[SMARK KnowHow: Promotions Now 2015] Promotii de sorginte antreprenoriala

[SMARK KnowHow: Promotions Now 2015] Promotii de sorginte antreprenoriala
Foto: Ivan Nicolae

Al doilea panel, ziua a doua. Promotions Now 2015. Ne-am aventurat in perspectiva antreprenoriala asupra promotiilor, alaturi de: Dragos Petrescu (City Grill Restaurants), Marius Tudosiei (Bacania Veche), Marius Dosinescu (FlorideLux.ro) si Mihai Patrascu (evoMAG).

 

Despre promotiile City Grill ne-a vorbit Dragos Petrescu (CEO, City Grill Restaurants). A inceput cu lantul de restaurante LaMama, lansat in 1999 alaturi de Catalin Mahu si dezvoltat prin metoda Blue Ocean Strategy. Dragos Petrescu s-a retras apoi din acel business, concentrandu-se pe City Grill, al carui prim restaurant a fost deschis in 2004. Cea mai buna promovare era word-of-mouth-ul, a spus Dragos, si continua sa fie asa, fiind de parere ca un produs bun va ajunge la oameni prin recomandari, in primul rand. 

Foto: Ivan Nicolae


La CityGrill au fost lansate in 2008 doua tipuri de meniuri speciale: Save-Money si Save-Time. Primul cuprindea un meniu de pranz la reducere, in timp ce al doilea garanta consumatorului ca in decursul a 45 de minute de la comanda, isi va primi si nota de plata.

O alta practica promotionala dedicata clientilor restaurantelor din grupul CityGrill este cardul Out4food, ce cuprinde 5 branduri (Caru' cu Bere, Hanu' Berarilor, Trattoria Buongiorno, CityCafe si CityGrill) si ofera reduceri bazate pe punctele acumulate in oricare dintre locatiile sus-mentionate, prin scanarea notei de plata.

Inregistrand tipologia de consum a fiecarui utilizator, aplicatia aferenta cardului recomandari si oferte personalizate, in functie de consumul din restaurant. In prezent, a completat acesta, exista in jur de 70.000 de posesori de card, dintre acestia 50.000 utilizatori activi (mai mult de 2 ori pe an).

 

Dupa 10 de ani de marketing, Marius Tudosiei (Owner, Bacania Veche) a trecut la a avea propriul cooking show - Sanatate in bucate - si la infiintarea business-ului Bacania Veche. Iar din contactul cu consumatorii si strategiile incercate, Marius a spus ca promotiile clasice nu si-ar gasi locul in Bacanie, cu toate ca si ele au fost incercate.

Foto: Ivan Nicolae


Faptul ca publicul Bacania Veche estemai degraba indiferent la promotiile clasice, cu reduceri de pret, de pilda, a fost exemplificat de Marius prin doua situatii: un vin portughez a carei reducere a ajuns de la 20% la 50%, fara niciun efect asupra cumparatorilor si o serie de pachete de mic dejun si afternoon tea. Acestea din urma nu au functionat, a spus Marius, din cauza obiceiurilor de consum ale romanilor care, din experienta lui, nu mai implica un mic dejun copios sau o gustare de dupa-amiaza, oricat de atractiva ar fi oferta.

Altfel, publicul care frecventeaza Bacania Veche e mai usor de convins cu un produs ingrijit, poate cu un gust care seamana cu un aliment consumat in copilarie. Inca o abordare "promotionala" care functioneaza pentru business-ul sau, a continuat Marius, este sinceritatea: incidentul unei comenzi prea mari de branza frantuzeasca a fost impartasit cu publicul, alaturi de o reducere simbolica de 10% si call-to-action-uri autentice, in magazin (oamenii erau rugati sa ajute Bacania sa cumpere alimentul, stocul fiind mult prea mare, iar intreg contextul explicat).

Un alt demers incununat cu succes a fost cardul de 25% reducere oferit bloggerilor din zona food. Acestia avand o problema in a-si finanta retetele, uneori exotice si costisitoare, initiativa a fost foarte binevenita.

 

Marius Dosinescu (CEO & Founder, FlorideLux.ro) a povestit publicului de la Promotions Now 2015 despre inceputul FlorideLux.ro si modul in care poate influenta perceptia consumatorului un anumit business. Astfel, am aflat ca preturile cu care s-a inceput la acea data erau, in medie, cu 50% sub cele practicate de florariile obisnuite. Cu toate ca avantajul financiar era evident, business-ul nu mergea atat de bine pe cat si-ar fi dorit, a spus Marius.

Foto: Ivan Nicolae


Marius si-a dat seama ca preturile erau prea mici pentru perceptia de produs premium generata de brand. Odata crescute preturile, de pe o zi pe alta, vanzarile au inceput sa creasca imediat.

Faptul ca publicul consumator al FlorideLux.ro nu e price sensitive a reiesit si cu ocazia Black Friday, cand magazinul a oferit o reducere de 50%. Reducerile care functioneaza sunt cele de proportie mica, a adaugat Marius, magazinul neavand in acest moment reduceri de 25 sau 30%. In plus, cel mai mare succes cu ocazia Black Friday l-a avut produsul cel mai scump (un montaj din flori intr-o forma de ursulet).

 

Mihai Patrascu (CEO, evoMAG) ne-a vorbit despre business-ul evoMAG, un business antreprenorial de familie care a implinit 10 ani si caracterizat in primul rand prin flexibilitate. Implementarea ideilor de campanii/promotii se face rapid, compania organizand cu placere evenimente de shopping independente de "sarbatori" precum Black Friday. Pe care, insa, si evoMAG il celebreaza, fiind vorba de un must-have pentru consumatori.

Foto: Ivan Nicolae

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Pozitii

Sectiune



Related