Lucian Arghire (Brightway Training): Asistam la aparitia unui nou segment de piata, cel al tinerilor antreprenori dispusi sa “cumpere” experienta

Lucian Arghire (Brightway Training): Asistam la aparitia unui nou segment de piata, cel al tinerilor antreprenori dispusi sa “cumpere” experienta

De mai bine de 10 ani, Brightway Training ofera companiilor programe de dezvoltare personala si de crestere a performantei, sub forma unor cursuri practice, cu caracter interactiv. Lucian Arghire (Managing Partner, Brightway Training) ne-a povestit mai multe despre piata de training din Romania si cum a evoluat in ultimii ani, care sunt trendurile in acest domeniu, despre evolutia Brightway, specificul clientilor si tool-urile folosite.

Valoarea pietei

Declinul din perioada 2009-2011 a fost precedat de o perioada de stagnare, apoi anul 2014 a adus o usoara crestere la nivelul pietei de training din Romania. Acest trend s-a mentinut pe tot parcursul anului 2014 si suntem increzatori ca se va mentine si in acest an.

Estimarea noastra cu privire la valoarea pietei de training este de aproximativ 35-40 milioane de euro, incluzand aici intreg portofoliul de cursuri pentru dezvoltarea angajatilor, programele de business coaching precum si activitatile de team building.

Evolutie in ultimii ani & Trenduri

Cred ca in anul 2015 se va mentine orientarea companiilor catre programe de training care au si o componenta de implementare practica a instrumentelor livrate de trainer/consultanti.

De asemenea, factorii decizionali (fie ei directori de resurse umane, manageri de formare, directori generali sau alte pozitii de conducere din cadrul companiei), acorda o mai mare importanta investigarii nevoilor de training si procesului de selectare a furnizorilor. Acest lucru va avea un impact pozitiv asupra cresterii calitatii profesionistilor din domeniul trainingului si va imbunatati programele de formare.

Un alt element cheie cred ca va fi reprezentat de metodele de invatare folosite, vor avea succes simularile de busines si proiectele termen mediu / lung, cu o finalitate clara in rezultatele de business ale companiei.

2015 va fi si anul in care se vor deschide noile linii de finantare cu fonduri europene ale proiectelor pentru dezvoltarea resurselor umane, iar acesta este un factor ce ar putea contribui la cresterea pietei de training. Ramane insa de vazut cat de rapid va fi procesul de aprobare si decontare a proiectelor.

Clienti

Clientii importanti pentru noi raman multinationalele si IMM-urile care au depasit o cifra de afaceri de cateva milioane de euro, si doresc fie sa se dezvolte la nivel national/international, fie sa isi optimizeze procesele de business si sa isi structureze activitatea.

In general, multinationalele au un buget de formare stabilit si criterii de analiza a nevoilor de training. Doua dintre cele mai frecvente nevoi ale companiilor din acest segment sunt scurtarea timpilor de decizie si alinierea obiectivelor individuale ale membrilor echipei cu cele organizationale.

In ultimul an in Romania am inregistrat aparitia unui nou segment de piata, respectiv distribuitorii marilor companii. Ce isi doresc acesti mari “operatori” atunci cand apeleaza la programe de training?  Fidelizarea propriilor clienti din reteaua de distributie si afilierea acestora la o viziune comuna.

Cu un potential scazut in ponderea cifrei de afaceri, dar cu o perspectiva deja palpabila asistam la aparitia unui alt segment de piata, cel al tinerilor antreprenori care fie isi infiinteaza o noua afacere fie preiau afacerea infiintata de parinti.

Acestia sunt dispusi sa “cumpere” experienta la pachet, orientandu-se catre un nou produs de training, cu un continut practic ridicat si o aplicabilitate imediata. Acest nou produs devine preambulul programelor de consultanta si coaching.

Domeniile cu o pondere mai mare in cifra de afaceri Brightway in 2014 au fost: agribusiness, pharma, productie si distributie de materiale de constructii, automotive.

Evolutia Brightway

Am pornit in 2004 de la ideea ca economia romaneasca trebuie sa progreseze si pentru aceasta este nevoie de existenta unei viziuni la nivelul fiecarui lider/manager de organizatie, instrumente de leadership, strategii pentru a creste cifra de afaceri a companiei si pentru a crea o valoare adaugata mai mare in cadrul firmei, prin fiecare produs/serviciu vandut.

In primii ani de activitate livram foarte multe programe de training “open” la care participau manageri din diferite domenii de activitate, exista o cerere destul de importanta pe acest segment, iar piata de training nu era atat de aglomerata ca in momentul de fata.

