[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Cosmin Nastasa: Portretul internautului-cumparator roman

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Cosmin Nastasa: Portretul internautului-cumparator roman
Credit: Antonescu Dumitru

Cosmin Nastasa (Performance Director, 2Parale) continua discutia despre trenduri in tehnologie in ultimul panel din cea de-a doua zi de Marketing Research & Trends 2015 cu profilul consumatorului roman in online, din prisma performance marketing-ului. Pe baza informatiilor obtinute de la afiliatii 2Parale - 1.4 mil vanzari in reteaua de afiliere si 0.7 milioane de lead-uri in 2015- se contureaza urmatorul portret al consumatorului in 15 caracteristici:

1. Group Identity: exista 3 milioane de useri activi care au intentie de cumparare;
2. Acestia au interese complexe, care nu se limiteaza la cautarile standard. Pe baza studiului, aflam ca oamenii cauta si remedii contra insomniei, extensii de par sau lentile de contact;
3. Atenti la detalii: conform statisticilor, in luna februarie-martie creste de doua ori achizitionarea de flori fata de celelalte luni din an;
4. Nu-si uita nici animalul de companie: lunea este cea mai potrivita zi pentru cumpararea de produse pentru ele;
5. Ora 23.00 este cea mai populara ora pentru cumparaturile online din supermarket-uri;
6. Consumatorii sunt big spenders. Din informatiile obtinute de 2Parale, anul acesta a fost cumparat un bilet de avion cu 10.000 lei, 3.300 lei au fost cheltuiti de catre un utilizator pentru haine, iar 33.000 de lei a costat un TV;
7. Consumatorul de online este hotarat: in categoria fashion, checkout-ul se face la doar o ora de la intrarea pe site;
8. Vara lui 2015 a insemnat o medie de 100 de lei cheltuiti pe carti; avem de-a face cu un consumator educat, puncteaza Cosmin;
9. In ceea ce priveste moda, in perioada iunie-iulie, in topul categoriilor de produse cautate au stat rochiile, spre deosebire de costumele de baie - in 2014;
10. Vanzarile de asigurari de masini au crescut si ele, fiind pe locul 3 in cautari in prima jumatate a anului;
11. In ceea ce priveste calatoriile, cumpararea de city break-uri a crescut de 3 ori fata de anul trecut;
12. Cand vine vorba de carti cumparate online, intervalul dintre 15.00-16.00 este cel preferat de utilizatori;
13. Cele mai multe cumparaturi de haine se fac noaptea, in intervalul orar 22.00-23.00;
14. Consumatorul este curios si influentat de social: cele mai multe conversii au ca sursa Facebook si Google;
15. Vrea sa fie intotdeauna in control: s-a observat o crestere de 60% a ratei de conversie atunci cand toata informatia este concentrata intr-un singur loc (de exemplu, intr-un banner). 

Oamenii de comunicare, incheie Cosmin, ar trebui sa analizeze consumatorul in profunzime si sa caute sa ajunga la informatii detaliate care nu se afla la suprafata.

 

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related