Cum arata piata de telefonie mobila in Romania tinerilor la finalul verii

Cum arata piata de telefonie mobila in Romania tinerilor la finalul verii

Inceputul toamnei a adus schimbari pe piata de telefonie mobila din Romania, marcanta fiind trecerea Cosmote si Romtelecom sub brandul Telekom. Pana sa vedem rezultatele si de ce modificari vom avea parte din perspectiva preferintelor consumatorilor, haideti sa vedem cum arata piata de telecom din Romania din perspectiva utilizatorilor tineri pana in acel moment. La baza stau datele din raportul de cercetare YouBUS 2013-2014: Tinerii in Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, continuate de platforma Youth Monitor sub brandul YouBUS. 

Furnizorul de telefonie mobila preferat de tinerii

Observam ca Orange urmeaza un trend ascendent, ajungand sa fie brandul preferat de aproximativ 54% dintre tineri la finalul lunii august. Brandul inregistreaza astfel o crestere de 10 puncte procentuale fata de perioada iunie-august 2013.

De cealalta parte, Cosmote (datele provin dintr-o cercetare realizata inaintea rebrandingului) se mentine in jurul valorii de 21-22%, inregistrand variatii mici. Vodafone este insa brandul care are de pierdut in preferintele tinerilor si inregistreza o scadere de 7 puncte procentuale, de la 26,8% in iunie-august 2013, la 19,2% in aceeasi perioada a anului curent.

Digi nu gaseste tineri prin Belgravistan sau posibilitatea aderarii la un stat totalitar este infricosatoare pentru ei: sub 1% dintre tineri il considera furnizorul de telefonie mobila preferat. Sa ne gandim insa ca a intrat relativ recent pe aceasta piata, asa ca potentialul de crestere a increderii si awareness-ului este ridicat.

Servicii voce vs. Internet mobil

In ceea ce priveste serviciile detinute de tineri, observam o crestere mai accentuata a internetului pe telefonul mobil, care poate fi pusa si in seama modificarii ofertelor operatorilor de telefonie mobila, care includ acces la internet atat in variantele prepaid cat si cele postpaid.

Asadar, ponderea tinerilor care detin servicii de internet pe mobil creste de la 73% in iunie-august 2013, la 84,3% in iunie-august 2014. Serviciile voce inregistreaza si ele o crestere de 6 puncte procentuale in aceeasi perioada, de la 81,5% la 87,7%.

Interesant este insa faptul ca numarul posesorilor de servicii voce si de servicii de internet pe mobil ajunge sa fie aproape egal: 87,7% detin servicii voce si 84,3% detin servicii de internet pe mobil. Asta in ciuda faptului ca in perioada martie-mai 2013 ecartul era de aproape 13 puncte procentuale in favoarea serviciilor voce: 80,1% vs. 67,6%.

YouBUS 2013 - 2014 a fost realizat pe platforma Youth Monitor de Brennan Research & Consultants in parteneriat cu Quantix Marketing Consulting si este cel de-al 12-lea raport din seria SMARK Research.

Youth Monitor este prima platforma de cercetare cu focus pe tinerii din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani. Platforma este realizata in parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related