Cum raspund generatiile X si Y la acelasi brief?

Cum raspund generatiile X si Y la acelasi brief?

"Ce se intampla de fapt cu oamenii astia: sunt ei mai maturi decat credem noi sau suntem noi mai imaturi decat credem? Probabil, ca intotdeauna, adevarul e undeva la mijloc. De aici a pornit si aceasta tensiune a prezentarii mele de astazi, care se numeste Sindromul Peter Pan", a precizat Cristina Craciun (Head of Qualitative Research, IPSOS) in cadrul Romanian Youth Focus 2013, un eveniment SMARK KnowHow.

Cristina Craciun (Head of Qualitative Research, IPSOS) a povestit despre discrepantele de abordare a aceluiasi brief de catre generatia Y si generatia X. Intr-o cercetare calitativa derulata de Centrul de Excelenta in Etnografie Ipsos, consumatorii erau invitati sa prezinte brandurile din locuinta cu ajutorul imaginilor video capturate cu dispozitive proprii. Prin interviu etnografic, centrul isi propune sa studieze atitudinea si loialitatea consumatorului fata de branduri in functie de generatia din care face parte.

Abordarea etnografica a studiilor de marketing a fost inlesnita si de accesul generatiilor la tehnologie si interesul in continua crestere pentru gadget-uri.

In urma studiului au fost prezentate doua clipuri in care o reprezentata a generatiei Y pune accent in special pe calitate, un factor important fiind durata de viata a produselor, care atrage loialitate fata de un anumit brand. Reprezentanta generatiei X insa incearca o abordare tinereasca si inspirata de lumea copilariei, pe care doreste sa o prelungeasca prin actiunile si deciziile luate, punand in scena o dramatizare in care personaje sunt produsele folosite in gospodarie. Desi generatia Y este considerata o generatie iresponsabila de catre generatiile anterioare, studiul arata stabilitatea si maturitatea tinerilor in alegerile facute.

In topul brandurilor preferate de generatia Y se regasesc aceleasi branduri ca cele preferate de generatia X, topul ramanand constant pentru toate generatiile chestionate. In urma rezultatelor studiului, Cristina isi pune intrebarea daca generatia X este imatura, suferind de sindromul Peter Pan, baiatul care refuza sa creasca, sau generatia Y este mai matura, neasteptat de calculata, stabila si linistita. Tinerii generatiei Y considera ca au nevoie de incredere, nu doar de mesaje adaptate nevoilor lor.

Prezentarea a fost incheiata cu un exercitiu, in cadrul caruia cei prezenti au fost rugati sa identifice generatia din care fac parte subiectii celor doua clipuri prezentate.

Panelul Insights on youngsters a mai adus in discutie subiecte precum tendintele generatiei Y in activitati, atitudini si preferinte; cum se exprima tinerii prin continutul video online; principalii influentatori ai tinerilor in decizia de cumparare.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Subiecte

Sectiune



Related