR si chiar au creat filmulete prin care informau alti voluntari in legatura cu strangerea deseurilor.

Actiunile colective au ajutat si ele la sustinerea proiectului. Echipa LDIR isi propune sa nu limiteze proiectul la o singura zi din an, ci sa pastreze un dialog constant cu voluntarii. Pentru acest lucru, sunt organizate traininguri legate de mediu, iar pe retelele sociale sunt publicate constant informatii noi sau materiale cu echipele de voluntari aflate in actiune.

Cum raspunde Carturesti dorintelor fanilor
"Cafenele, pub-uri, avem aproape tot ce-ti doresti. Ne mai lipseste… un Carturesti!", scriau, intr-o poezie pe Facebook, Rubie Popoviciu si Tea Marta din Oradea.

 

Desi Carturesti nu are in acest moment resursele necesare pentru detinerea unui spatiu pe o perioada indelungata in Oradea, a incercat sa isi multumeasca fanii din acest oras printr-un pop-up store.

Daniel Voinea a povestit cum, in noiembrie 2012, o echipa formata din angajati Carturesti de la Arad, Cluj si Bucuresti, plus cei doi fani,  a lucrat in Oradea la deschiderea unei librarii de o zi.

Presa locala a raspuns pozitiv initiativei, iar fanii au multumit brandului prin mail-uri ce aveau subiecte precum "Parerile unui grup de oradeni zapaciti in legatura cu proiectul care le-a colorat orasul" sau "Carturesti, ai stat prea putin!". Raspunsul pozitiv i-a facut pe cei de la Carturesti  sa duca mai departe initiativa si in alte orase din tara.

Reinventarea Okazii.ro prin crearea unei comunitati de fashion
La inceputurile sale, Okazii.ro avea o sectiune cu numele de "Comunitati", accesata de iubitorii de arta. Acestia obisnuiau sa se intalneasca pentru schimburi sau pentru a cumpara unii de la ceilalti obiecte de arta. Intre timp, site-ul si-a indreptat atentia catre vanzarea de produse, dar odata cu dezvoltarea categoriei de Fashion & Beauty, reprezentantii Okazii si-au dat seama de importanta unei comunitati dedicate in viata brandului.

In plus, decizia de a acorda mai multa importanta categoriei de fashion ajuta la reimprospatarea brandului, a spus Adriana Ancuta (Category Manager). In acest sens, a fost lansat microsite-ul fashion.okazii.ro, prin care se urmareste asocierea cu branduri cunoscute si vedete implicate in lumea modei, precum Andreea Raicu.

Microsite-ul fashion.okazii.ro a fost lansat de Black Friday anul trecut, cu o serie de reduceri de pana la 70% la aproape 2.000 de produse pentru barbati si femei. Cele mai multe abonari la site au fost facute de femei, iar pana acum platforma are un trafic total de peste 500.000 de vizitatori/luna.

Pentru a pastra activa comunitatea si a-i oferi subiecte de discutii, Okazii.ro trimite la fiecare 2 saptamani un newsletter abonatilor, cu o selectie de discounturi si continut editorial de interes pentru membri. In afara de clasicele categorii Femei si Barbati, pe site exista si o sectiune de Style-Up, prin intermediul careia utilizatorii pot combina intr-o tinuta diferite produse de pe okazii. Tinutele pot fi apoi votate de alti utilizatori si astfel membrii comunitatii pot interactiona mai des.

Promovarea brandurilor intr-o comunitate creata pe YouTube
Acum doi ani, Mihai Holhos (aka Mikey Hash) a inceput sa posteze pe YouTube filmulete haioase despre ce gasea interesant pe internet. Nu se astepta ca emisiunea lui, Doza de Has, sa ajunga la o comunitate numeroasa de fani, dar in prezent canalul sau de Youtube are peste 230.000 de abonati si 3 milioane de vizualizari. Audienta a crescut si datorita paginii de Facebook a emisiunii, ajunsa la aproape 210.000 de Like-uri.

In cadrul conferintei, Mihai Holhos a spus ca videourile de pe canalul de Youtube sunt accesate de pana la 12.000 de utilizatori/zilnic. Vinerea, ziua in care este lansat un nou episod, numarul utilizatorilor este aproape dublu. Tocmai de aceea, comunitatea creata de Mikey Hash a devenit un spatiu interesant de promovare pentru branduri.

De exemplu, pentru lansarea Danone DDB, gazda emisiunii Doza de Has a aparut intr-un filmulet alaturi de cele trei personaje care promoveaza brandul. Samsung si Coca-Cola sunt alte branduri care au decis sa apara in emisiune.

Brands & Communities 2013 este o conferinta din seria SMARK KnowHow, care a avut loc pe 24 si 25 aprilie.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business si Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Agrafa, Casa de Traduceri, 360 Revolution si Trade Media. Partener de know-how este Infinit Solutions Agency, iar creative food partner este frufru.



Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related