Mai e ceva de invatat despre comunitati? Intotdeauna

Mai e ceva de invatat despre comunitati? Intotdeauna

Nu mai e mult pana mergem la a treia editie a conferintei Brands & Communities, organizata de SMARK KnowHow. Pe 7 si 8 mai, 25 de speakeri cu experienta ne vor prezenta perspectivele lor asupra crearii si mentinerii unei comunitati de brand. Tema noii editii este, asadar, "From Groups to Groupies" si este de interes pentru toti cei care vor sa invete nu numai despre transformarile prin care trebuie sa treaca un grup dezlanat de indivizi pentru a se putea numi comunitate, ci mai ales despre modul in care comunitatile online si offline, interne (angajati, colaboratori) si externe (consumatori, cumparatori), devin relevante pentru obiectivele si strategiile de business.

Pentru mai multe informatii despre speakerii confirmati pana acum, program si inscriere, te poti indrepta catre site-ul evenimentului. Si inca ceva: daca te inscrii pana pe 16 aprilie, beneficiezi de un discount de early bird de 20%.

Si, pentru a veni in intampinarea eventualelor curiozitati, va oferim mai jos recapitularea unor idei interesante prezentate in 2013 la Brands & Communities – "Grow Your Audience", urmand ca anul acesta sa aprofundam subiectul pe mai multe directii.

Definitia de la care am plecat anul trecut spunea ca o comunitate este generata de o pasiune, un obiectiv sau o nevoie comuna, este supusa de obicei unei ierarhii si ofera membrilor sai acces la experientele celorlati, informatii si ocazii de libera exprimare relevante pentru ei. Deducem de aici ca simplul numar de fani pe Facebook, oricat de masiv si in crestere ar fi, nu echivaleaza neaparat cu o comunitate, ci chiar e departe de aceasta definitie. In 2014, panelul introductiv in notiunea de comunitate ni-i aduce pe Vintila Mihailescu (Seful Catedrei de Sociologie a Facultatii de Stiinte Politice, SNSPA), care ne va oferi o perspectiva sociologica extinsa asupra ideii de comunitate. Si tot in primul panel, le vom asculta pe Semida Duriga (Group Creative Director, Publicis Groupe) si Dana Pascu (Senior Strategic Planner, Publicis Groupe) pe tema transhumantei comunitatilor.

In continuare, introducem componenta brandului. Stim din prezentarile din 2013 ca brandurile pot intra in ecuatia mentionata mai sus oferind nucleul de la care se poate porni si sustine pe termen lung o comunitate. Succesul real al acestei initiative se poate vedea in gradul de functionalitate al comunitatii dupa ce brandul nu mai este un liant direct intre acei oameni. Completand primul panel din 2014, Cosmin Nae (Executive Director, Quantix Marketing Consulting) va aduce un prim factor concret in formula crearii unei comunitati - anume, sportul ca o oportunitate in care brandurile se pot implica activ in dinamica de comunitate.

Cu referire la modalitatile in care un brand se poate remarca in calitate de "conductor" al unei comunitati, am descoperit anul trecut 4 principali factori de succes:

1. Identificarea unei probleme cotidiene si solutionarea ei
2. Crearea unui cadru de comunicare eficient
3. Potentiala plus valoare oferita comunitatii (prin entertainment)
4. Incurajarea userilor din mediul digital de a-si crea propriile comunitati

Beneficiile percepute de oameni in legatura cu apartenenta la o comunitate, arata un studiu realizat de WeBuzz impreuna cu eResearch Corp, vin in continuarea celor 4 factori si se refera la accesul la informatii credibile despre produse sau servicii (provenite direct de la sursa – brandul), la interactiunea cu alti membri ai comunitatii, valoarea eventualelor premii oferite strict in cadrul comunitatii sau posibilitatea de a avansa intr-o ierarhie stabilita de respectiva comunitate.

In 2014, abordam problema din unghiuri specifice offline - online, astfel ca vom discuta cu Alexandru Eftinoiu (Online Project Manager, MARKS Digital), Claudia Chirilescu (Owner, Spoon Media) si Mihai Gurei (Managing Partner, Intro) despre activari de brand in offline care creeaza comunitati.

Apoi, i-am invitat pe Daniel Dobrin (Copywriter, McCann Erickson Romania), Luciana Duma (Strategic Planner, McCann Erickson Romania) si Raluca Kisescu (Senior Manager Commercial Marketing, AVON)  sa ne vorbeasca despre metodele prin care sa mentii o comunitate implicata pe termen lung, astfel incat mesajul sa patrunda pana in grupurile de consumatori neafiliati.

Am mentionat ceva mai sus ca succesul unei comunitati de brand e dat de gradul ei de independenta. Pana acolo, insa, avem alte elemente prin care putem "verifica" succesul unei comunitati, cum ar fi feedback-ul primit rapid si gratuit de la consumatori activi si potentiali deopotriva, capacitatea de a genera idei utilizabile in planurile de business sau comunicare ale brandului sau transformarea comunitatii si membrilor sai in ambasadori ai brandului, activi in cadrul altor grupuri din care fac parte.

Si ca tot vorbim de ambasadori de brand, anul trecut, reprezentantii Samsung si Microsoft ne-au povestit ca au preferat sa aleaga endorseri din randul consumatorilor obisnuiti - implicati in programe si comunitati de testare a celor mai noi produse - in detrimentul optiunii de a apela la celebrity endorsements.

In 2014, mergem o idee mai in profunzime si vorbim cu Andrei Ion (Managing Director, SHL Romania) si Dan Petre (Managing Partner, D&D Research) intr-un panel dedicat comunitatilor interne si cum angajatii unei companii pot deveni ei insisi ambasadori de brand.

Cei mentionati mai sus sunt doar cativa dintre cei 25 de speakeri care vor participa la editia 2014 a conferintei Brands & Communities – "From Groups To Groupies".

Ca o concluzie, iti spunem ca ideile de anul trecut vor reprezenta un punct de pornire pentru conferinta din 2014, lista subiectelor atinse fiind mult mai diversificata si oferind o imagine de ansamblu asupra fenomenului comunitatilor, care ia amploare si devine din ce in ce mai relevant pentru planurile de business ale marilor branduri atat locale, cat si internationale. Pentru a nu pierde discutiile din acest an, te invitam sa te inscrii si te asteptam la eveniment.

Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.

Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Marks

Marks este un nou tip de echipa, iar fondatorii Marks sunt specialisti care vin atat din “lumea clientului”, cat si din “lumea agentiilor”; specialisti in domenii diferite –... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related