4 milioane de euro alocati de Petrom in 2013 pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania

4 milioane de euro alocati de Petrom in 2013 pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania

Pentru al 6-lea an consecutiv, Petrom lanseaza Raportul de Implicare in Comunitate. In 2013, compania a continuat sa sustina societatea civila din Romania sa dezvolte parteneriate cu autoritatile locale pentru dezvoltarea comunitatilor, sa implice angajatii ca voluntari in
problemele comunitatilor si sa ii sustina pe antreprenorii dornici sa isi realizeze visele.

”Raportul de implicare in comunitate Petrom spune povestile oamenilor din spatele rezultatelor. Ei sunt acei romani curajosi care au spus ”Se poate!” unei tari mai bune, prin implicare. Alaturi de ei vom continua sa dezvoltam proiecte pentru Romania si sa incercam, astfel, sa facem din ea o tara mai buna, in fiecare zi!”, declara Mariana Gheorghe, Director General Executiv Petrom.

Spiritul antreprenorial a fost nucleul care a ghidat toate initiativele Petrom din sfera implicarii in comunitate. Anul trecut, compania a lansat ”Fabricat in Tara lui Andrei”, cea mai mare competitie de afaceri sociale din Romania care a premiat, dupa un amplu proces de selectie si formare, 10 afaceri sociale care se transforma anul acesta in business-uri functionale cu ajutorul unui sprijin total de 350.000 de Euro si consultanta specializata. Afacerile vor genera aproximativ 50 de locuri de munca in comunitatile operationale Petrom.

”Ceea ce ma bucura pe mine este ca acest proiect este incorporat si in restul activitatilor Petrom, nu e doar un parteneriat clasic de finantare. Dincolo de banii pe care-i dau, am observat si ne bucuram foarte tare ca pun la bataie si alte resurse: capitalul lor social de contacte, expertiza lor ca profesionisti sau facilitarea unor contracte de vanzari”, spune Zoltan Berezcki, Director NESsT Romania, partener strategic al Petrom in competitia ”Fabricat in Tara lui Andrei”.

Educatie
Si pentru ca antreprenoriatul se invata, domeniul Educatiei a stat si el sub acest semn in 2013. Astfel, peste 12.000 de elevi, 400 profesori, 166 de reprezentanti ai autoritatilor locale si membri ai comunitatilor au participat la cursuri de formare si instruire in educatie antreprenoriala, surse alternative de finantare, management de proiect si comunicare, prin parteneriate derulate cu organizatii precum KPMG, Junior Achievement Romania, Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile.

”Petrom nu s-a implicat doar prin sustinerea financiara a programelor, ci si prin voluntarii prezenti atat la clasa, cat si in mediul online. In acest fel s-a marit gradul de responsabilizare sociala si s-a asigurat mai usor continuitatea participarii la sustinerea proiectelor din comunitatile locale in viitor”, declara Stefania Popp, CEO Junior Achievement – Young Enterprise Romania.

In plus, peste 650 de elevi au urmat cursurile de leadership si dezvoltare personala desfasurate alaturi de parteneri precum Fundatia Leaders, Asociatia Aspire si Asociatia Clubul Liderii Mileniului Trei, iar 7.500 de persoane au beneficiat de cursuri de preventie si siguranta derulate in parteneriat cu Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta si organizatia Habitat for Humanity.

Dezvoltare comunitara
Compania a venit in sprijinul persoanelor din comunitatile in care isi desfasoara activitatea prin implementarea unor proiecte ce au raspuns direct nevoilor locale. 31 de proiecte pentru dezvoltare comunitara au fost finantate pentru implementare in competitiile de proiecte ”Scoala lui Andrei” si ”Idei din Tara lui Andrei”, iar 24 de comunitati au beneficiat de modernizarea infrastructurii locale (reabilitarea centrelor comunitare, a spatiilor de joaca, a sistemelor de apa potabila etc). Compania a contribuit si la dezvoltarea capacitatii infrastructurii medicale pentru 10 institutii de sanatate.

Protectia mediului
Implicarea Petrom in comunitate a constat si in sprijinirea proiectelor de mediu: plantari, ecologizari, dar si proiecte inovative de reciclare sau turism montan pe bicicleta. De asemenea, angajatii Petrom, prin implicarea lor voluntara, au contribuit activ la sustinerea societatii
civile, peste 1.500 de angajati fiind voluntari in diverse proiecte, in timp ce aproximativ 1.600 au redirectionat 2% din impozitul pe venit catre 137 de organizatii non-guvernamentale.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related