[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Oana Matei: Comertul se transforma, dar cel clasic nu dispare

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Oana Matei: Comertul se transforma, dar cel clasic nu dispare
Foto: Antonescu Dumitru

Al doilea panel al evenimentului Marketing Research & Trends 2015 cuprinde cinci speakeri si trateaza tema trendurilor in industria FMCG. Printre ariile dezbatute au fost evolutia consumatorului in sectorul FMCG, trendurile de piata, modul in care tehnologia influenteaza sectorul FMCG, dar si modul in care trendurile de consum ar trebui integrate de branduri in modul in care comunica cu publicurile lor.

Cea care a deschis panelul a fost Oana Matei (Senior Account Executive Retailer Services la AC  Nielsen Romania), incepand sa prezinte mai multe observatii cuprinse intr-un studiu efectuat de Nielsen. 

In primul rand, Oana a specificat ca datele inregistrate au relevat puterea de cumparare inca scazuta a romanilor si necesitatea acestora de a munci extra pentru a-si putea permite anumite produse si servicii.

Totusi, odata intrat in magazin, cumparatorul roman poate ramane loial atunci cand vine vorba de achizitionarea anumitor categorii de produse (cafea sau ingrijire personala). Exista si un segment de cumparatori experimentati care nu sunt neaparat loiali brandului, ci mai degraba cunoscatori, putand incerca si alte branduri daca aduc aceleasi beneficii.

Cumparatorii sunt influentati in continuare de promotii, iar cele care ii atrag cel mai mult sunt promotiile de pret.

In medie, 800 de RON din venitul lunar al unui consumator din Romania se duce catre cumparaturi, iar peste 60% din acest buget merge catre produsele fresh, perisabile, ca fructele.

In ceea ce priveste locul in care romanii prefera sa faca cumparaturi, hypermarket-urile si supermarket-urile domina, chiar daca tara noastra are cel mai mic numar de hypermarket-uri si supermarket-uri pe cap de locuitor din Europa. Totusi, sansele ca magazinele de proximitate sa dispara este mica, pentru ca modelul de comert traditional este inca important in tara noastra, a adaugat Oana.

Comparativ, comertul modern (in hypermarketuri sau supermarketuri) este in expansiune, iar comertul traditional se va eroda in timp, dar nu imediat. In prezent, tipul de comert traditional incearca sa se reinventeze si sa gaseasca alte nise pe care sa le exploateze (ca magazine traditionale) si sa ramana in preferintele consumatorilor.

La nivelul cosului de cumparaturi, produsele alimentare ocupa o pondere aflata in crestere, in timp ce produsele non-alimentare sunt in scadere. De altfel, cumparatorii romani renunta la anumite beneficii, daca asta inseamna ca li se vor reduce cheltuielile in gospodarie.

Situatia conturata de studiul prezentat surpinde bine situatia de pe piata romaneasca, iar comportamemtul consumatorului din Romania este influentat de factori economici, dar si de alte variabile.

Concluzie
Viitorul comertului se va baza pe hypermarket-uri si supermarket-uri pentru ca ofera utilizatorilor acces facil la un numar mare de bunuri, dar nici magazinele de cartier ca aprozarele nu vor disparea pentru ca sunt o alternativa comoda pentru cumparaturi de rapide, mica anvergura.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related