1 din 2 romani se teme sa vorbeasca in public

1 din 2 romani se teme sa vorbeasca in public

Cu toate acestea, cei mai multi ar vrea sa participe la sesiuni de training pentru a-si imbunatati abilitatile, deoarece fie isi doresc sa ia parte la evenimente care presupun vorbitul in public, fie locul lor de munca presupune o asemenea abilitate

Aproape jumatate dintre romani se tem sa vorbeasca in public, iar daca sunt nevoiti sa „iasa in fata” simt un gol in stomac sau ca li se goleste creierul si nu mai au nicio idee, arata un studiu iVox realizat la comanda Self Trust Academy, companie de training de vanzari, public speaking, leadership si dezvoltare personala. Daca publicul depaseste un numar de zece persoane emotiile ating apogeul, fiind tradate de tremuratul vocii si al picioarelor, precum si de imposibilitatea de a privi interlocutorii in ochi.

 

O treime dintre romani, ingroziti de vorbitul in public

Majoritatea oamenilor resimt un nivel mai crescut de anxietate cand vine vorba de vorbitul in public, insa pentru unii acesta poate reprezenta o reala problema. Aproape 5% dintre respondenti nu ar putea vorbi niciodata in public, teama lor atingand cote maxime. In acelasi timp, unu din patru romani vorbeste in public doar daca este obligat sa o faca. Cei care reusesc insa sa-si invinga teama au probleme atat cu construirea discursului, cat si cu prezentarea acestuia – insa au curajul de a se ridica sa spuna ceva (16%), iar 37% au emotii atunci cand iau cuvantul.

Atunci cand se ridica in picioare ca sa tina un discurs, aproape 40% dintre cei chestionati simt un gol in stomac, iar o persoana din patru simte ca „i s-a golit creierul” si ca nu mai are nicio idee. Doar 19% dintre respondenti declara ca reusesc sa se adune si sa prezinte ideile intr-un mod fluent.

De cele mai multe ori, tremuratul vocii tradeaza teama de a vorbi in public – in proportie de 44%. Totodata, 26% dintre respondenti mentioneaza imposibilitatea de a stabili si sustine contactul vizual cu cei din public. Alti 17% dintre respondenti sustin ca isi pierd sirul ideilor si se balbaie in timpul discursului, in timp ce 14% dintre ei simt ca le tremura picioarele si nu stiu cum sa isi miste mainile.

Teama de a vorbi in public este influentata si de marimea publicului. Cei mai multi dintre participantii la sondaj declara ca ar resimti emotii in fata unui public mai mare de 10 persoane (63%), iar 13% dintre ei chiar si numai de la doua persoane in sus. Doar 24% dintre respondenti declara ca vorbitul in public devine o problema abia de la 100 de persoane in sus.

 

Nu stim tehnici de control

Majoritatea participantilor la sondaj nu cunosc tehnici de control al emotiilor, utile in cazul situatiilor care implica vorbitul in public (75%). Dintre cei care cunosc cateva tehnici de control al emotiilor, 32% mentioneaza controlul respiratiei si controlul pauzelor din vorbire. De asemenea, unii dintre ei au mai indicat controlul miscarilor in fata publicului (22%) si pozitionarea mainilor (14%).

„Un trainer bun poate face mai mult decat sa insiruie cateva tehnici de control. El este cel care lucreaza unu la unu cu cel care vrea sa-si imbunatateasca abilitatile de public speaking, ii testeaza vulnerabilitatile si il arunca in arena cu lei, metaforic vorbind, atunci cand este pregatit sa sustina un discurs”, a declarat Alin Comsa, trainer si fondator Self Trust Academy.

Participantii la sondaj apreciaza in proportie de 46% ca ar putea sa isi imbunatateasca abilitatea de vorbi in public, 31% sustin chiar ca ar avea nevoie cu siguranta de ajutor si training pentru a-si dezvolta aceasta abilitate.

 

Vorbitul in public – intre pasiune si necesitate

Pentru multi dintre respondenti vorbitul in public pare a fi o necesitate: 56% dintre ei doresc sa participe la evenimente care presupun vorbitul in public, iar 32% declara ca abilitatea de a vorbi in public este necesara la locul de munca.

„Diversitatea celor cu care lucram si care vin la cursurile noastre este extrem de mare. Lumea vorbitorilor, la fel ca si publicul, este foarte eterogena. De la specialisti in vanzari la medici sau profesori, de la top management la executivi, cursantii nostri vin la workshopurile si sesiunile de training fie pentru ca vor sa se dezvolte personal, fie pentru ca au nevoie de public speaking in activitatea lor de zi cu zi”, adauga Andrei Dunuta, trainer si fondator Self Trust Academy.

Sondajul „Care este atitudinea romanilor fata de vorbitul in public?” a fost realizat la comanda Self Trust Academy online, in perioada 18-21 mai, pe un esantion de 1.175 de respondenti cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, din mediul urban. Peste 47% dintre respondenti sunt absolventi de studii superioare, iar peste 21% au finalizat studii de master. Cei mai multi – aproape o cincime dintre participantii la studiu – lucreaza in domeniul comertului si marketingului, 17% activeaza in domeniul energiei, resurselor, constructiilor, imobiliarelor si industriei auto, iar alti 16% au ca domenii de activitate educatia, trainingul, consultanta, managementul.

Pentru toti cei care vor sa faca primii pasi in public speaking, Self Trust Academy a organizat duminica, 24 mai, un eveniment in premiera pentru Romania - Who’s King in Public SpeaKING? - o competitie de public speaking dedicata pe de-o parte celor care vor sa invete distrandu-se si participand la un show inedit, iar pe de alta parte celor care deja sunt pe cale sa devina speakeri de succes si care vor participa in concurs.

Self Trust Academy este o companie de training axata pe vanzari, public speaking, leadership si dezvoltare personala, fondata de trainerii Alin Comsa si Andrei Dunuta. Unul dintre cursurile emblema ale Self Trust Academy este „Nu am venit sa tin un discurs”, un curs unic de public speaking si vanzari, care foloseste o metoda inovativa de invatare – filmarea incrucisata. Alte cursuri Self Trust Academy: „Charisma”, workshop prin care cursantii isi descopera, pas cu pas, prin exercitii practice, calitatile pe care trebuie sa le dezvolte pentru a-si redobandi carisma; „Excelenta in vanzari” ofera tehnici eficiente pentru a deveni vanzatori extraordinari; „Ce vor barbatii. De fapt” - un workshop onest pentru doamne si domnisoare despre psihologia masculina si comunicarea eficienta cu un barbat; „Elevator speech” - tehnica de a prezenta ideea, proiectul sau afacerea intr-un mod captivant, in doar 60 de secunde; „I CAN”, workshop de transformare personala pentru a te programa pentru succes.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related