Tipologii de barbati, in SUA si in Romania

Tipologii de barbati, in SUA si in Romania

Daymon Worldwide a lansat la sfarsitul anului 2013 studiul "Men on a Mission", care identifica sase tipuri de barbati pe baza atitudinilor fata de rolurile de gen si a preferintelor acestora in ceea ce priveste gatitul si cumparaturile pentru gospodarie, pe care toti le vad ca pe o misiune ce trebuie indeplinita.

Barbatul traditional are tabieturile lui si ar vrea sa intoarca roata spre roluri de gen mai traditionale. Este fan al gatitului in casa, dar considera ca femeia este cea care ar trebui sa se ocupe de asta.

Barbatul modern crede in egalitatea dintre femei si barbati si participa cu placere la activitatile casnice si la gatit. Prefera mancarea gatita in casa, si ar prefera mai degraba sa fie ei cei care gatesc.

Barbatul primitiv face parte dintr-un grup mai in varsta de barbati, care se considera sexul dominant si crede ca s-ar descurca mai bine cu gatitul si cumparaturile in comparatie cu partenerele lor.

Barbatul confuz este de parere ca femeile ar trebui sa se ocupe de gatit si curatenie, dar in acelasi timp nu vrea sa jigneasca femeile si incearca sa le multumeasca. Acesti barbati se lupta cu identitatea lor si incearca sa nu-si arate partea feminina.

Barbatul rafinat este educat, cu un venit mai ridicat. Se aseamana destul de mult cu Barbatul modern, pentru ca si ei cred in egalitatea dintre sexe, isi sustin partenera si ajuta la treburile casnice. Acestia sunt mai implicati in realizarea cumparaturilor si aleg produse de calitate.

Barbatul huiduit este asemanator cu barbatul confuz, si ar face orice pentru a evita conflictul, supunandu-se vointei femeii din viata lor. Crede in egalitatea dintre sexe, in impartirea treburilor casnice si nu ii e teama sa-si arate latura feminina.

In Romania, studiul “Barbatul de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group sub umbrela SMARK Research, a identificat 7 segmente de barbati, cu o diferentiere destul de clara intre grupele tinere si cele in varsta.

Din grupul barbatilor tineri (20-39 de ani) fac parte devoratorii, responsabilii, empiricii si exploratorii.

Devoratorul este creativ, plin de energie si implicare, dornic mereu de experiente noi.

Responsabilul este deschis la nou, dar dintr-o perspectiva sigura. Face eforturi pentru a se perfectiona continuu si este increzator in sansele lui de reusita.

Empiricul este optimist si crede ca situatia lui materiala se va imbunatati in timp. Isi doreste in primul rand o viata confortabila, adica bunastare materiala.

Exploratorul este sociabil, ii place sa incerce lucruri noi si sa participe la propria dezvoltare personala si profesionala.

Barbatii maturi (40-65 de ani) se impart in optimisti, refractari si atemporali.

Optimistul prefera viata linistita, fara surprize.

Refractarului ii place mai degraba sa stea in banca lui decat sa experimenteze, sa incerce sau sa cunoasca lucruri noi.

Atemporalul nu se considera ambitios si, desi nu e foarte multumit de el, prefera lucrurile si activitatile binecunoscute.

Mai multe despre tipologiile de barbati de la noi din tara, stilul de viata, preferintele lor si obiceiurile de cumparare puteti citi in raportul "Barbatul – de la arc la shopping cart”.

"Barbatul – de la arc la shopping cart” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse Group este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related