[Tineri si antreprenori in Romania] Alex Gavril (Promocrat): Exista o tendinta de mobilizare globala in domeniul finantarilor pentru IMM-uri

[Tineri si antreprenori in Romania] Alex Gavril (Promocrat): Exista o tendinta de mobilizare globala in domeniul finantarilor pentru IMM-uri

La varsta de 24 de ani, Alex Gavril (Promocrat) se poate mandri deja cu doua business-uri lansate in industrii foarte inovatoare: comert si advertising. De aproximativ un an conduce Promocrat, o agentie de promovare si consultanta in marketing destinata IMM-urilor, dar planurile lui de dezvoltare nu se limiteaza la granitele tarii, ci se asteapta ca unul dintre produsele pe care le detine – un produs de analiza a comunitatilor din jurul paginilor din social media - sa faca furori si in afara tarii. Din postura de tanar antreprenor, dar si din cea de consultant, Alex povesteste despre provocarile si oportunitatile pe care Romania le asaza in fata tinerilor care decid sa aleaga drumul antreprenoriatului.

Discutia despre tineri va continua pe 21 si 22 octombrie la Romanian Youth Focus 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow. Printre temele dezbatute la conferinta se numara consumul de media al tinerilor din generatia Y si canalele cu cele mai bune rezultate, relatia tinerilor cu brandurile si portretul tanarului roman de astazi: aptitudini, comportamente de consum trenduri.

SMARK: Esti un tanar antreprenor. Ce background educational ai si in ce masura vine el in sprijinul demersurilor tale antreprenoriale?
Alex Gavril: Am 24 de ani si sunt absolvent al Facultatii de Management din cadrul ASE, cu diplome de licenta si masterat in Management Strategic, respectiv Managementul IMM-urilor. Sunt pasionat de inovatie si lucrul acesta se vede in toate proiectele in care sunt implicat, inclusiv cele ale clientilor.

SMARK: Promocrat este primul tau proiect? Ce obiective ai pentru el?
Alex Gavril: La inceput, in anul 2011, ofeream consultanta pentru proiecte de finantare pentru microintreprinderi. Cu aceasta ocazie, am lansat si primul proiect personal, in comert-retail. Intre timp, mi s-a deschis apetitul pentru provocari, asa ca de aproximativ un an conduc o agentie de promovare si consultanta in marketing numita Promocrat, care se adreseaza nevoilor firmelor mici si mijlocii si in special celor din profilul start-up.

Nevoia de baza acestora e simpla: promovare low-cost, eficienta, in multe cazuri apelandu-se chiar la tactici “de gherila” (Guerrilla Marketing). Oportunitatea vine din potentialul ridicat de performanta al acestor business-uri, dar, bugetele fiind reduse, e nevoie de multa rabdare, gandire pragmatica, abordari neconventionale si de cele mai multe ori, un strop de sclipire.

Pe langa Promocrat, am lansat si Hivemind, un instrument complex de analiza a comunitatilor din jurul paginilor de social media destinat unei piete internationale in continua crestere.

SMARK: Ce greutati intampina un tanar antreprenor in Romania?
Alex Gavril: Cei mai multi din intreprinzatorii tineri pe care ii stiu, unii fiind si clienti, intampina dificultati cand vine vorba de transmiterea viziunii catre cumparatori. De multe ori, proiectele tinerilor pleaca de la idei inovatoare, modele de business moderne, activeaza in piete emergente sau pe nise ale unor piete existente. In toate aceste cazuri, intreprinzatorii se confrunta cu aceeasi problema: lipsa increderii din partea romanilor pentru a incerca lucruri noi. Intre profilele consumatorilor romani, sunt putini inovatori si ”early adopters”. Din acest motiv, business-urile la inceput de drum trebuie sa educe pietele pe care activeaza, iar acest proces e dificil. Exemple de incercari care aduc rezultate sunt: activari neconventionale, sisteme de loializare dinamice (bazate pe elemente de joc), chiar si content marketing, cu un mare accent pe transmiterea unor informatii utile (advertoriale, infographics, white papers, prezentari de la conferinte si altele). Bineinteles, toate masurile de promovare trebuie sa fie integrate intr-o abordare holistica de promovare al carui unic scop este dezvoltarea unei relatii din care castiga atat business-ul, cat si clientul.

SMARK: Care sunt oportunitatile pe care Romania le ofera unui tanar antreprenor?
Alex Gavril: Exista o tendinta de mobilizare globala in domeniul finantarilor pentru IMM-uri. De la programe de finantare nerambursabile, concursuri cu premii in seed capital, un numar din ce in ce mai mare de Angel Investors, chiar si platforme de crowdfunding, se observa o crestere atat in numarul modalitatilor de finantare disponibile, dar mai ales in volum. Factorul esential din ecuatie, o data cu aceasta crestere, este reprezentat de alocarea eficienta a fondurilor disponibile catre proiecte sustenabile.

Asta este parerea unui tanar din generatia Y despre cum este sa fii un tanar antreprenor in Romania. Despre cat timp petrec tinerii online si in ce directie se indreapta interesele lor, urmeaza sa aflam la Romanian Youth Focus 2013.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related