Tomato, tomahto – nu si cand e vorba de gelato versus inghetata

Tomato, tomahto – nu si cand e vorba de gelato versus inghetata
FOTO: tales.ro pentru WEDMAG

Experientele anterioare la vitrinele de inghetata au inceput cu “Ce va pun?” in loc de “Buna ziua” si cu “Urmatorul” in loc de “Multumesc”. Asa ca si la barul Gelato D’Amore, instalat la ADfel 2014, am venit pregatita sa spun direct ce vreau si cu banii gata numarati in mana. Am ramas insa la o poveste de 10 minute cu Angelo Popa, unul dintre parteneri, care se ocupa si de servire, timp in care mi-au transpirat bancnotele in mana. M-am gandit apoi ca e normal ca asociatii sa vrea ca orice client sa traiasca experienta asa cum a fost ea gandita de la inceput, dar acelasi lucru s-a intamplat si in seara urmatoare, in care m-a servit un baiat de 20 de ani care era barman in restul timpului.

Partenerul lui Angelo Popa in acest business e George Balan. La 46 de ani, George a lucrat pentru multinationale ca Mars, BDG, Cardinal Motors, dupa care si-a dorit sa devina antreprenor. Nu a mers totul ca uns, cum sunt cele mai multe povesti de business care ajung in presa. Pana sa lanseze Gelato D’Amore, acum 2 ani, a trecut prin doua parteneriate si afaceri esuate, incheiate cu dezamagiri care isi pun amprenta in discursul lui de azi. E foarte recunoscator ca l-a reintalnit, la 20 de ani dupa terminarea liceului, pe Angelo Popa, pe care il descrie ca pe un om autentic, harnic, receptiv, onest si daruit. Impreuna lucreaza la tot ce tine de businessul Gelato D’Amore, de la strategie, vanzari, productie si pana la carat vitrine, mai putin la partea tehnica si financiara, unde maestru de ceremonii e Angelo.

Cinci minute din cele zece in care am discutat la ADfel au fost despre diferentele dintre gelato si inghetata. Gelato nu suna doar mai pretentios si mai italieneste, ca atunci cand tii degetele de la mana stranse in fata si te joci spunand bella ragazza, va bene, mi casa es tu casa. Asa cum explica George Balan, deosebirile tin de prospetime (gelato e un produs facut unde si cand e servit), cantitatea de aer (40% in inghetata, 9-12% la gelato), grasimi (20% grasimi vegetale la inghetata, mai mult la gelato pentru ca isi extrage grasimile din compozitia de lapte si smantana de ferma), ingrediente (inghetata are arome, gelato are doar lapte, smantana si fruct, in proportie de 50-60%), cremozitate, gust si aspect.

De la sublinierea diferentelor a pornit si numele brandului, care initial trebuia sa fie doar D’Amore. George a decis sa includa insa explicit cuvantul Gelato ca sa creeze un pretext pentru discutia despre deosebirile fata de inghetata. Ca in cazul multor business-uri mici, antreprenoriale, numele nu a aparut dupa cercetari de piata si intalniri cu board-ul, ci la o bere, la o terasa din Drumul Taberei. Logo-ul a fost desenat de ilustratoarea Agnes Lukacs, sotia unui prieten din adolescenta al lui George.

Clarificarea diferentierii fata de inghetata nu e singura provocare pentru acest business. Pe langa neajunsurile asociate oricarui inceput - ritm nesincronizat, dimensiune nescalabila etc - apar sezonalitatea, fluctuatiile vremii, apetitul oamenilor pentru lucruri stralucitor ambalate mai degraba decat pentru gust.

Piata de gelato e foarte la inceput in Romania, putem spune ca inca merge de-a busilea, asa ca nu are decat cum sa creasca in perioada urmatoare. Chiar si la maturitate, George Balan nu crede ca va depasi 10% din totalul pietei (inghetata plus gelato). Chiar si in Italia, sub 10% dintre gelaterii vand gelato. Insa George e optimist, crede ca in urmatorii 3 ani vom vedea primii milionari romani din gelato, asa cum exista deja primii milionari romani din inghetata.

Gelato D’Amore e prezent la evenimente private (nunti, botezuri, petreceri), evenimente speciale (Roaba de Cultura, ADfel, Pop-UP Store #3 by the Mark People, Creative Est), in HoReCa (Piscina Floreasca, Beautyfood, Maroon Cafe etc) si prin livrare la domiciliu. Pentru promovare se bazeaza pe recomandarile clientilor si pe pagina de Facebook

In viitor, cei doi parteneri vor sa continue cu toate proiectele lor non-retail (Gelato Bar, Gelato Tort, Gelato Delivery, Gelato HoReCa, Gelato Party, Gelato Vending, Gelato Mobil, Gelato Drinks, Gelato Gourmet) si sa ajunga la o cifra de afaceri anuala de 200.000 de euro. In plus, urmeaza sa deschida Heladeria Gelato D’Amore Tenerife, unde vad un potential urias pentru ca "Tenerife e o insula turistica, aproape de Europa, are 10 luni de primavara, 900.000 de localnici si 6 milioane de turisti si exista deschidere pentru gelato". Ca ritm de lucru, isi propun ca in 2015 sa participe la 100 de nunti, sa faca 10 livrari/zi, sa vanda 1 tort/zi si sa ajunga la 50 de parteneri in HoReCa.

Ambitiile lui George Balan tin si de registrul emotional: “Vreau sa nu mai las acest business sa imi fure si sa imi ruineze viata. Vreau ca oamenii importanti din viata mea sa nu cedeze si sa nu abandoneze sprijinul pe care mi-l acorda, sa isi pastreze increderea in mine si in acest vis. Vreau sa imi petrec timp cu Ana si David. Vreau sa reziste actualul parteneriat de afaceri.”

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related