De ce sa-ti scoti perechea de cojones din dulapul in care ai ascuns-o cand ai inceput sa avansezi in cariera

De ce sa-ti scoti perechea de cojones din dulapul in care ai ascuns-o cand ai inceput sa avansezi in cariera
Facebook.com/beyonce

M-am uitat mereu cu jind la puterea lui Richard Branson, personalitate care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Admir Oreo pentru un stunt micut de la Super Bowl XLVII de care o sa-mi amintesc mult timp de acum inainte si in legatura cu care ma va macina mereu regretul ca n-am fost una din rotitele care a participat la el. Imi voi dori mereu sa lucrez la Red Bull si sa pun in aplicare strategiile de comunitate care sa-mi ridice nivelul de adrenalina din corp si mandria ca am vazut live unul din cadrele la care ma tot uit pe You Tube. As vrea sa am un alter-ego Sasha Fierce si sa fiu Beyonce care ridica masele in picioare cu soldurile ei care nu trec printr-un inel standard.

Ce au toate brandurile astea in comun? TUPEU! Tupeul de a alege drumuri nebatatorite de altii, de a-si risca jobul sau pozitia pe piata pentru a face lucrurile in care cred. Si, nu in ultimul rand, tupeul de a creste corect o comunitate care nu a ezitat sa se revanseze. Vedeti mai jos cateva exemple. Mai multe, la Brands & Communities 2014 pe 7 si pe 8 mai.

Cum a schimbat Beyonce marketingul muzical

La finalul anului trecut tot internetul a explodat in momentul in care Beyonce si-a lansat noul album. Nu pentru ca ar fi fost cine stie ce productie mult asteptata (neaparat), ci pentru ca Beyonce a schimbat regulile marketingului muzical lansandu-si albumul fara marele tam-tam de PR si publicitate ce include conferinte de presa, reclame la TV sau billboard-uri. Artista s-a folosit de comunitatea ei de fani si nu a facut decat sa posteze pe Instagram un scurt clip de cateva secunde. O sa spuneti ca da, dar Beyonce are 8 milioane de followers pe Instagram si sta in varful unui imperiu construit alaturi de Jay Z, dar tocmai pozitia din varf e cea vinovata de cele mai multe ori de lipsa curajului – de ce sa risti sa cazi cand poti sa mergi la sigur?


Sursa foto: Facebook

Ce-a reusit Queen B cu aceasta death spiral  in plan muzical? Sa utilizeze la maxim comunitatea ei de fani, sa genereze free buzz in jurul lansarii albumului din partea presei socate, sa vanda 830.000 de exemplare in toata lumea in doar 3 zile de la lansare facand ca albumul sa aiba cele mai rapide vanzari pe iTunes wordwide. Ca sa aveti imaginea completa: Lady Gaga a petrecut aproape un an intreg facand teasing pentru lansarea noului ei album de la finalul anului trecut, a cheltuit milioane de dolari pentru advertising pe autobuze si in statii de autobuze, billboard-uri si doua pop-up store-uri in New York si Los Angeles si nu a reusit sa vanda decat 300.000 de exemplare in 2 saptamani.

Nu stiu daca miscarea Sashei Fierce poate fi replicata, dar mi-a ridicat standardele pentru marketingul muzical. As vrea sa vad cu ce ne va soca in viitor.

Good talk with The Good Wife

In urma cu doua saptamani m-am intristat sa aflu (de pe Facebook) ca Will Gardner, personajul din serialul The Good Wife, interpretat de Josh Charles, paraseste serialul. Firul narativ al episodului cu pricina urmareste moartea personajului, care a cauzat o mare deceptie in randul fanilor. Pentru a evita o potentiala criza de imagine, CBC se adapteaza mediului in care comunitatea de fani face cel mai mare buzz si are curajul sa o scoata pe Julianna Margulies (actrita care o interpreteaza pe Alicia Florick, personajul principal) la inaintare sa raspunda intrebarilor fanilor pe Facebook.

#RoastJoffrey

Sa nu uitam nici de Game of Thrones, serialul care a provocat revolta fanilor pe Facebook anul trecut atunci cand a Red Wedding aparut. As vrea sa-l vad pe cel care a reusit cumva sa se tina departe de spoilere pana la vizionarea episodului. Nu de alta, dar nu cred ca exista retea de socializare care sa nu vuiasca in legatura cu varsarea de sange din episodul care incheia sezonul. Si, pentru ca pauza de cateva luni dintre sezoane poate duce la pierderea unui numar important de fani (cui ii place sa astepte?), HBO, producatorul serialului, a iesit putin din tipare folosindu-se de faima unuia dintre personaje. Pentru cei care nu ati urmarit povestea, personajul Joffrey Baratheon, conducatorul celor Sapte Regate, e considerat cel mai antipatic personaj de televiziune. Starnind sentimente puternice, HBO si agentia 360i au decis sa tina comunitatea de fani aproape in perioada de asteptare lansand o campanie de colectare de mesaje de ura la adresa regelui pe RoastJoffrey.com. Au apelat la celebritati si la branduri care sa posteze pe Twitter mesaje precum “Lastly, King Joffrey finally found the cure for his parents' incestual desires: himself” folosind #roastjoffrey.

Eu sunt Avanpost Radio Guerrilla

Nu pot sa nu ma gandesc si la Radio Guerrilla, care a sustinut mereu ca nu vrea sa se adreseze maselor, mandrindu-se cu faptul ca nu ocupa primul loc in topul audientei radiourilor din Romania. A reusit sa-si faca publicul sa se simta special, iar el a raspuns atunci cand a fost nevoie. Oare cum s-a simti Adrian Popescu (Director de Marketing si PR, Radio Guerrilla) atunci cand a vazut miscarea de sustinere oferita de fanii de pe Facebook in contextul in care CNA a retras toate licentele audiovizuale ale postului? Multi dintre ei si-au afirmat public calitatea de Avanpost Radio Guerrilla schimbandu-si poza de profil.

Acestea sunt doar cateva exemple de curaj din partea unor branduri care au stiut cum sa comunice cu fanii si care, cel mai probabil, reusesc sa ajunga si la obiectivele de business.

Asa ca, din perspectiva mea, marketerii trebuie sa fure putin din mentalitatea antreprenorilor care isi asuma riscuri si iau decizii din pasiune si, poate, ghidate mai putin de obiectivele de business pe termen scurt. Asa ca scoate-ti perechea de cojones din dulap, unde ai ascuns-o in momentul in care ai inceput sa avansezi in cariera, asuma-ti riscuri, invata sa construiesti comunitati sub forma unor casute confortabile si nu a unor palate poleite cu aur din care tu ocupi doar camera din spate. Gandeste-te la ce poti sa oferi intai comunitatii si beneficiile vor veni, gandeste-te ca o comunitate nu inseamna doar vanzari mai mari, ci sustinerea brandului in momentele cele mai dificile si accepta ca sunt mereu lucruri noi de invatat.

Si, daca tot vorbim de dezvoltare, vino la Brands & Communities 2014 pe 7 si 8 mai unde vom dezbate subiectul comunitatilor de brand, si de angajati, dar si de consumatori. Pana pe 16 aprilie beneficiezi si de un discount de early bird, de 20%. Detalii despre speakerii confirmati pana acum, inscriere si program gasesti pe site-ul evenimentului.

Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.

Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Sectiune



Related