Cand trec consumatorii de la “a vedea” la “a face”. Drumul de la engagement la loialitate, aflat la Brand Activation Strategy 2013

Cand trec consumatorii de la “a vedea” la “a face”. Drumul de la engagement la loialitate, aflat la Brand Activation Strategy 2013

Cea de-a doua editie a conferintei Brand Activation Strategy, un eveniment parte din seria de conferinte SMARK KnowHow, a avut loc saptamana trecuta, la Hotel Ramada Majestic si a adus in discutie felul in care un brand creeaza o legatura pe termen lung cu consumatorii finali, prin experiente memorabile si platforme de comunicare coerente.

Prima zi a conferintei a inceput cu prezentarea Monei Opran (Saatchi & Saatchi), care sustine ca o activare de brand buna va declansa in randul consumatorilor un val atitudinal, o trecere de la “a vedea” la “a place” pana la “a face”.

Daca advertising inseamna promisiuni, activarea de brand este livrarea lucrurilor promise. Pe de o parte pentru ca inseamna materializarea brandului si a povestii lui in viata consumatorului, foarte aproape de el. Pe de alta parte, pentru ca activarea de brand poate interveni oricand pe parcursul ciclului de viata al unui brand pentru a ajuta la intarirea pozitiei in mintea consumatorilor.

Un trend in ceea ce priveste activarile de brand, observa Alex Petrescu (Geometry Global), e construirea unei campanii pornind de la o experienta pe care brandul o ofera unui singur om sau unui grup restrans. E o metoda foarte eficienta pentru ca e suficient pentru un brand sa aleaga una sau cateva persoane, atat timp cat fac parte dintr-un microunivers, si sa amplifice experimental. "Ce trebuie o activare de brand sa faca este sa-i atraga publicului atentia intr-un mod relevant. Daca doar il distreaza, experienta se transforma din activare de brand in brand entertainment”, a explicat Alex.

Lucrurile se schimba si in trade, iar pentru a tine pasul marketerii trebuie sa-si adapteze prezenta in magazine a produselor lor. Daca in 2010 oamenii se informau online si cumparau offline, in 2013 multi se informeaza offline si cumpara online. Cu toate acestea, 67,9% prefera sa cumpere in-store pentru ca pot atinge si pot testa produsele inainte, arata studiul Retail Customer Experience (AchiveGlobal, 2013). In plus, 44,1% nu vor sa astepte livrarea cumparaturilor online, iar 54,3% cred ca experienta cumparaturilor offline este mai buna decat cea online. De aceea Dana Nae Popa (pastel) a vorbit despre Retailtainment si ce pot face brandurile si retailerii pentru a crea in magazine o experienta.

Raluca Vasile (Smart Brand) a vorbit despre brandingul senzorial si despre inovatiile pe care le aduc brandurile pentru a impresiona consumatorul. Brandurile inovatoare au patru mari atribute: diferentierea, relevanta, respectul si cunoasterea. Daca un brand vrea sa fie interesant si, mai ales, iubit, el trebuie sa ii implice pe consumatori, sa comunice cu ei intr-un mod diferit, si interactiv.

Zoltan Tussai (ODS) a sustinut CD-ul atasat produselor ca un instrument de marketing eficient pentru ca acesta poate functiona ca o cheie de acces catre o platforma online, fiind un suport media care ramane in posesia consumatorului. Un CD de promovare este perceput ca avand o valoare mare si un termen de valabilitate foarte lung. In plus, are un numar mare de optiuni de ambalare si un cost scazut. Si, in ciuda faptului ca tehnologia a avansat si am putea spune ca memoria USB ar fi o alta optiune, costul ridicat al acesteia o face sa nu poata fi multiplicata la fel de usor ca un CD.

A doua zi a conferintei Brand Strategy Activation 2013 a inceput cu o serie de informatii asupra comportamentului consumatorului roman.

Lacramioara Loghin si Stefan Andrei (Exact Cercetare & Consultanta) au realizat profilul consumatorului din anul 2020. Studiile derulate de catre agentie arata ca acestia vor fi atenti, foarte constransi de timp, exigenti, informati si nostalgici fata de trecut si traditiile adevarate.

Miriam Moroianu si Catalina Laschon (Nielsen Romania) au prezentat studiul ”In bucataria romanilor. De la raft in farfurie”, cel de-al zecelea raport de cercetare realizat sub umbrela SMARK Research, care si-a propus sa investigheze aspectele comportamentale ale romanilor in ceea ce priveste alimentatia, trecand prin procesele decizionale de achizitie si asteptarile referitoare la produse.

Pentru a arata cum putem folosi datele pe care le obtinem in timp real pe parcursul derularii unei campanii incat ea sa devina mai buna, Claudia Chirilescu (Spoon Media) ne-a dat drept exemplu patru studii de caz ale unor campanii romanesti. Concluzia a fost ca orice obiectiv poate fi optimizat si depasit, atat timp cat cei care se ocupa de asta profita de datele oferite in timp real si iau decizii din mers. Nu in ultimul rand, binele devine mai bine atunci cand prejudecatile sunt lasate deoparte si actiunile luate sunt si contraintuitive.

In ultimul panel Monica Jitariuc (THE PRACTICE) a argumentat importanta existentei unor principii fundamentale atunci cand gestionam conturi de brand in social media atragand atentia ca de cele mai multe ori agentiile de comunicare din Romania ignora acest lucru chiar cand este vorba despre imaginea propriei companii.

Sorin Bechira (X3) si Daniel Gontz (Colorbitor) au vorbit despre cum pot profita brandurile la maximum de oportunitatile pe care le ofera noile tehnologii. Ecranele inteligente, senzorii de miscare si toate noile modalitati de a crea interactivitate pot ajuta la generarea de activari care transforma consumatorul in personaj principal.

Despre partenerii conferintei

ODS furnizeaza incredere brandurilor. Optical Disc Solutions se remarca in piata multiplicarii industriale a discurilor optice, CD si DVD ca fiind singurul producator pe plan local si unul din cei mai mari din Europa de Est. Avand licente in domeniul productiei si securitatii informatiilor de la majoritatea autoritatilor in domeniu (Philips, CDSA, SRAC, MPEGLA, Disney, Universal etc.), ODS si-a extins domeniul de activitate si in furnizarea de servicii de print management, depozitare si expeditii, ajungand sa livreze nu doar discuri, ci incredere.

VERLA a activat la eveniment prezentand marketerilor o selectie din solutiile sale de materiale pentru productia publicitara, pentru a le starni curiozitatea si a-i invita sa descopere solutiile de care se folosesc multe din ideile prezentate in conferinta.

Spoon, agentia de media cu 10 ani de expertiza in analiza datelor si strategie de media, a prezentat cateva studii de caz despre rezultatele obtinute din optimizari in campanii de activare pe medii digitale.

Partenerii media ai evenimentului au fost: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Catavencii, Zumzi, IAA, UAPR, Wall Street, Best Jobs, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Sectiune



Related