Cum eficientizezi promotiile in functie de tipologia barbatului din publicul tinta

Cum eficientizezi promotiile in functie de tipologia barbatului din publicul tinta

Barbatul este un consumator neglijat de industria de research, considerand ca femeile sunt principalul factor de decizie in cazul multor categorii de consum, dar si in multe aspecte din viata de zi cu zi. Dar ce face insa barbatul odata ajuns in magazin? Cat de receptiv este el la promotiile prin care brandurile vor sa-l determine sa cumpere un pachet promotional de iaurt si poate sa incerce unul diferit, sa cumpere o bere noua si o bucatica de salam prezentat de o hostessa draguta sau sa mai puna mana pe ceva odata ajuns la rand la casa de marcat? In cele ce urmeaza aflam cat de receptivi sunt barbatii din Romania la promotii in functie de locul in care acestea sunt semnalate in magazin si ce promotii sunt mai atragatoare in functie de profilul demografic si psihografic al consumatorului de sex masculin. Informatiile sunt extrase din studiul “Barbatul de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group sub umbrela SMARK Research, ce vorbeste despre atitudinile, comportamentul, consumul, stilul de viata si felul in care se raporteaza la branduri si shopping barbatii romani.

Asadar, bucurestenii sunt mai receptivi la promotiile care ii intampina la casa, pe care nu doar ca le observa, ci si reactioneaza la ele cumparand produsele promovate. De cealalta parte, barbatii din centrul si vestul tarii sunt mai atrasi de promotiile din interiorul magazinului. In restul tarii, barbatii nu sunt orientati intr-o directie sau alta: nu imbratiseaza cu fanatism promotiile, dar nici nu le evita.

Daca ii privim pe segmente de varsta, vedem ca barbatii intre 30 si 39 de ani acorda mai multa atentie promotiilor de la casa, iar cei aflati in intervalul 40-55 de ani observa predominant promotiile din interiorul magazinului. De cealalta parte insa, barbatii tineri (20-29 de ani) manifesta o lipsa de interes fata de promotiile derulate de branduri in magazine, indiferent de locul in care sunt amplasate.

Cum arata insa barbatii care manifesta cea mai mare receptivitate la promotii? Din raportul de cercetare aflam ca ei sunt mai dependenti de tehnologie decat ceilalti, ea fiind parte din viata lor. In plus, foarte multi din ei au conexiune la internet pe telefon. Acesti reprezentanti ai sexului masculin se uita la televizor la aproape orice, nefiind orientati in mod special spre un anumit subiect, si privesc reclamele pragmatic, spunand ca trebuie sa le dea informatii despre produse. Barbatii receptivi la promotii considera ca sunt creativi, independenti, inteligenti sau rationali si mai responsabili, si sunt cei care isi spun parerea si decid pentru achizitionarea de produse de larg consum (cafea, bauturi racoritoare si alcoolice, cereale, dulciuri, produce proaspete si de fast-food) si nu numai. Decizia finala le apartine si in ceea ce priveste destinatia vacantelor si carateristicile unei masini care urmeaza a fi achizitionata.

Daca am aflat care sunt caracteristicile barbatilor mai receptivi la promotii, unde trebuie comunicate ele pentru a-i atrage? Daca este vorba de achizitionarea de produse alimentare la oferta, orice material sau canal publicitar, de la pliante pana la TV, este atent studiat si luat in considerare de catre acesti barbati. In plus, atunci cand isi propun sa cumpere electronice si tehnologie cauta atat online, cat si offline, fara a neglija insa sfaturile prietenilor, pe care ii intreaba despre ofertele promotionale pe care le cunosc. Internetul si prietenii sunt principalele surse de informatie si daca vorbim despre achizitionarea unei vacante sau calatorii, fara a neglija totusi revistele de specialitate in care sunt prezentate astfel de oferte.

Raportul de cercetare “Barbatul de la arc la shopping cart” a identificat 7 tipologii masculine pentru care a obtinut un profil pshiografic complet. Aflam care sunt valorile, interesele, activitatile barbatiilor, atitudinea si comportamentul lor fata de o diversitate de situatii care fac parte din viata de zi cu zi, precum si comportamentul de consum a multor categorii de produse (de la produse de larg consum, pana la produse din domeniul tehnologiei). Iata cateva exemple: cum se raporteaza fata de ingrijirea personala, cum se distreaza, gradul lor de implicare in cresterea copiilor, cum privesc nutritia si cum isi ingrijesc sanatatea, interesul fata de articolele vestimentare si moda, cum se implica in prepararea masei si cumparaturile facute pentru familie, care sunt bauturile pe care le consuma, fumeaza sau nu, atitudinea fata de reclame si sponsori si multe alte subiecte.

In plus, studiul prezinta si cum vad aceste 7 tipuri de barbati promotiile. Doua dintre ele sunt optimistul si empiricul. Primul observa in majoritatea cazurilor promotiile, indiferent de locul in care sunt amplasate, insa cumpara numai din interiorul magazinului, aratand ca reuseste sa-si gestioneze bugetul asa cum si-a propus, fara sa cedeze impulsului de a achizitiona si pe ultima suta de metri. De cealalta parte, pentru empiric nu conteaza daca promotiile sunt pentru lucruri mici sau mari, la raft sau langa casa de marcat, cat timp el simte ca iese in castig.

Despre toate cele 7 tipologii masculine, devoratorul, responsabilul, exploratorul, refractarul, atemporalul, optimistul si empiricul, aflati din raportul de cercetare “Barbatul de la arc la shopping cart”.

Raportul se adreseaza oamenilor de marketing, fiind extrem de util companiilor care doresc sa-si valideze strategiile actuale, precum si celor care intentioneaza sa dezvolte produse noi adresate barbatilor.

Materialul pune accentul pe realitatea socio-economica, evidentiind trenduri in diferite categorii de produse determinate de evolutia unor alte categorii (de exemplu cresterea cheltuielilor de vacanta pe fondul scaderii consumului de bauturi premium, tigari etc.) si oferind raspunsuri despre valorile, perceptiile si obiceiurile barbatilor romani.

Barbatul – de la arc la shopping cart” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related