[LIVE TEXT] Promotions Now 2014: Eficientizarea promotiei in trade, online si HoReCa

[LIVE TEXT] Promotions Now 2014: Eficientizarea promotiei in trade, online si HoReCa

Deschidem cea de a doua zi de Promotions Now 2014 cu un panel in care se discuta despre modurile prin care o promotie poate fi eficientizata in trade, online si HoReCa. Ii vom asculta pe Adina Andrei (Director Achizitii FMCG, Carrefour Romania), Lucia Ciuca (Marketing Director, eMag), Cezar Ioan (Owner, vinul.ro) si Dan Burlacu (Consultant, Ascendis).

Incepem cu Lucia Ciuca care va discuta despre modul in care se fac promotiile la emag.ro. "In retail se fac promotii pe steroizi, tot timpul". Prezentarea ei urmareste cinci puncte:

Mesajul e cel mai important. Trebuie spus scurt, ca pe Twitter, nu trebuie lungit.

Cand ai reduceri prea mari, nu o sa functioneze si a doua oara. 

Trebuie sa fie amuzanta. Aici Lucia a dat exemplu o promotie emag, "Slot Machine", unde utilizatorii se pot juca la "pacanele" pe site. Promotia a atras zeci de mii de utilizatori doar in prima zi. 

Daca nu cresc vanzarile, toate celelalte puncte de mai sus se anuleaza. Scopul promotiilor e sa creasca vanzarile, daca nu reusesc asta, sunt inutile.

Din perspectiva retailer-ului, Adina Andrei crede ca cele mai eficiente promotii sunt cele care se adreseaza nevoilor clientilor. Cand cei de la Carrefour fac promotii, aleg produse de care sunt interesati foarte multi consumatori.

Un alt criteriu pentru alegerea promotiilor este elasticitatea: o promotie poate atrage clienti noi daca este gandita corect.

Si sezonabilitatea produsului este relevanta pentru promotii. Nu faceti promotii la inghetata iarna, sau la calorifere vara.

Frecventa promotiilor: perioadele trebuie sa fie scurte, de o saptamana, pentru a nu plictisi consumatorul.

Un ultim criteriu: cantitatea produsului la promotie. Nimic nu e mai frustrant pentru un client decat sa vina in magazin pentru o promotie si sa nu mai gaseasca produsul acolo. Un client nemultumit transmite altor 7 clienti nemultumirea sa. 

Cezar Ioan: "Eu functionez intr-o lume de nisa, a vinurilor. Eu trebuie sa conving omul sa cumpere ceva ce nu stie ca vrea".

Cezar da un exemplu de promotie pe care a facut-o pentru vinul rose. A convins zece restaurante sa gazduiasca in lista de preturi si acest fel de vin. Noutatea: se gaseau si la pahar, nu numai la sticla. Vanzarile au crescut pentru acest produs, iar restaurantele respective au inceput sa comande mai multe tipuri de vin.

Nu intotdeauna o promotie inseamna discount de pret, ci poate insemna si o selectie a unor anumite produse. 

Discutia e preluata de Dan Burlacu. Acesta intreaba publicul daca stie cate mesaje comerciale primeste un roman zilnic? Raspunsul: 3000. Din acestea, doar 3 ne raman in minte, cele care se intersecteaza cu interesele noastre.

Pentru marketeri, intrebarea nu mai e "Cum pot sa intru in mintea consumatorului?", ci "Cum pot sa fiu invitat in mintea consumatorului?".

A inceput o discutie despre experienta pe care o ofera retalierii in cadrul promotiilor. Lucia Ciuca spune ca acest aspect face diferenta si e foarte importanta. Concurenta creste nevoia de a te diferentia in promotii si de a oferi experiente creative.

Ca sa ofere o experienta, o campanie promotionala trebuie sa fie 360: nu e suficient doar un singur canal. 

Foarte important pentru retail: creste mult mobile-ul, se va schimba felul in care facem cumparaturi, iar fiecare retailer poate duce piata in directia potrivita. 

Adina Andrei spune ca, pentru Carrefour, experienta de cumparare e una dintre preocuparile de baza. De-a lungul timpului, echipa de la Carrefour a observat cateva puncte cheie pe care trebuie sa le urmareasca ca sa imbunatateasca acest aspect: clientul vrea sa gaseasca produsele si promotiile, sa gaseasca marfa aranjata intr-o anumita logica si vrea sa fie surprins de noutate. 

Cezar Ioan spune ca, in cazul magazinelor mici, nu functioneaza aceeasi strategie ca la magazinele mari. Cele mici nu isi permit sa faca experimente ca cele mari, pentru ca pierd foarte mult.

Dan Burlacu intreaba invitatii: considerati ca o promotie cu promoteri perfecti care genereaza out of stock e un succes sau o problema?

Lucia Ciuca: "E un mit, o promotie care genereaza asa ceva nu e un succes".

Adina Andrei: "Pierzi bani si clienti daca se intampla asa ceva".

Promotions Now 2014 este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului este AdProduction. Promotions Now 2014 este powered by Edenred.

AdProduction fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.

Edenred Romania concepe si administreaza solutii care imbunatatesc eficienta organizatiilor si maresc puterea de cumparare a salariatilor. Garantand utilizarea fondurilor strict cu scopul pentru care au fost alocate, Edenred este lider national si mondial in tichete de servicii preplatite.

Creative food partner este frufru. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related