Ulterior am investit in dezvoltarea instrumentelor de management cu care lucram si ne-am orientat catre o diagnosticare exacta a nevoii de training si a elementelor nefunctionale din procesele interne ale clientilor nostri. Astfel am reusit sa construim si sa livram programe personalizate in companii, urmate de proiecte de consultanta care au adus fiecarei interventii pe care am avut-o un ROI ridicat.

In viziunea Brightway, valoarea unui program de formare este un cumul dat de instrumentele livrate in timpul training-ului si capacitatea participantului de a implementa aceste instrumente, practic, capacitatea acestuia de a schimba lucrurile.

Prin sesiunile de business coaching si proiecte de consultanta, specialistii nostri ajuta participantii sa puna in practica tot ceea ce au invatat la training. Consultantii Brightway sunt saptamanal alaturi de client, facilitand procesul de atingere a obiectivelor stabilite impreuna, prin proiectele de implementare.

Am reusit in cei 10 ani de activitate sa construim o echipa ce poate sustine programe de training complexe catre un numar important de participanti, am avut si traininguri cu 8 grupe de participanti din aceeasi companie, desfasurate simultan, pe aceeasi tema. De asemenea am pus intotdeauna accent pe calitate si pe traineri/consultanti cu experienta practica in domeniul lor de expertiza.

Evolutie business

Pentru noi 2014 a fost un an in care am inregistrat o crestere semnificativa, si din primele semnale ale lunii ianuarie, 2015 se anunta un an mai bun.

10% din cifra de afaceri realizata reprezinta programe de training open, 40% programe personalizate in-house, 40% programe de consultanta si business coaching si 10% programe de team building.

Pot spune ca in 2014 cele mai accesate servicii de training si consultanta au fost cele care au urmarit: construirea/optimizarea sistemului de leadership, implementarea unor procese inovative de vanzare si a unor strategii de marketing care sa produca rezultate practice si dezvoltarea abilitatilor de conducere ale proaspetilor manageri. Acestea au necesitat atat antrenamentul oamenilor prin programe de training, cat si derularea unor proiecte de consultanta pentru definirea proceselor de lucru.

Tool-uri de training folosite

Am preferat sa ne construim propriile metodologii de invatare, adaptate la piata romaneasca, la modul de gandire al romanilor si la particularitatile economico-sociale in care clientii nostri isi desfasoara activitatea.

Desi o franciza adusa din vest te poate ajuta pe tine ca furnizor, prin autoritatea brandului, dezavantajul este ca esti destul de limitat in personalizarea programului de training.

Asa ca am ales sa construim programe originale de training. Fiecare program de formare Brightway are la baza o simulare de business iar rolul acesteia este urmatorul: participantii sa constientizeze situatia problematica de la job, pe care doresc s-o rezolve, si sa gaseasca, impreuna cu trainerul, si alte solutii si variante de rezolvare. Sa isi creioneze o strategie de abordare a situatiei, sa isi clarifice o viziune. In cadrul trainingului se antreneaza practic, aplicand instrumentele primite la curs. 

Spre exemplu, conceptul Brightbiz, trainingul nostru de management financiar, este o simulare unde participantii invata sa adopte decizii profitabile pe baza informatiilor economice. Fiecare participant devine in timpul trainingului administratorul unei companii, si trebuie sa adopte in timp real decizii strategice si sa obtina profit. Structura simularii este gandita astfel – fiecare dintre participanti reprezinta un sector/domeniu de activitate din piata, cu rol diferit in economie, astfel incat sa testeze diferite interactiuni cu actorii din piata, asa cum se intampla in la job in viata de zi cu zi..

In functie de domeniul de activitate, fiecare echipa urmareste obiective diferite si participantii ajung sa inteleaga legile de functionare a sistemului economic la nivel macro. Pe de alta parte, fiecare participant incepe sa experimenteze costul propriilor decizii si sa constientizeze necesitatea unor instrumente de management finaniar in compania pe care o gestioneaza. Trainerul intervine si le ofera celor prezenti aceste “unelte de lucru”, pe care participantii le pot aplica imediat, atat in simulare cat si in viata reala, la job.

Un alt exemplu este Brightplan, o simulare de managementul timpului si organizare, in care participantii administreaza un set de resurse si trebuie sa indeplineasca obiective profesionale si personale, tinand cont de limitarile de timp si buget, la fel ca in viata reala.

Pe parcurs, constientizeaza care sunt hotii de timp care le afecteaza ziua de lucru si descopera instrumente de prioritizare, delegare si organizare, care le cresc in mod direct productivitatea, imediat dupa training.

Toate programele noastre de training sunt originale si cuprind: simulari, studii de caz, role-play-uri, unele dintre ele filmate, exercitii practice de analiza, in urma carora participantii primesc feedback de la trainer si colegi.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Subiecte

Sectiune



Related