Cumparaturile online castiga teren in influentarea deciziilor barbatilor tineri

Cumparaturile online castiga teren in influentarea deciziilor barbatilor tineri

Un studiu Google din 2012 ne arata ca barbatii intre 18 si 34 de ani petrec cel mai mult timp online si se bazeaza in primul rand pe internet pentru a se informa si a lua decizii in ceea ce priveste achizitionarea de noi produse.

Internetul se afla in top atunci cand vine vorba de surse preferate pentru aflarea de informatii cu privire la diverse produse si servicii (91%), urmata de prieteni, rude, colegi (71%), TV (65%), parinti (42%) si sotie sau prietena (38%).

Barbatii folosesc preponderent Internetul in toate fazele procesului de cumparare: documentare: 56% (fata 64% pentru TV), familiarizare: 57% (fata de 33% pentru TV), reflectare: 61% (fata de 27% pentru TV), selectie: 58% (fata de 14% pentru TV) si loializare: 47% (fata de 16% pentru TV). Ei sunt conectati la internet: 58% dintre ei cauta informatii, iar 48% fac cumparaturi sau platesc facturi.

Barbatii tineri romani sunt de asemenea adepti ai cumparaturilor online. Raportul de cercetare “Barbatul de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group sub umbrela SMARK Research, a identificat trei segmente in care se regasesc tinerii barbati din Romania Devoratori, pe care ii energizeaza experientele noi, Responsabili, carora le place sa riste, dar intr-un mod controlat, si Exploratori, carora le place sa exploreze noi teritorii.

Devoratorii sunt oameni ai tehnologiei, utilizatori frecventi de internet, atat acasa, cat si la serviciu. Il folosesc pentru stiri, download de aplicatii si filme sau muzica, tranzactii bancare online, cumparaturi online – in special haine.

Exploratorii folosesc internetul ca sursa de informare si achizitionare pentru: calatorii, haine, produse cosmetice, tehnologie/electronice, obiecte pentru casa sau produse pentru copii. Acestia fac tranzactii online si nu au rezerve privind securitatea acestora. Folosesc internetul pentru informatii despre produse,servicii, pentru tranzactii bancare si cumparaturi.

Utilizatori de Internet in totalitate, responsabilii il folosesc pentru shopping, download de programe, chat (Facebook si platforme similare), dar si pentru a afla ultimele stiri si a se informa despre sport, calatorii, sanatate, business, canale TV, inclusiv pentru tranzactii bancare.

Mai multe despre tipologiile de barbati de la noi din tara, stilul de viata, preferintele lor si obiceiurile de cumparare puteti citi in raportul “Barbatul de la arc la shopping cart”.

Studiul “Barbatul de la arc la shopping cart” include 7 segmente de barbati si, pe langa informatii despre comportamentul de cumparare online al acestora, include date despre stilul lor de viata, valori, preferinte, atitudinea fata de tehnologie, branduri, reclame sau sponsori.

"Barbatul – de la arc la shopping cart” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse Group este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related