Studiu Ernst & Young: Cum vad oamenii din top management marketing-ul facut prin social media

Studiu Ernst & Young: Cum vad oamenii din top management marketing-ul facut prin social media

Constantin Magdalina (Knowledge Management Officer | Market Enablement, Ernst & Young Romania) a incheiat primul panel al primei zile Brand Activation Strategy 2013 cu rezultatele unui studiu care arata ce cred reprezentanti din top management-ul unor companii prezente in Romania despre marketing-ul prin intermediul social media. Cercetarea are la baza un chestionar aplicat in perioada 22 august – 10 octombrie pe 173 de respondenti.

Cei mai multi respondenti au provenit din industria de fabricare (24%), urmata de Farmaceutice/Sanatate (12%) si Altele (12%), in principal cu venituri intre 1 si 10.000 de euro lunar (39%), din firme proprietate privata (67%), avand functii precum sef departament (39%), manager (20%) sau Director general/Presedinte/Director executiv (20%).

83% dintre respondenti sunt total de acord si de acord ca marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare este eficient si 90% sunt total de acord si de acord ca este important pentru compania lor. In ceea ce priveste folosirea retelelor de socializare pentru a promova compania in care lucreaza, 78% dintre respondenti spun ca fac asta deja si, dintre ei, 94% folosesc Facebook-ul in acest sens. Dintre cei care folosesc marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare, 52% afirma ca au adoptat strategia asta de 1-3 ani.

Timpul alocat pentru marketing prin intermediul retelelor de socializare este de 1-5 ore/saptamana pentru 54% dintre respondenti. Doar 17% aloca 6-10 ore/saptamana si 13% folosesc 11-20 de ore. Desi majoritatea covarsitoare distribuie aceasta sarcina departamentului de marketing, 5% dintre respondenti considera ca marketing-ul prin social media intra in responsabilitatea altor departamente.

In ceea ce priveste relatia cu clientii, 78% dintre respondenti folosesc retelele de socializare pentru a comunica direct cu potentialii clienti si 83% dintre cei care au raspuns folosesc social media ca pe o modalitate de a prezenta noile produse si servicii ale companiei.

Retelele de socializare sunt folosite in primul rand pentru comunicare si marketing/vanzari si apoi pentru networking, relatii cu clientii si recrutare. Urmatoarele doua motive pentru care respondentii folosesc social media sunt analiza competitiei si cercetare. In top 3 beneficii asociate utilizarii retelelor de socializare sunt cresterea expunerii pe piata, cresterea notorietatii companiei si fidelizarea clientilor si cresterea traficului.

49% dintre respondenti spun ca organizatia pe care o reprezinta posteaza in social media zilnic si 74% dintre cei care au raspuns considera ca utilitatea marketing-ului prin intermediul retelelor de socializare pentru compania lor va creste. Campaniile din retelele de socializare sunt administrate intern, spun 59% dintre respondenti, in timp ce restul declara ca prefera sa utilizeze servicii externe. In orice caz, companiile trebuie sa continue sa fie prezente in social media pentru ca asta constituie un avantaj competitiv. Sunt total de acord si de acord cu aceasta informatie 83% dintre respondenti.

Printre concluziile prezentate de Constantin Magdalina este si faptul ca marketing-ul realizat prin intermediul retelelor de socializare nu este atat de prezent la nivelul companiilor romanesti, doar 39% dintre respondenti spunand ca firmele lor au un departament dedicat. In timp ce la nivel global e vorba de 94%, doar 74% dintre respondenti spun ca firmele pe care le reprezinta se promoveaza prin retelele de socializare. 94% dintre respondentii care utilizeaza retelele de socializare spun ca folosesc Facebook (92% la nivel global), 43% utilizeaza YouTube (56% la nivel global) si 41% LinkedIn (70% la nivel global).

Brand Activation Strategy 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si s-a desfasurat pe 27 si 28 noiembrie la Hotel Ramada Majestic. Evenimentul a fost activat de VERLA, furnizori de incredere au fost ODS, iar strategi ai datelor au fost Spoon Media. Transportatorul oficial a fost Air France, iar creative food partner a fost frufru. Evenimentul a fost sustinut de 360 Revolution, Trade MediaCasa de Traduceri si Agrafa.

Despre partenerii conferintei
ODS furnizeaza incredere brandurilor. Optical Disc Solutions se remarca in piata multiplicarii industriale a discurilor optice, CD si DVD ca fiind singurul producator pe plan local si unul din cei mai mari din Europa de Est. Avand licente in domeniul productiei si securitatii informatiilor de la majoritatea autoritatilor in domeniu (Philips, CDSA, SRAC, MPEGLA, Disney, Universal etc.), ODS si-a extins domeniul de activitate si in furnizarea de servicii de print management, depozitare si expeditii, ajungand sa livreze nu doar discuri, ci incredere.

VERLA activeaza la eveniment prezentand marketerilor o selectie din solutiile sale de materiale pentru productia publicitara, pentru a le strani curiozitatea si a-i invita sa descopere solutiile de care se folosesc multe din ideile prezentate in conferinta.

Spoon, agentia de media cu 10 ani de expertiza in analiza datelor si strategie de media, prezinta cateva studii de caz despre rezultatele obtinute din optimizari in campanii de activare pe medii digitale.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Catavencii, Zumzi, IAA, UAPR, Wall Street, Best Jobs, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related