Ce-si doresc femeile? Control, conectare, experiente, emotie si inspiratie

Ce-si doresc femeile? Control, conectare, experiente, emotie si inspiratie

“Imi plac lucrurile pufoase si roz si am mereu o sticla de balsam in geanta”, spune Cristina Craciun facand referire la cliseele din comunicarea brandurilor. Nu le demonteaza insa, ci pune accent pe emotionalul care domina femeile si pe lucrurile de care au ele nevoie la cumparaturi, dar si in orice alt moment din viata lor: control, conectare, experiente, emotie si inspiratie. La aceste concluzii a ajuns agentia IPSOS Research in cadrul careia Cristina detine functia de Head of Qualitative Research, concluzii prezentate in cadrul Marketing for Women, un eveniment SMARK KnowHow.

Pentru a evidentia cele 5 driver-e, agentia de research a folosit metodologia IPSOS StoreTrekks™ si a realizat o cercetare calitativa pe un grup de femei si unul de barbati, in jurul varstei de 30 de ani. Participantilor li s-a oferit un buget pentru a realiza o petrecere pentru grupul din care faceau parte.

Cercetarea a evidentiat faptul ca femeile au nevoie sa detina controlul, astfel ca planifica mult, realizand liste de cumparaturi pe care le discuta si in care includ lucruri precum: “ceva bun”, “bautura”, “pentru cura”, “vin alb sec” sau “foame”. Participantele la studiu au luat in considerare gusturile tuturor, astfel ca la ceva bun au cumparat tort de inghetata de 3 feluri, si nu au uitat nici de cele care sunt la dieta si au cumparat Coca-Cola Zero sau Pepsi Light si branza cu 0% grasime.

Femeile au nevoie sa fie mereu conectate, iar atunci cand merg la cumparaturi stau impreuna, mutandu-se asa de la un raft la altul, si nu isi impart atributiile, toate alegerile fiind luate impreuna. Tot ele considera shopping-ul o experienta. Ca urmare, ating produsele si sunt interesate de toate caracteristicile lor, de la numarul de calorii, la textura si miros. Pentru ca experienta sa fie completa, produsele care le atrag sunt discutate atat in timpul sesiunii de cumparaturi, cat si in timpul petrecerii. In cazul lor petrecerea a insemnat discutii interminabile, iar atmosfera a fost “condimentata” cu lumanari si muzica buna.

La cumparaturi, participantele nu au depasit bugetul, dar nici nu au fost atente la cat au consumat din el. Mai mult, au cumparat si produse care nu erau trecute pe lista de cumparaturi, precum un iaurt cu fructe si dulceata al carui ambalaj putea fi folosit pentru a tine pensulele de pictat.

Cristina ne-a aratat pe scurt si cum fac aceste lucruri barbatii: merg la cumparaturi si fiecare pune in cos ce-si doreste fara a se consulta cu ceilalti, iar distractia din timpul petrecerii inseamna jocuri pe televizor.

Prin acest exemplu, Cristina arata ca pentru femei cumparaturile reprezinta o experienta care le inspira si ca sunt atrase de tot ce inseamna emotie.

Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related