[SMARK KnowHow: Marketing & Research Trends] Raluca Radu: Odata cu avansul tehnologic s-a trecut de la o abordare a consumatorului bazata in offline, la una online, apoi catre una omnichannel

[SMARK KnowHow: Marketing & Research Trends] Raluca Radu: Odata cu avansul tehnologic s-a trecut de la o abordare a consumatorului bazata in offline, la una online, apoi catre una omnichannel
Foto: Antonescu Dumitru

Panelul despre trenduri in bunuri durabile si servicii din cadrul Marketing Research & Trends 2015 s-a incheiat cu prezentarea Ralucai Radu, Marketing & Sales Director F64. Ea a debutat spunand ca F64 nu se priveste intern doar ca pe un retailer care comercializeaza produse foto-video, ci si ca pe un potential hub al comunitatii pasionate de aceste domenii.

Raluca a explicat in continuare modurile in care F64 s-a adaptat la contextul actual si trendurile pronuntate care il caracterizeaza. De pilda, telefoanele mobile au devenit recent o concurenta serioasa pentru retailerii de produse foto-video.

Ca raspuns, F64 a decis sa transforme aceasta amenintare intr-o oportunitate - si-au dat seama ca cei care fac poze cu telefonul mobil sunt tot pasionatii acestui segment, clienti sau potentiali clienti F64.De aceea, magazinul s-a orientat catre comercializarea de telefoane mobile cu functii foto avansate si a organizat workshop-uri de fotografie mobila pentru cei interesati.

Odata cu avansul tehnologic s-a trecut de la o abordare a consumatorului bazata in offline, la una online, apoi catre una omnichannel (multi-channel).

In prezent, multitudinea de canale existente asigura mai multe puncte de contact cu brandul, ceea ce inseamna ca acest consumer journey e foarte dinamic. Clientul ramane acelasi, insa mediul de interactiune (offline-online) e diferit. 30% dintre tranzactii se produc online, dar mai mult de jumatate din aceste tranzactii presupun si rezervarea produsului in magazin.

Raluca explica acest lucru prin faptul ca cei mai multi clienti vor sa socializeze cu angajatii magazinelor, vor interactiune si vor sa ceara pareri despre produs. Pentru a integra si dimensiunea de socializare in interactiunea online, F64 a introdus si o optiune de chat pe care vizitatorii o pot accesa.

In ceea ce priveste comportamentul consumatorului, de obicei, consumatorii se informeaza din mediul online, se fac comparatii si se cer sfaturi, pe cand in mediul offline se face contactul direct cu produsul si, eventual, testarea accestuia. Raluca Radu a mai precizat ca, in ultima vreme, facute de pe dispozitivele mobile au crescut (cele mai multe vizite pe site se inregistreaza de pe dispozitivele mobile cu sistem de operare Android, insa cele mai multe tranzactii se incheie de pe dispozitivele mobile cu sistem de operare iOS).

Si preferinta pentru continutul video si platforme ca YouTube a inceput sa creasca, iar cea mai mare rata de engagement si cea mai mare rata de conversie pe acest segment o inregisteaza materialele de tip tutorial.

Content marketing-ul a devenit, deci, o componenta importanta in decizia de cumparare. Continutul ajuta companiile sa formeze si sa tina aproape comunitati, iar utilizatorii primesc astfel informatii si obtin sentimentul de apartenenta la grup.

Raluca Radu a incheiat spunand ca F64 se concentreaza pe construirea unei comunitati. Deocamdata, cea mai mare activitate se petrece offline, insa se incearca transferul catre online. Compania doreste sa devina o platforma care sa promoveze fotografia de calitate, inclusiv prin cursurile de fotografie intermediate de F64.

 

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related